۹۹۹۱۹۶
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

روزنامه جوان، حامی فراستی شد!

روزنامه جوان نوشت: فراستی در همه این سال‌ها «منتقد» ماند؛ منتقدِ این سینما، منتقد این مدیران و منتقدِ وضع موجود. این، رازِ گمنامی شما و این، رازِ ماندگاری فراستی است.

روزنامه جوان نوشت: این روز‌ها بخشی از منتقدان و سینماگران، دست در دست هم، علیه مسعود فراستی می‌نویسند؛ متن‌هایی که دیگر به تهمت و دشنام رسیده! به چه دلیل؟ کاملاً مشخص است. مسعود فراستی، شبیهِ اغلب منتقدان سینمای ایران نیست.

او برای خوشامدِ این و آن نمی‌نویسد و برخلاف دیگر منتقدان، تنِ لخت پادشاه را نشان می‌دهد و با صدای بلند می‌گوید که‌ای مردم! به سینما نروید و این فیلم‌های چیپ و سطح پایین را نبینید! در نگاه فراستی، «نقد»، شمع و گل و پروانه نیست، «نقد» شلاقی است بر تنِ فیلم‌های پوچ و پوک و خالی سینما. منتقدانِ این سینما، حتی به خلوتِ خود هم شجاعت بیان نقد‌های فراستی را ندارند.

روزنامه جوان، حامی فراستی شد!

همان‌طور که در زمانِ سلطنتِ محسن مخملباف در این سینما، همان زمانی که همه‌چیز و همه‌جا در مشت مخملباف بود، احدی در فضای نقد، جز فراستی بر او نتاخت. احدی جز فراستی، مقابل مخملباف علم نشد. منتقدانِ امروزِ فراستی آن زمان یا به دنیا نیامده بودند یا از ترسِ مخملباف به پستو زده بودند! حالا به پستو زده‌های تازه بیرون جهیده، خود را مستقل می‌خوانند و فراستی را وابسته! طنزِ تلخِ روزگار است!

این سینمایی‌نویس در ادامه آورده: چه کسی وابسته است و چه کسی مستقل؟ دیگر باید نوشت... در دهه ۶۰ و تا اواسط دهه ۷۰، آن سال‌هایی که سینمای ایران تمام و کمال در چنبره فرمانروایی دیکتاتوری تمامیت‌خواهِ وزارت ارشاد و فارابی بود، بخش عظیمی از مخالفانِ امروز فراستی، به همراه مجله محبوب‌شان، کارمندِ مدیران ارشاد و فارابی و سینمای گلخانه‌ای مدیران بودند. می‌نشستند در ستایش مدیرانِ فرهنگی دهه۶۰ پرونده درمی‌آوردند و پیرامون عظمت آن مدیران، مستند می‌ساختند.

آن زمان باز جز فراستی احدی در فضای نقد، علیه آن مدیران قیام نکرد. فراستی، بتِ مدیران دهه۶۰ را شکست. عزیزان منتقد! جای فحاشی به فراستی، دلیل گمنامی و بی‌اثر بودنتان را، در خودتان جست‌وجو کنید؛ در گمنامی و بی‌اثر بودن شما، گناهی به گردن فراستی نیست.

در همه این سال‌ها، روابط عمومی دفاتر سینمایی بوده‌اید و مشاورِ تبلیغات فیلم‌های سینمایی گشته‌اید، زیرا شما در همه این سال‌ها، برای لایک و کامنت و قلبِ سلبریتی‌ها پای پست‌های اینستاگرام‌تان غش و ضعف کردید و یار و همراه مدیران و سیاستگذاران شدید و در آن سو فراستی، در همه این سال‌ها «منتقد» ماند. این، رازِ گمنامی شما و این، رازِ ماندگاری فراستی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همین که روزنامه جوان تعریفش میکنه معلومه چیکارست.دم خرئس زده بیرون دیگه

      پاسخ ها

      • راد

        بسیار خوب اگز منطق شما را قبول داشته باشیم کسی که شبکه من و تو و اینتزنشنال ال سعود ازش تعریف میکنه تکلیفش مشخصه کسی که در پناه امریکا است و مردم ایران را میکشه تکلیفش مشخصه خیلی خوب اومدی با این حساب تکلیف خیلیها روشن میشه

    • بدون نام

      آخه به شماها چه مربوط که حامی فراستی شده؟!!

    • بدون نام

      ایشان کاملا حرفهای درستی زدند احسنت

    • امین داودابادی

      خوب راست میگه
      اخه فیلم هزارپا یا فیلم مطرب چرا باید بشه پرفروش ترین فیلم سینمای ایران؟
      قبول داریم که بدرد نمیخوره ولی دوباره صف میبندیم

    • بدون نام

      من با ایشان موافقم

    • رضا

      متن خوبی بود.

    • سعید

      احسنت، مطلب روزنامه جوان صحیح است

    • sali

      به نظر من ۹۰ درصد فیلمای ایرانی بی محتوا بدون پایان،بی قصه،وبدون هدف ساخته شده،فیلمسازای ایرانی حتی بلد نیستن تقلید کنن،وتنها چیزی که یاد گرفتن و بدون هیچ درکی انجامش میدن پایان باز فیلماشونه،فیلم باید دارای محتوا باشه،قصه گو باشه،روال داستان داشته باشه،من خودم عاشق سینمام هیچ سر رشته ای هنر نقد هم دارم فقط نظرمو گفتم امیدوارم توهین به کسی نباشه،بهتره اقای فراستی نقدش همراه با ادب باشه....

    • چین ، قاتل بین المللی

      آفرین . عالی بود . یه تودهنی محکم به سبک مغزها که فرق فیلم و سیرک رو نمیدونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج