۹۹۹۴۴۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

پیامد سرکشی ۴ کشور اروپایی برابر ۲ قدرت بزرگ

رودررویی چهارکشور کوچک اروپایی با آلمان و فرانسه در خصوص کمک مالی به کشورهای بحران زده اتحادیه اروپا، تردیدهایی را در خصوص پایان‌یافتن بحران در منطقه یورو به وجود آورده‌است.

ایرنا: رودررویی چهارکشور کوچک اروپایی با آلمان و فرانسه در خصوص کمک مالی به کشورهای بحران زده اتحادیه اروپا، تردیدهایی را در خصوص پایان‌یافتن بحران در منطقه یورو به وجود آورده‌است.

نشریه دی سایت آلمان در گزارشی با اشاره به مخالفت چهار کشور کوچک اروپایی با طرح کمک مالی اتحادیه اروپا به کشورهای بحران زده در بحبوحه شیوع کرونا نوشت: اکنون چهار کشور کوچک در برابر دو قدرت بزرگ اتحادیه اروپا قرار گرفته اند. سوئد ، دانمارک ، هلند و اتریش به عنوان چهار کشور سرکش علیه برنامه «آنگلا مرکل» و «امانوئل مکرون» برای کمک ۵۰۰ میلیارد یورویی به کشورهایی که به خصوص از شیوع کرونا متضرر شده اند، بحث برانگیز شده است.

در برنامه‌ای که مکرون و مرکل بر سر آن توافق کرده‌اند قرار است علاوه بر صدها میلیارد یورویی که اتحادیه اروپا برای جبران خسارت بحران کرونا در کشورهای اروپایی در نظر گرفته، ۵۰۰ میلیارد یورو به عنوان کمک بلاعوض به بازسازی اقتصاد کشورهای آسیب دیده اختصاص یابد.

با این حال اتریش و سه کشور دیگر بر این باورند که باید برای یک بار یک صندوق کمک‌های اضطراری برای حمایت از اقتصاد اتحادیه ایجاد شود و تخصیص منابع این صندوق در یک دوره دو ساله محدود باشد.

برخی منتقدین این کشورها را در گروه کشورهای بد اروپا دسته بندی می کنند. به اعتقاد آنها اگر همانطور که مرکل و ماکرون می خواهند ، وامهای ضروری طبق نیاز کشورها پرداخت شود ، کشورهای دریافت کننده می توانند در خانه بگویند که این معامله خوب را از آلمان و فرانسه دارند.

این در حالی است که چهارکشور سرکش اروپا واقعاً هیچ استدلالی اساسی را مطرح نکرده اند . این در حالی است که دو کشور از چهار کشور ارائه کننده این طرح - سوئد و دانمارک - عضو منطقه یورو نیستند. از این رو سرنوشت ایتالیا و اسپانیا ممکن است برای آنها مهم نباشد و بروز یک بحران دیگر برای منطقه یورو مانند بحرانی که سالها پیش به ویژه از یونان آغاز شد، بر آنها تأثیر نمی گذارد.

منتقدان این طرح در خصوص پیامد کمک نکردن به کشورهای بحران زده هشدار داده و این چهار دولت سرکش را عامل بحران احتمالی در منطقه یورو معرفی می کنند.

این در حالی است که دولت های دو کشور اتریش و هلند در داخل با رقبایی کشمکش دارند که با هر گونه شکستی در عرصه خارجی آنها بیم روی کار آمدن دولت های راستگرای پوپولیست در این کشورها وجود دارد.

در این میان «سباستیان کورتس» صدراعظم اتریش از کسانی است که از پیشنهاد مرکل و مکرون استقبال نکرده و خواستار واگذاری وام‌های کمکی و عمرانی با بهره نازل به کشورها و واحدهای اقتصادی آسیب دیده از بحران کرونا شده است.

به گفته وی اتریش، دانمارک، هلند و سوئد در تقابل با بسته مورد توافق فرانسه و آلمان، طرحی پیشنهاد کرده‌اند که هدف آن جلوگیری از توزیع خسارت اقتصادهای آسیب‌دیده میان همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا عنوان می‌شود.
به این ترتیب کشورهایی که اقتصادشان بر اثر شیوع کرونا و پیامدهای آن به شدت آسیب دیده‌، در نهایت می‌توانند از صندوق اتحادیه اروپا وام بگیرند و ملزم به بازپرداخت بدهی خود در آینده هستند.

بر پایه طرح مشترک چهار کشور اروپایی، کمیسیون اتحادیه اروپا باید منابع مورد نیاز صندوق کمک اضطراری را از بازارهای مالی تامین کند و آن را به صورت وام در اختیار کشورهای عضو قرار دهد.

اکنون رئیس کمیسیون اروپا که پیشتر توافق فرانسه و آلمان را بسیار سازنده توصیف کرده بود، پس از ارائه پیشنهاد جایگزین چهار کشور اروپایی، برای یافتن مدلی که مورد قبول تمام کشورهای عضو اتحادیه باشد کار دشواری در پیش دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج