۹۹۹۴۶۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پاسخ موسوی به اظهارات وزیر خارجه فرانسه

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره عادلخواه با بیان اینکه رسیدگی به جرایم اتباع ایرانی صرفا در صلاحیت قضایی محاکم ایرانی است، گفت: بی احترامی به اصول حاکمیتی خود را به هیچ وجه بر نمی‌تابیم.

خبرگزاری فارس: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص خانم فریبا عادلخواه اظهار داشت: رسیدگی به «جرایم اتباع ایرانی» صرفا در صلاحیت قضایی «محاکم ایرانی» است.

وی عنوان کرد: این پرونده با رعایت مقررات در دادگاه مورد رسیدگی قرار گرفته و خانم عادلخواه از حقوق شهروندی خود برخوردار بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: رای صادره رای دادگاه بدوی است و خانم عادلخواه می‌تواند از طریق مجاری قانونی نسبت به آن فرجام خواهی کند.

پاسخ موسوی به اظهارات وزیر خارجه فرانسه

موسوی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از استقلال کامل برخوردار است، تسری برداشت‌های یک طرفه از احکام مستقل قضایی را برای روابط دو کشور غیر سازنده خواند و تاکید کرد: هر گونه لحن تهدید آمیز و مداخله جویانه باعث پیچیده‌تر شدن این پرونده شده و جمهوری اسلامی ایران بی احترامی به اصول حاکمیتی خود از جمله استقلال قوه قضاییه را به هیچ وجه بر نمی‌تابد.

به گزارش فارس، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه دیروز (سه‌شنبه) ششم خرداد ماه به موضوع فریبا عادلخواه پرداخت و گفت که تعیین مجازات حبس برای این متهم توسط مسئولان قضایی ایران، روابط پاریس با تهران را دشوارتر می‌کند.

وی با بیان اینکه روابط ایران و فرانسه بعد از صدور حکم محکومیت مخدوش شده، گفت: «این حکم بر اساس هیچ مبنا و پایه جدی بنا نشده و انگیزه‌ای سیاسی داشت. پس ما قاطعانه به مسئولان ایرانی می‌گوییم که فریبا عادلخواه را بدون تأخیر آزاد کنند».

عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران مهر ماه سال گذشته ۱۳۹۸ نیز در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص عادلخواه گفته بود: تابعیت مضاعف اتباع ایرانی وفق قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا خانم فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج