جاباما
۹۹۹۴۹۹
۲۰ نظر
۵۰۱۳
۲۰ نظر
۵۰۱۳
پ

اتفاق عجیب در بازار مسکن تهران

مدیرکل حقوقی بانک عامل بخش مسکن گفت: ۵۲ درصد معاملات مسکن شهر تهران تنها در ۱۷ محله از ۳۲۰ محله پایتخت انجام می شود.

خبرآنلاین: مدیرکل حقوقی بانک عامل بخش مسکن گفت: ۵۲ درصد معاملات مسکن شهر تهران تنها در ۱۷ محله از ۳۲۰ محله پایتخت انجام می شود.

به نقل از بانک عامل بخش مسکن، داود خلجستانی در همایش مدیران ارشد این بانک با اشاره به تلاش‌های اداره کل حقوقی این بانک برای پیشگیری از ایجاد مطالبات مشارکت مدنی بخش مسکن اظهار داشت: در تهران ۳۲۰ محله وجود دارد و ۵۲ درصد معاملات فقط در ۱۷ محله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این ۱۷ محله جز محلات بورسی و پررونق تهران در تمامی فصول تلقی می‌شود، گفت: در آمار معاملات مسکن در تهران باید آمار این ۱۷ محله را از سایر محلات جدا کرد.

مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن، با تاکید بر اینکه میانگین قیمت و معاملات ۱۷ محله پایتخت نباید با سایر محلات مقایسه شود، افزود: در بقیه کشور نیز به همین گونه است به این ترتیب که در هر شهری یکسری محلات بورسی وجود دارد که باید جداگانه بررسی شوند.

خلجستانی با بیان اینکه سرمایه گذاری در محلات بورسی حتی در اوج رکود، مثبت ارزیابی می‌شود، ادامه داد: افرادی که در محلات بورسی در بخش مسکن سرمایه گذاری می‌کنند برای این واحدها خریدار پیدا می‌کنند اما اغلب افرادی که در محلات غیر بورسی سرمایه گذاری می‌کنند، باید به دنبال خریدار بگردند.

وی افزود: ۵۰ درصد افرادی که در بخش مسکن با هدف سرمایه گذاری ورود کردند و با مشکل مواجه شدند، یا محله خود را به درستی انتخاب نکردند یا در محلات غیر بورسی سرمایه گذاری کردند.

این مقام مسؤول در بانک مسکن ادامه داد: همچنین ۵۰ درصد مابقی که در بخش مسکن سرمایه گذاری کرده اند و با مشکل مواجه شده اند، مساحت ملک آنها متناسب با نیاز بازار در آن محله یا منطقه نیست. به این معنا که نوع ساخت و متراژ با نیاز مسکن در آن منطقه مطابقت ندارد.

مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن، گفت: افرادی که وارد سرمایه گذاری در بخش مسکن می‌شوند باید دوگانه «مکان و متراژ» را درست انتخاب کنند.

اتفاق عجیب در بازار مسکن تهران

وی همچنین گفت: در کشور در محلات بورسی و پر رونق حدود ۲ میلیون واحد مسکونی کمتر از تقاضای مصرفی داریم و قیمت در این مناطق نیز افزایشی است که اگر رشد قیمت متوقف شود، این توقف ادامه دار نیست.

خلجستانی افزود: در کشور تعداد زیادی واحد مسکونی در مناطق غیر بورسی و با مساحت بزرگ ساخته شده که متقاضی برای آنها وجود ندارد و به سختی به فروش می رسند. ضمن اینکه برای فروش این واحدها در زمان کوتاه مالک و سرمایه گذار باید واحد خود را ۲۰ تا ۳۰ درصد زیر قیمت عرضه کند.

مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن تاکید کرد: سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات جهت احداث واحد مسکونی در مناطق غیر بورسی و بزرگ متراژ، منفی ارزیابی می‌شود و توصیه اکید بر عدم پرداخت تسهیلات مشارکت در این مناطق است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در تولید مسکن در مناطق بورسی تهران و کشور، مثبت ارزیابی می‌شود مشروط بر اینکه «متراژ» آن متناسب با نیاز بازار و تقاضای مصرفی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این نشان دهنده این است که اکثر معاملات کاذب و صوری است که از طرف چندین گروه سازمان یافته و آموزش دیده از چند محله که پاتوقشان است و دسترسی دارند انجام میدهند هم تعداد معاملات و هم قیمت را بتوانند بالا ببرند که با این نقشه توانستند قیمت مسکن را بیش از ۶۰۰ در صد فوق نجومی بالا ببرند که بیش از ۱۰ برابر تورم عمومی و حقوق و درآمد است که همه مردم این نقشه را فهمیدند به غیر از دولت و مجلس و .........

    • بدون نام

      اگر بخواهید امار ۱۷ محله را از آمار معاملات حذف کنید، سوداگران آموزش دیده، خیلی خوب بلدند که دوباره، ۱۷ محله دیگر را انتخاب کرده و به معاملات صوری مسکن و در نتیجه به تعداد و قیمتهای ساختگی دست پیدا کرده که جهت افزایش قیمت، تبلیغ و خبر رسانی عمومی و رسانه ای کنند

    • بدون نام

      انشاالله و به یاری خدا، مجلس جدید با کمک قوه قضائیه دست این سوداگران و محتکران مسکن را از بازار مسکن کوتاه خواهند کرد تا دولت بعدی به کمک مجلس جدید بیاید و جوانان و مستاجران را از نابودی نجات خواهند داد که حتی توان پرداخت اجاره خانه هم ندارند و ......

      پاسخ ها

      • نادر

        پاشو داداش صبح شد

      • بدون نام

        برادر این مجلس یا ان مجلس برای سرگرمی من وتوست

    • بدون نام

      خونه خریدن تو شهری که بزودی با زلزله ۷ ریشتری نابود میشه با این قیمتهای سرسام آور حماقت محضه رو باد دارن سرمایه گذاری میکنن کسانیکه دارن تو تهران خونه میخرن

      پاسخ ها

      • پدرام

        دیگه چه خبری از آینده داری جناب پیشگو؟

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه باعث وبانی افزایش مسکن رو که ملت ندار رو به خاک سیاه نشوندن که خونه دار شدن براشون رویا شده....

    • بدون نام

      الان دیگه کی میتونه خونه بخره با این قیمتها؟ اجاره هم از توان آدمها خارجه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باورکن بهتره خونه بخری کل سرمایه ات و با زلزله از دست دادی نمیدونم چرا مردم باور نمیکنن با اینهمه هشدار زمین شناسان ایرانی و غیر ایرانی زلزله مرگبار تهران نزدیکه

    • بدون نام

      برای انتقال پایتخت آماده باشید .

    • بدون نام

      فقط خود شهرداري با كاهش جواز طبقات ساختمان سازي باعث افزايش قيمت شده

    • بدون نام

      تا يكي دوسال پيش مشوقهايي براي تجميع دو يا سه تا ملك وجود داشت كه باعث ميشه ميشد ملكهاي كوچيك و مناطق مركزي شهر هم نوسازي بشه ولي الان همه اون مشوقها برداشته شده و عملا نتيجش ميشه كاهش تعداد اپارتمان توليدي و افزايش قيمت كه باب طبع بعضياست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیالت راحت کسی با قیمتهای افسانه ای خونه نمی خره!!!!

    • بدون نام

      حمله جنگ جهانی مابانه عقده ایهای دولتی به بخش مسکن!!!!! اگه جرات دارین وقدرتش رادارین دلار را به4000تومن برگردانید چون مورد سوء ظن افكار عمومي قرار گرفتند احساس حقارت میکنند مسکن هنوز قیمت واقعیش را پیدا نکرده

    • متذکر

      سرمایه گذاری در مسکن کاری است عبث و تنها باعث میشود سرمایه فرد قفل شده و در نهایت بیشتر سرمایه اش نابود شود و ضرر سنگینی به فرد وارد آید! بنابرانی هیچ فرد عاقل و باشعوری در مسکن با قیمتهای فضائی سرمایه گذاری نمیکند و سرمایه خود را وارد باطلاقی نمی کند که نتواند از آن خارج کند!
      معاملات انجام یافته فقط می تواند توسط املاکی های کلاش جعل شده باشد و بس!

    • بدون نام

      تو ایران هرچی ضروری وحیاتی باشه بجای ارزون شدن گرونتر میشه حتی نان شب

    • بدون نام

      اکسیژن فعلا مفت است. یادتان باشد

    • بدون نام

      اطراف ما بخاطر نزدیک بودن به بازار اکثرا بساز بفروش ها از خونه چهل متری تا صدمتری میخرن که ادغام کنن و واحد رو بین پنجاه تا شصت متر میسازن و فوری هم فروش میره الان تو کوچه فرعی م جای پارک پیدا نمیشه و بی حساب کتاب داره جمعیت منطقه زیاد میشه؛ اتوبان محلاتی هستیم .

    • بدون نام

      برتر این بقول پدرام پیشگو را چاپ نکن تو دل ادم رو خالی میکنه با این چرت وپرتاش! زلزله و.......امروز همه جا هم نظر داده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج