جاباما
۹۹۹۵۴۰
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

واکنش ترامپ به انتقال نفت ایران به ونزوئلا چیست؟

مقام سابق کاخ سفید انتقال نفت به ونزوئلا را اقدامی مهم در سرپیچی از آمریکا توسط ایران دانست و تاکید کرد که انتقال نفت ایران به ونزوئلا نشان دهنده بی‌نتیجه بودن تحریم‌های آمریکاست.

ایلنا: مقام سابق کاخ سفید انتقال نفت به ونزوئلا را اقدامی مهم در سرپیچی از آمریکا توسط ایران دانست و تاکید کرد که انتقال نفت ایران به ونزوئلا نشان دهنده بی‌نتیجه بودن تحریم‌های آمریکاست.

فرانک هیپل (Frank N von hippel) دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵) و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه سلاح هسته‌ای و پیمان منع اشاعه هسته‌ای و جنگ تحقیق و بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد افزایش تنش‌ها در منطقه بیان کرد.

انتقال نفت ایران به ونزوئلا به دلایل انسان‌دوستانه انجام شده است

فرانک هیپل در ابتدا در مورد ارسال نفت از ایران به ونزوئلا گفت: برخلاف برخی ادعاها این اقدام می‌تواند به دلایل انسان‌دوستانه انجام شده باشد اینکه می‌گوییم انسان‌دوستانه به این دلیل است که مردم ونزوئلا با وجود داشتن منابع عظیم نفت، ظاهراً تصفیه‌خانه‌های عملیاتی برای تبدیل آن به بنزین ندارند و با کمبود شدید بنزین برای مصارف روزانه و تامین نیازهای خود مواجه هستند. این نفت بنزین مردم را برای مدتی تامین می‌کند و مردم از این اتفاق خوشحال هستند و کمک بزرگی برای مردم و دولت ونزوئلا محسوب می‌شود.

واکنش ترامپ به انتقال نفت ایران به ونزوئلا چیست؟

ونزوئلا در شرایط تحریم‌ها مشتری خوبی برای نفت ایران محسوب می‌شود

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون در ادامه بر فواید انتقال نفت به ونزوئلا برای ایران اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر ونزوئلا مشتری خوبی برای ایران است، در زمانی که کشورها به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا از خرید نفت ایران منع می‌شوند، ونزوئلا گزینه خوبی برای خرید نفت این کشور محسوب می‌شود و می‌تواند کمک بزرگی برای ایران در راستای فروش نفت و کسب درآمد محسوب شود.

انتقال نفت ایران به ونزوئلا نشاندهنده بی‌نتیجه بودن تحریم‌های آمریکاست

وی در ادامه با تاکید بر بی‌نتیجه بودن تحریم‌ها گفت: این اقدام نشان‌دهنده بی‌نتیجه بودن تحریم‌ها و فشار علیه ایران است.

تهران به واشنگتن پیام‌داد که راه سرپیچی از فشار را بلد است

فرانک هیپل افزود: این انتقال یک عمل نمادین است که نشان از توان خوب ایران برای سرپیچی از آمریکا و مقابله با فشارهای ایالات متحده دارد و نشان می‌دهد با تحریم‌ها و فشار ایران تسلیم نمی‌شود و راه سرپیچی از فشار را بلد است. ایران با این انتقال خواست این پیام را به آمریکا بدهد.

فعلا ترامپ با مشکلات داخلی و کرونا درگیر است

این کارشناس برجسته در پایان گفت:تاکنون نشانی از واکنش ترامپ به این موضوع دیده نشده البته فعلا ترامپ با مشکلات داخلی و کرونا درگیر استولی امیدوارم ترامپ اصراری به تحرک خاصی درواکنش به این اقدام و تبادل نفتی نداشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج