جاباما
۹۹۹۶۲۵
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

یک میلیون گل رزی که به عنوان مهریه پرداخت شد

طی روزهای اخیر در کرمان داستان اهدای یک میلیون گل رزی که مهریه یک بانو بوده است دست به دست می چرخد، مهریه ای که سرگردان در کرمان در حال پژمرده شدن است تا بالاخره عاید کارخانه عصاره گیری بردسیر شد.

وب سایت مجلی راه آرمان نوشت: طی روزهای اخیر در کرمان داستان اهدای یک میلیون گل رزی که مهریه یک بانو بوده است دست به دست می چرخد، مهریه ای که سرگردان در کرمان در حال پژمرده شدن است تا بالاخره عاید کارخانه عصاره گیری بردسیر شد.

جمله " مهریه را کی داده، کی گرفته" جمله ای است که همیشه نقل محافلی است در آن مهریه دختر تعیین شود. از این رو در این مراسم با بیان این جمله خانواده ها به خود حق می دهند که مهریه هایی بالا و یا در مواردی عجیب و غریب تعیین کنند.اتفاقی که روز گذشته در کرمان افتاد نشان داد که هرگاه زن مهریه را طلب کند، مرد باید آن را پرداخت کند.

کامیون هایی مملو از گل رز در گلزار شهدای شهر کرمان خالی شد، موضوعی که دست به دست در فضای مجازی منتشر شد. در واقع این گل‌های رز، مهریه‌ی زنی هستند که از همسرش جدا شده است.

یک میلیون گل رزی که به عنوان مهریه پرداخت شد

این بانوی که مهریه خود را از همسر مطالبه کرده بود چنین گفت: وقتی یک میلیون گل رز به عنوان مهریه ام تعیین شد، قرار نبود این مهریه را دریافت کنم.

وی ادامه داد: بعد از اختلاف با همسر مجبور شدم تقاضای طلاق کنم و از طرفی مهریه ام را مطالبه کردم حال که گل های مهریه ام تهیه شده اند این یک میلیون شاخه گل رز را تقدیم به گلزار شهدا و سردار بزرگ اسلام کردم.

این بانوی بیان کرد: در خصوص در یافت مهریه سعی کردم با همسر به توافق برسم اما او هیچ گاه نخواست که به جای گل ها پول دهد، از طرفی همسر سابقم تصمیم داشت که مبلغ بسیار اندکی به عنوان مهریه بپردازد اما چون نمی خواست بیش از این مقدار اندک، بدهد در نهایت تصمیم گرفتم که گل ها را بگیرم و هیچ پولی عایدم نشود.

در ادامه وکیل زوج گفت: موکل از آنجا که موظف به پرداخت یک میلیون شاخه گل رز به همسر خود به عنوان مهریه بوده است، بنابراین در این باره تلاش کرده است تا تعداد گل های رز را تهیه کند.

وی ادامه داد: زمانی که کارشناس دادگستری از گل فروشی ها استعلام می گیرد، هر شاخه گل ۴ هزارتومان قیمت گذاری می شود از این رو مجموع مهریه این زن ۴ میلیارد تومان تخمین زده می شود اما زوج بر این مقدار مهریه معترض می شود و اعلام می کند که تعداد یک میلیون گل رز را با قیمتی مناسب تر، تهیه و به زوجه می دهد.

این وکیل توضیح داد: گل های رز از شهرستان محلات ادر استان مرکزی و دزفول در استان خوزستان تهیه شده است که با پیگیری های انجام شده توسط زوج، هر گل به قیمت ۵۰۰ تومان خریداری که در نهایت ۵۰۰ میلیون تومان مجموع قیمت گل های رز و مهریه زوجه شده است که این گل ها در ۸ کامیون به کرمان ارسال شده است.

اکنون بنا به پیشنهاد جمعی از کارشناسان، بهترین راهکار این است که با این گل‌ها، یک گل‌آرایی با محوریت نام و یاد «شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی» اجرا شود.

یک میلیون گل رزی که به عنوان مهریه پرداخت شد

تکذیب پذیرش یک میلیون گل رز از سوی بنیاد شهدا

احمد گروهی مدیر کل بنیاد شهید استان کرمان در گفتگو با " راه آرمان" در خصوص اهدای۱ میلیون گل رز به گلزار شهدا گفت: این گل ها از طرف بنیاد شهدا پذیرفته نشد و تنها چند گل را به عنوان تبرک در گلزار بر روی سنگ مطهر شهدای گلزار قرار داده شد.

امبن گزستانی مسئول روابط عمومی معراج الشهدای کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: با توجه به این که این بانو می خواست طلاق بگیرد اما از طرفی ما شهدا و روش و سیره آنان را به عنوان الگوهایی برای آغاز زندگی و استحکام ادامه یک زندگی می دانیم از این رو این گل ها برای گلزار شهدای کرمان پذیرفته نشد.

وی ادامه داد: از میان یک میلیون گل رز، ۵۰ هزار گل را برای تقسیم میان کودکان کار، بهزیستی ، خانه سالمندان، پزشکان و اداره زندان ها پذیرفتیم و باقی مانده آن ها از میان ۵۰ هزار گل رز ،جهت استفاده از گرد این گل ها برای خشک کردن، برمامه ریزی شد.

مهریه پس داده شده روانه کارخانه عصاره گیری بردسیر شد

گزستانی بیان کرد: ۹۵۰ هزار گل رز باقی مانده توسط این خانم به عنوان مهریه پذیرفته نشد از این رو مرد این تصمیم گرفت که گل ها به کارخانه عرقگیری بردسیر برده و عصاره شان گرفته شود تا هزینه حاصل از این کار تقدیم به ستاد دیه استان کرمان شود و ۳ نفر که بابت مهریه در زندان هستند، آزاد شوند.

فارغ از های و هوی این خبر ذهن به این سمت سوق داده می شود که اکنون قیمت گل رز در گلفروشی های سطح شهر کرمان ۷ هزار تومان است، حال اگر گل فروشی ها شاخه گلی با قیمت ۵۰۰ تومان خرید کنند، بر روی هر شاخه گلی چند درصد سود می برند و آن را به مشتری عرضه می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بجای خریدن گل 500ملیون را به همسرش میداد تا خرج آزاد سازی زندانیان گردد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لعنت به کسی که قانون مهریه را تصویب کرد

    • بدون نام

      چه احمقی بوده مرده کرمانیا از کارا نمیکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج