جاباما
۹۹۹۶۴۵
۸۵ نظر
۵۰۰۷
۸۵ نظر
۵۰۰۷
پ

قالیباف رئیس شد، آغاز رویاپردازی‌های محمدباقر

روزی که یونیفورم سبز نیروی انتظامی را با کت‌وشلوار سیاست عوض کرد و خلبان بودنش را به رخ رقبا کشاند، مشخص بود که تخریب‌چی سابق طرقبه‌ای خیال‌های بزرگی در سر دارد. محمدباقر قالیباف با عبور از پیچ و خم‌های نظامی‌گری و سیاست‌ورزی، حالا راه قانونگذاری را در پیش گرفته است.

برترین‌ها: روزی که یونیفورم سبز نیروی انتظامی را با کت‌وشلوار سیاست عوض کرد و خلبان بودنش را به رخ رقبا کشاند، مشخص بود که تخریب‌چی سابق طرقبه‌ای خیال‌های بزرگی در سر دارد. محمدباقر قالیباف با عبور از پیچ و خم‌های نظامی‌گری و سیاست‌ورزی، حالا راه قانونگذاری را در پیش گرفته است.

قالیباف رئیس شد، آغاز رویاپردازی‌های محمدباقر

امروز و در جریان انتخابات هیات رئیسه مجلس با شمارش آرای مربوط به انتخاب رئیس مجلس، محمد باقر قالیباف با کسب اکثریت آرا و شکست فریدون عباسی (منتخب مجلس و معاون سابق احمدی‌نژاد در دولت دهم) و مصطفی آقا میرسلیم (منتخب تهران و عضو ارشد حزب موتلفه) رییس مجلس شورای اسلامی در اولین سال فعالیت دوره یازدهم شد.

قالیباف چه رنگی است؟

محمدباقر قالیباف پس از ناکامی در رسیدن به انتهای خیابان پاستور و ساختمان ریاست جمهوری به میدان بهارستان و ریاست در ساختمان هرمی‌شکل مجلس رسید.

ساکن سابق خیابان بهشت، کوچه به کوچه و خیابان به خیابان، تهران را برای رسیدن به ریاست یکی از قوا، وجب کرد، تهرانی که ۱۲ سال کلید شهرداری آن در جیبش بود و حالا موافقانش مدیریت شهری او را جهادی و مثبت و مخالفانش هزینه‌زا و منفی می‌دانند. غافل از آنکه قالیباف همیشه تلاش کرده خاکستری بماند تا رای چپ و راست، فقیر و غنی و تندرو و میانه‌رو را از دست ندهد. مشی‌ای که او را از طرفی یک تکنوکرات و از سوی دیگر جهادگری انقلابی نمایش می‌دهد.

قالیباف رئیس شد، آغاز رویاپردازی‌های محمدباقر

از بسیجی تخریب‌چی تا معمار پلیس ۱۱۰

محمدباقر قالیباف اول شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه مشهد به دنیا آمد. با آغاز جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران از طریق بسیج وارد سپاه و جبهه‌ها شد. در سال ۱۳۷۶ قالیباف به فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران منصوب شد و سه سال هم در این سمت ماند.

در سال ۱۳۷۹ این فرمانده نظامی از سوی رهبر انقلاب به سمت فرمانده کل نیروی انتظامی ایران منصوب شد. قالیباف در چهار سالی که فرمانده نیروی انتظامی بود تلاش کرد پلیس ایران را مدرن کند. از راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۱۰ تا تجهیز نیروی انتظامی به خودروها و تجهیزات روز دنیا، از ایجاد دفاتر خدمات دولت الکترونیک (پلیس ۱۰+) تا مرکز نظارت همگانی مردمی ١٩٧، در دوران فرماندهی او صورت گرفت تا به نوعی معمار پلیس نوین ایران لقب بگیرد. او در سال ۱۳۸۳ هم از سوی سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور وقت به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد.

قالیباف رئیس شد، آغاز رویاپردازی‌های محمدباقر

اولین کارزار انتخاباتی

در سال ۱۳۸۴ قالیباف برای اولین بار وارد رقابت‌های انتخاباتی شد. انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری خیال رئیس‌جمهور شدن را در سر سردار انداخت. قالیباف با درآوردن یونیفورم سبز نظامی و به تن کردن کت و شلواری سفید، با شمایلی متفاوت به عنوان یکی از چهار کاندیدای تایید صلاحیت شده اصولگرا وارد کارزار انتخابات ۸۴ شد. علی لاریجانی، محسن رضایی و محمود احمدی‌نژاد سه کاندیدای دیگر جناح راست بودند. هاشمی‌رفسنجانی، مهدی کروبی، مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده هم از جناح مقابل حضور داشتند. قالیباف با شعار "زندگی خوب برازنده ایرانی" و پوسترهایی با لباس خلبانی تلاش کرد جوان‌ترها را به سمت خود بکشاند. قالیباف که تا لحظه آخر خود را کاندیدای بی‌رقیب جناح راست می‌دید یک شبه آرزوهایش به باد رفت و حتی شورای هماهنگی اصولگرایان، علی لاریجانی را به عنوان کاندیدای جناح راست معرفی کرد. محسن رضایی نیز تسلیم شد و انصراف داد.

قالیباف رئیس شد، آغاز رویاپردازی‌های محمدباقر

به دنبال رسیدن به پاستور از بهشت

با ثبت‌نام قالیباف در انتخابات ۸۴، اصولگرایان که شورای شهر تهران را در دست داشتند صندلی خالی شده احمدی‌نژاد را در شهرداری تهران به قالیباف سپردند تا کلید تهران در جیب کت سردار سابق و سیاستمدار فعلی قرار گیرد و دوران جدیدی در زندگی مدیریتی آغاز شود. دوره‌ای که قالیباف آن را مدیریت جهادی می‌نامید. شهردار مشهدی تهران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ تلاش کرد مدیریت نوینی را در شهرداری تهران از خود نشان دهد و به هر طریقی بود انواع و اقسام پروژه‌ها را به سرانجام رساند. احداث برگزاره جنجالی صدر، توسعه حمل و نقل عمومی از جمله ایجاد سامانه اتوبوس‌های تندرو (BRT)، دوچرخه‌های عمومی، ساخت تونل‌ها، پل‌ها و زیرگذرهای متعدد در تهران از جمله اقداماتی بود که قالیباف در کارنامه خود به عنوان شهردار پایتخت ثبت کرد.

قالیباف رئیس شد، آغاز رویاپردازی‌های محمدباقر

دوبار شکست در مقابل روحانی

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ فرصتی بود که قالیباف دوباره و این بار با پشتوانه کارنامه‌اش در شهرداری تهران خود را به محک رای مردم بگذارد. علاوه بر قالیباف، سعید جلیلی، محسن رضایی و علی‌اکبر ولایتی از جناح راست می‌خواستند با حسن روحانی و محمد غرضی رقابت کنند. باز هم وحدت اصولگرایان به سرانجام نرسید و قالیباف که تا روزهای آخر خود را پیروز انتخابات تصور می‌کرد شکستی دیگر را این بار در مقابل حسن روحانی که او را «سرهنگ» خطاب کرده بود، تجربه کرد و حتی برخلاف سال ۸۴، انتخابات به مرحله دوم هم کشیده نشد و قالیباف از راهیابی به ساختمان ریاست جمهوری بازماند.

در مناظره‌های انتخاباتی سال ۹۲ و زمانی که شهردار تهران قصد داشت با یک حمله سیاسی، اتفاقات سال ۸۲ و برگزاری مراسم سالگرد حمله به کوی دانشگاه را یادآوری و روحانی را در زمینه سیاست داخلی و برخوردهای امنیتی زمین‌گیر کند ضدحمله گازانبری روحانی نه تنها تمام رشته‌های قالیباف را پنبه کرد بلکه دوگانه حقوقدان-سرهنگ را به نفع روحانی رقم زد. از طرفی اظهارات ضد و نقیض قالیباف در محافل مختلف به نقطه ضعفی برای او بدل شد و نهایتا باز هم سردار دکتر خلبان که حالا شهردار تهران بود در رسیدن به ریاست جمهوری ناکام ماند.

قالیباف رئیس شد، آغاز رویاپردازی‌های محمدباقر

با پایان شهرداری قالیباف در سال ۱۳۹۶ و حضور شهرداران اصلاح‌طلب، پرونده‌های تخلف دوران شهرداری قالیباف به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شد. ضمن اینکه افشای موضوع املاک نجومی به نوع مدیریت قالیباف صدمه جدی وارد کرد و با دستگیری عیسی شریفی به عنوان قائم‌مقام شهردار تهران، ضربه هولناکی به قالیباف وارد کرد هر چند که به گفته سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ۱۵ بهمن ۹۸، در "پرونده شریفی اتهامی متوجه قالیباف نیست"، اما به هر حال حضور چنین شخصی در جمع معاونان اصلی قالیباف انتقادات زیادی را به نحوه مدیریت او وارد کرده است به خصوص که دلیل ترک کار شریفی در دوران شهرداری قالیباف، بیماری دختر شریفی اعلام و حتی مراسم تقدیر و تشکر و خداحافظی از او هم برگزار شد.

اما نه حاشیه‌های املاک نجومی و نه دستگیری شریفی باعث نشد تا قالیباف از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در سال ۱۳۹۶ صرف نظر کند و شهردار تهران برای انتقام شکست ۹۲ از روحانی وارد رقابت‌های انتخاباتی شد. اصولگرایان این بار اما با درس گرفتن از گذشته تلاش کردند با ایجاد ساز و کاری تحت عنوان جبهه متحد نیروهای انقلاب (جمنا) به وحدت برسند. قالیباف که با تجربه دو انتخابات قبلی و پشتوانه مالی زیادی ستادهای انتخاباتی خود را دایر کرده بود گمان می‌کرد این بار دیگر بر سر کاندیداتوری او در جناح راست توافق شود اما باز هم آرزوهایش بر باد رفت و اصولگرایان او را مجبور به کناره‌گیری به نفع رئیسی کردند.

قالیباف رئیس شد، آغاز رویاپردازی‌های محمدباقر

با وجود این ماجراها، قالیباف در انتخابات مجلس یازدهم کاندیدا شد و البته چندان هم به مانیفست نواصولگرایی خود پایبند نماند و برای آنکه اصولگرایان به پیروزی مطلق برسند با سایر گروه‌های جناح راست از جمله جبهه پایداری ائتلاف کرد و به عنوان سرلیست اصولگرایان در تهران راهی بهارستان شد. حالا در نبود علی لاریجانی که ۱۲ سال رئیس مجلس بوده و با پشتوانه رای اول تهران شدن، قالیباف ریاست مجلس یازدهم را بر عهده گرفت.

باید دید آیا قالیباف واقعا می‌تواند و چنین قصدی دارد که "تمام هم و غم خود را کنترل دولت و وادار کردن آن به کار و فعالیت در این یک سال و نیم باقیمانده از عمرش قرار دهد" یا آرزوهای دیگری در سر می‌پروراند. رفتار سیاسی محمدباقر قالیباف از سال ۸۴ که از دنیای نظامی‌گری فاصله گرفته و وارد سیاست شده به گونه‌ای است که انگار رسیدن به ریاست یکی از قوا به‌خصوص قوه مجریه، برای تخریب‌چی سابق تیپ ۲۱ امام رضا (ع) و قانونگذار آینده به یک سودای همیشگی بدل شده یود.

پی‌نوشت: بخش‌هایی از این متن از خبرگزاری ایسنا و وب‌سایت فرارو برداشت شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خانمه آقامون

      خوب پست ومقامها را بین خودتون تقسیم می کنید از این پست به اون پست عجب مملکت بی خودی داریم

      پاسخ ها

      • ال ال ال

        اتفاقا مملکت گل و بلبلی داریم چشه همه خثمذگزار؟؟همه ضد افساد حالا امت همیشه خواب در رفاح خواهند بود؟؟؟

      • بدون نام

        بوی سوختن عجیبی داده میاد

      • احمد خوش سیما

        شما هم بفرما.
        همونا که بهشون رای دادیم ایشون رو انتخاب کردند. عرضه داری تو هم برو مجلس بهت رای بدن. بزرگترین کاری که انجام دادی چه بوده؟

      • بدون نام

        خدا کنه همینجور که تهران رو آباد کرد مملکت رو هم آباد کنه

      • محمد شرفی

        ‌قالیباف‌ازاین‌مردم‌رای‌آورده‌ونماینده‌ها‌تصمیم گرفتند‌اونو‌رییس‌کنن‌چون‌فکر‌کردن‌شایسته‌ترین‌.الان‌نباید‌زورت‌بیادباید‌خواستند رای‌میدادی

      • بدون نام

        طرفداراش هم خوب میدونند لیست قالیباف با رای ندادن به اصلاح طلب ها اینبار و رای اندک خودی هاشون رفتند مجلس

      • بدون نام

        مگه نمیگفتند بیکاری اقتصاد داغون رو درست میکنند از امروز شروع کنند جای جو سازی

      • بدون نام

        مجلس پلیسی بوی شهرداری گرفت

    • رونالد ترامپ

      مبارک اونایی که رای دادن
      خیانتی که تو اسفند به ایران کردید تو تاریخ میمونه
      خدا بهتون رحم کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیانت را شما کردین با رای دادن به روحانی
        حالا هم ساکت

      • بدون نام

        اونکه دین داره خیانت نمیکنه.اونکه تو روز یه دقیقم به فکر خدا نیست مگر به جز گلایه کردن خیانتکاره

      • بدون نام

        نگران نباش کسی رای نداده

      • بدون نام

        خخخخ تا کور شود هرانکه نتواند دید

      • بدون نام

        توچرازحمت نکشیدی ومرحمت نفرمودی تازحمت ماها کمترشود؟

      • بدون نام

        تو دیگه چی میگی رونالد

      • E3maeil

        تو ببند بابا همش تو هر خبر میاد...می‌کنه قمار باز! خیانت کار شماهایید غرب پرستان...

      • بدون نام

        خائن تویی که فرق بین قالیباف با روحانی نمیدونی؟ هنوز منتظر گلابی روحانی موندی

      • بدون نام

        تا چشت دراد زونالو جووووون

      • غازقولنگ

        خیانت روسه سال قبل شماباانتخاب روحانی کردید

    • بدون نام

      این همه از دولت و دیگران انتقاد کرذی حالا ببینیم خودت چیکار میکنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگر اونهایی که کاری نکردند جز ب...ر حسابی کسی پس دادند؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      سلام این تیتر واقعا که خیلی بی ادبانه بود

    • بدون نام

      حالا ببينيم اين مجلس يه دست و منتخب چيكار ميكنند

    • بدون نام

      اونجا نشد اینجا . اینجا نشد اونجا

    • بدون نام

      بعد هم میرن تشخیص مصلحت همه جالبه بیکار نمونن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه تحفه ها میرن اونجا آخر کار بی حقوق نجومی خب نمیتونن زندگی کنن سخته!

    • بدون نام

      باید پاسخگوی اعمالش تو شهرداری میشد بعد میرفت اونجا

    • بدون نام

      استرالیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استرالیا ...

    • بدون نام

      کلا با بنده خدا مشکل داشتی گفتی بذار یه مقاله بنویسم بکوبونمش ://

      پاسخ ها

      • سورنا

        نویسنده دل پری از قالیباف داره نمیدونم چرا

      • بدون نام

        آره والا

      • حسین

        پس چطوری باید عقده های خودشونو خالی کنن؟
        فکرشو بکنین : جلسه سران سه قوه با حضور قالیباف و رئیسی و روحانی، چه حالی داره روحانی! !!

    • بدون نام

      خدا منظورت رو میدونه خبر نویس!

    • بدون نام

      کسی ماکیاولیست هست که خبر رو جوری بیان میکنه که دلش میخواد!

    • بدون نام

      ناراحتی شما از بیان این خبر ، کاملا مشهود بود. بی طرف باش خبر ساز!

      پاسخ ها

      • امین

        این نویسنده ها نه قدر و حرمت قلم رو میدونن و نه حرمت قلمزنی رو

    • بدون نام

      قشنگ معلوم بود که قالیباف رئیس میشه جالبه دیگه؟
      رئیس مجلس دوباره میره رئیس جمهور میشه
      رئیس جمهور میره مجمع تشخیص مصلحت نظام
      قشنگ پست و مقام ها را بین خودشون تقسیم میکنن

      پاسخ ها

      • علی

        آبادای میخانه زه ویرانی ماست

    • بدون نام

      ....اینم ازدولت جمهوری اسلامی مبارکتون باشه

    • بدون نام

      ابر ا.... ایران از استرالیا چه خبر

    • آل ال ال

      مردم بیچاره نمک نشناس؟؟چه شود؟؟؟

    • بدون نام

      همفکرای برترین ها ، آب لازم شدن

      پاسخ ها

      • ساسان

        دقیقا خب مگه اب نیست بریزن روش

    • عدالت

      هزاربار اگر بیفتیم درچاه عبرت نمیشود وباز تکرار اشتباه اینست زندگی ایرانیها

    • بدون نام

      آقای نظری نظری ندارد تا بود چنین بود

    • بدون نام

      درود بر قالیباف

    • بدون نام

      آقای نظری نظری ندارد تا بود چنین بود

    • بدون نام

      تبریک به یه ...دیگر و ماهر

    • ایران

      عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر برترین زرد
      بوی سوزش میاد....

    • بدون نام

      اسم طویلتون رو بذارید ... ترینها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توهین طرفدارای قالیباف رو به خودت میذاری برترین نمومنش این نظر هم توهین این بیسوادارو به مردم تو دیگه کی هستی

    • بدون نام

      اینم تقصیر روحانیه بد بخت ...... از این به بعد باید اسم روحانی رو بزاریم سیبل سوراخ

    • بدون نام

      قابل توجه برترینها
      از انتخاب تبتر ومقاله های جهت دارشما میشه فهمید چقدر باانتخاب دکترقالیباف ناراحتید
      اماای کاش کمی انصاف داشتید ونگاهی به کارنامه سراسرافتضاح جناب شیخ تدبیر مینداختید وآنگاه متوجه میشدید که کسی دنبال رؤیاپردازی بود که درسال۹۶باانواع واقسام تهمتهای بی اساس نظیر دیوارکشی ولوله کردن فقط وفقط به دنبال تحقق رؤیای ریاست چهارساله برمملکت بوده نه چیز دیگر

    • ساسان

      برترین ها میتونم تصورکنم چه جو دارید میسوزید و میدونم این نظر ومنتشر نمی کنید ولی توصیه دارم براتون آب وبریزید اونجایی که میسوزه

    • بدون نام

      اونایی ک میگن رأی دادیم روحانی پشیمونیم
      این نکته یادشون بمونه شریک جرمن
      خائنم اونایی ک ب صدای خواننده ها و پست بازیگرا رأی دادن ب روحانی..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت نگو

    • بدون نام

      بارای سی صدر رای اقای قالیباف به ارزویش رسیدقدرت نهخدمت

    • قالبیباف

      خیلی سخیف نوشتی....این چه تیتر مسخره ای بود زدی....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از مشهدیا ابی واستون گرم نمیشه عامو.ماچش دیدن خودمونم نداریم

    • بدون نام

      اهم

    • بدون نام

      بذارید همه پستها دست خودشون باشه وخیالشون از بابت قدرت جمع باشه که دیگه چوب لای چرخ دولتهای رقیبشون نگذارن و مردم رو بدبختراز این نکنن

    • بدون نام

      کافیه مجیز گو باشی مارت درسته دیکه مملکت اینه بی خرد بر فرش اعلا با خرد کنج عزلت

    • مهدیه

      چه متن مغرضانه ای!!!

    • نظری

      برترین هاکاملا چپی هستش

    • بدون نام

      تا کور شود هر آنکه نتواند دید .خدا حفظش کنه .

    • بدون نام

      همیشه شعبان یه بارم رمضان
      اصلاح طلبان که فقط سنگ خودشون رو تو مجلس قبل به سینه میزدن ببینیم اینا چیکار میکنن
      بدتر از قبل نمیشه

    • محسن

      از خیلی بی عرضه ها و تنبل های فعلی بهتره ... لااقل اگه هر حرفی زده جهادی عمل کرده نه مثل بعضی ها خدای وعده و حرف پووچ و مفت و مفت و مفت که مردم و به خاک سیاه بشونه

    • وزیر شعار

      داریم که از این بعد داشته باشیم پر شدن جیب افراد جدید و استفاده از رانت و جایگاه و پست

    • وزیر شعار

      آقای عزیز بزودی شما رو هم میبینیم تو این چهل سال که همیشه فقط حرف بوده و دروغ و فریب

    • حسنی

      بنده به آقای قالیباف رای ندادم ولی از صمیم قلب آرزو میکنم منشا خیر و پیشرفت برای کشور گردد، اگر حرکت اثربخشی برای حفظ ارزش پول ملی کرد و برای ریشه کنی جدی تورم اثر بخش بود درود بر او و درود بر همه کسانی که به او رای دادند ولی اگر برای مهار تورم برنامه ای نداشت و کاری نکرد از او و هر کس که به او رای داده به خدا شکایت میبریم

    • بدون نام

      دوستان مواظب کلاش ها باشید اینا با آغاز بکار مجلس مردمی دوباره کارشون و شروع کردن سیاه نماییها شروع شده خیلی دوباره دارن کاری میکنن که بیافتیم تو چاه دو باره حقوقهای نجومی مسکن قوطی کبریتی گرانیها آمارهای دروغین یادتون نره

      پاسخ ها

      • عبدالرحمن

        می فهمی داری چی میگی؟

    • بدون نام

      همچین میگین طرقبه ای که انگار بقیه از ناف تهران اومدند
      این یک توانمندیس، لطفا درست بنویسید

    • گرفتاران

      شرو کن ب تعدیل نیرو واز شرکت شهریار بیار تا با هم بخورید طله زبیر زمان

    • افسانه

      نام مجلس جدید را باید مجلس تندروها نامید لطفادنظر من را بذارید

    • میتی

      همیشه پشتیبانت هستیم سردار

    • ناخدا

      امیدوارم همین طور که برای پست گرفتن تلاش کرده وبه نتیجه هم رسیده #قالیباف دربرابر مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کشور هم با همان قدم راسخ ادامه دهد.

    • حمید

      آغاز رویا پردازی؟! مثلا تمسخر کردی قالیباف همفکرانش رو، خبرنگار اسکول

    • بدون نام

      تا زمانی که با آمریکا صلح نکنیم قرار نیست اتفاق خاصی رخ بدهد

    • بدون نام

      خوش بحال اطرافیانش میلیاردر میشن. بدبخت ایرانی

    • ممد

      وای برترینها خیلی باحالی،قشنگ بوی سوختن از تیترت داره میاد

    • مژگان

      نویسنده گزارش آب رو بریز اونجایی که داره می سوزه

    • سید ابراهیم کاظمی

      سردار نشونه گیریش حرف نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج