۹۹۹۷۱۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رادو در راهی که نیلسون رفت و یک شد!

بوژیدار رادوشوویچ امیدوار است بعد از چهار سال نیمکت نشینی به گلر اول تیم پرسپولیس تبدیل شود.

ورزش سه: تمرین روز گذشته سرخپوشان پایتخت در حالی برگزار شد که بوژِیدار رادوشوویچ دروازه‌بان کروات این تیم نیز در بین بازیکنان حضور داشت. این دروازه بان ۳۰ ساله به عنوان نخستین خارجی قرمزها خود را به تهران رساند تا نشان دهد چه میزان برای حضور در اردوی پرسپولیس بی تاب بوده و همین موضوع دست مایه تمجید دوباره طرفداران پرسپولیس از وی شد.

روز نخست حضور رادو در تهران با مصاحبه ای از سوی علیرضا بیرانوند همراه شد که در آن رادوشوویچ را محق برای رسیدن به پیراهن شماره یک می‌دانست و دیروز هم رادوشوویچ در پاسخ به این مصاحبه به تشکر از گلر ملی پوش سرخ ها پرداخت و البته گفت که چهار سال برای چنین روزی صبر می‌کرده که شانس به او رو کند و دروازه‌بان اصلی پرسپولیس شود.

رادو در راهی که نیلسون رفت و یک شد!

راهی که رادوشوویچ از لیگ شانزدهم تا حالا طی کرده، راهی است مشابه مسیر نیلسون کوریا جونیور که البته این گلر برزیلی زودتر از آنچه که فکرش را می‌کرد به مقصد رسید. نیلسون در لیگ دوازدهم به عنوان گلر ذخیره شهاب گردان به پرسپولیس پیوست اما با ناکامی گردان در هفته های نخست به ترکیب اصلی رسید و حتی در دربی پایتخت نیز به میدان رفت. عملکرد نیلسون به قدری خوب بود که انتخابی جز جدایی برای شهاب گردان باقی نماند.

این دروازه‌بان برزیلی در لیگ سیزدهم نیز عملکرد خوبی داشت و نقشی کلیدی در نایب قهرمانی سرخ ها ایفا کرد. با این حال یک اشتباه در مقابل سپاهان در فینال جام حذفی و یک اشتباه در برابر راه آهن در بازی یکی مانده به آخر لیگ سیزدهم، سبب شد تا علاوه بر نمایش های درخشان، خاطرات تلخی نیز از او در ذهن طرفداران پرسپولیس باقی بماند. با این حال قطعا طرفداران پرسپولیس و همچنین مربیان نیلسون، نمره ای بیشتر از قبولی را به عملکرد او می‌دهند.

رادوشوویچ از نظر فیزیکی شباهت های زیادی به نیلسون دارد و از نظر فنی هم شاید در همان سطح باشد. همچنین از نگاه هواداری، هر دو محبوبیت بسیار زیادی در بین طرفداران دارند تا حدی می‌توان نیلسون را جزو محبوب ترین های تیم علی دایی و رادو را در بین محبوب ترین بازیکنان کنونی سرخپوشان هم جای داد. با این حال رادو برخلاف نیلسون که طی 4 هفته به ترکیب اصلی رسید، بعد از 4 سال شانس رسیدن به دروازه را دارد.

رادو در راهی که نیلسون رفت و یک شد!

او در این مدت به عنوان دروازه‌بان ذخیره عملکرد خوبی داشته و به خصوص در سال ۹۸ تنها یک گل دریافت کرد که این آمار در ۹ بازی، قابل ستایش است. البته به جز نیلسون و رادو، پرسپولیس دروازه بان های خارجی دیگری هم داشته؛ از ساشا ایلیچ مقدونیه ای که در لیگ سوم اشتباهات فراوانی داشت تا آسمیر آودوکیچ که در دوره محدودیت حضور دروازه بان های خارجی در لیگ برتر، در بازی های آسیایی عملکردی بسیار خوب برای پرسپولیس داشت و سپس در بازی ایران - بوسنی هم در فهرست تیم آبی پوش قرار گرفت و یک بار دیگر با ایرانی ها دیدار کرد، همچین الکساندر لوبانف گلر ملی پوش ازبک که هیچگاه در سطح انتظار ظاهر نشد و حالا به عنوان یکی از متهمین ناکامی سرخ ها در لیگ پانزدهم در دادگاه های هواداری مطرح می‌شود.

آودوکیچ در لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ به صورت قرضی در پرسپولیس حضور یافت و اگر قانون محدودیت خرید دروازه بان خارجی نبود، در لیگ یازدهم برای پرسپولیس به میدان می‌رفت اما در نهایت پس از جدایی مصطفی دنیزلی، او نیز راه ترک باشگاه را در پیش گرفت. وی به خصوص در بازی رفت و برگشت مقابل الهلال سیوهای متعددی را انجام داد و حتی در مقابل الغرافه نیز با ثبت ۶ مهار، روز درخشانی را سپری کرد. لوبانف اما دروازه بانی سنگین و کُند بود که در روزهای پرحاشیه سوشا مکانی پرسپولیسی شد ولی گل های عجیبی را خورد؛ از جمله دو گلی که در اصفهان از ذوب آهن دریافت کرد و دو امتیاز حساس را از تیمش گرفت.

رادو در راهی که نیلسون رفت و یک شد!

حالا باید دید رادو که باسابقه ترین خارجی تاریخ پرسپولیس هم محسوب می‌شود، در دوران پس از بیرانوند چه خواهد کرد و البته باید دید که آیا مدیران و اعضای کادرفنی سرخ ها به بوژیدار در قامت گلر اصلی اعتماد می‌کنند یا این که به سراغ گزینه ای جدید خواهند رفت؛ نکته جذاب این که اگر رادو تا پایان قراردادش در پرسپولیس بماند، احتمال دارد در فصل 1400-1401 جزو سه کاپیتان این تیم نیز باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج