۹۹۹۸۱۵
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

مخالفت گرجستان با بازدید از آزمایشگاه بیولوژیک لوگار

وزارت امور خارجه گرجستان اعلام کردکه کارشناسان روسی می توانند فقط در چارچوب سازوکارهای کنوانسیون سازمان ملل متحد از آزمایشگاه بیولوژیکی این کشور بازدید کنند.

ایرنا: وزارت امور خارجه گرجستان اعلام کردکه کارشناسان روسی می توانند فقط در چارچوب سازوکارهای کنوانسیون سازمان ملل متحد از آزمایشگاه بیولوژیکی این کشور بازدید کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری "نیوز گئورگیا"، روسیه خواستار بازدید جداگانه کارشناسان روسی در قالب توافق دوجانبه مسکو و تفلیس و بدون مشارکت کارشناسان دیگر کشورها از آزمایشگاه بیولوژیک لوگار می باشد .

وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه بازدید کارشناسان روسی از آزمایشگاه بیولوژیکی لوگار تفلیس در شرایط قابل قبول متقابل دو کشور تا به حال تحقق نیافته است، افزود: فعالیت این آزمایشگاه از نظر پایبند بودن آمریکا به کنوانسیون منع توسعه سلاح های بیولوژیکی، سووالات جدی را ایجاد می کند .

مخالفت گرجستان با بازدید از آزمایشگاه بیولوژیک لوگار

در روسیه این باور وجود دارد که در آزمایشگاه بیولوژیکی لوگار که در سال 2013 میلادی بر اساس توافقات وزارت دفاع گرجستان و آمریکا در حومه تفلیس راه اندازی شده، تحقیقات در مورد استفاده از حشرات به عنوان حامل عوامل بیولوژیکی خطرناک و عوامل بیماری زا انجام می گیرد.

وزارت امور خارجه گرجستان اتهامات وارده روسیه را تکذیب کرد و با اشاره این که مرکز لوگار با تمام تجهیزات خود به طور کامل به مالکیت دولت درآمده است،افزود: این مرکز و آزمایشگاههای آن از سال 2018 میلادی از سوی دولت تفلیس تامین مالی می شود و بعنوان یکی از واحدهای مرکز دولتی کنترل بیماری گرجستان فعالیت می کند و جزو سیستم بهداشتی این کشور می باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگرگرجستان قبول نکند،روسیه نابودش کند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج