جاباما
۹۹۹۸۲۲
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

امارات در آستانه شکاف و تجزیه

منابع خبری از بروز اختلاف و دو دستگی شدید در نظام حاکم امارات و مخالفت شماری از شیوخ این کشور با ماجراجویی‌ها و دخالت ابوظبی در بحران‌های خارجی خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری از بروز اختلاف و دو دستگی شدید در نظام حاکم امارات و مخالفت شماری از شیوخ این کشور با ماجراجویی‌ها و دخالت ابوظبی در بحران‌های خارجی خبر دادند.

سایت روسی "نیوز ری" در گزارشی نوشت: امارات در آستانه شکاف داخلی است و شماری از شیوخ امارات به دخالت های ابوظبی در مناطق بحران به دیده رضایت نمی نگرند. این سایت به افزایش تنش بین دو امارت ابوظبی و دوبی درپی بحران اقتصادی اخیر ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر ثبات اوضاع امارات و کل منطقه اشاره کرد. سایت "نیوز ری" نوشت: دوبی نگران قبول کردن کمک های مالی ابوظبی برای گذر از بحران اقتصادی کنونی است زیرا این امر باعث خواهد شد که دوبی بیش از گذشته دنباله روی ابوظبی شود و مجبور شود که نظیر بحران سال ۲۰۰۹ میلادی امتیازهای سیاسی به ابوظبی بدهد.

این سایت به اطلاعات خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه مبنی برمذاکره امارت های دوبی و ابوظبی با یکدیگر برای حمایت مالی از دوبی به منظور گذر از بحران اقتصادی کنونی ناشی از کرونا اشاره کرد که خطرناکترین رکود را در تاریخ معاصر امارت دوبی بعد از بحران بدهی های این امارات در سال ۲۰۰۹ میلادی رقم زده است. درحالی که امارت دوبی این گزارش‌ها را رد کرده است، ناظران معتقدند که درز کردن این مطالب در واقع کار امارت ابوظبی برای تست کردن امارت دوبی و آگاه شدن از موضع آن در قبال اعطای یک بسته کمک مالی جدید است. سایت "ری نیوز" تصریح کرد: دوبی تمایل دارد که این کمک و حمایت مالی را نپذیرد زیرا به طور مستقیم روی گرایش های سیاسی این امارات تاثیر منفی خواهد گذاشت. این امر دقیقا در سال ۲۰۰۹ میلادی روی داد و وقتی امارت دوبی کمک های مالی ابوظبی را در آن سال قبول کرد، مجبور شد تا در مقابل، امتیازات سختی بدهد.

این سایت افزود: "سالهای گذشته شاهد تضاد شدیدی در رویکردها و گرایش های سیاسی بین ابوظبی و دوبی بوده است که این امر بویژه خود را در قبال پرونده ایران نشان می دهد". "دیوید هرست " سردبیر روزنامه "میدل ایست آی" گفت که تحریم های آمریکا علیه ایران در سال ۲۰۱۸ میلای باعث شد که شرکت های ایرانی از دوبی روی گردانده و به سمت قطر و ترکیه گرایش پیدا کنند که این امر ضربه بزرگی به اقتصاد امارت دوبی زد که در طول سالها مبادلات تجاری گسترده با ایران را حفظ کرده بود.

سایت "ری نیوز" نوشت: دوبی نگران است که هرگونه رویارویی بین آمریکا و ایران ، این امارات را در معرض خطر بزرگی قرار دهد و این امارت در طول دوره گذشته نیز از موضع ابوظبی در قبال درگیری یمن و قطع روابط با قطر راضی نبوده است. ناظران معتقدند که نارضایتی از سیاست های ابوظبی به امارت دوبی محدود نمی شود بلکه امارت های دیگر نیز ناراضی هستند.

سایت "ری نیوز" افزود: تعدادی از شیوخ امارات با دیده رضایت به حمایت محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی و شماری از فرماندهان ارتش سودان نگاه نمی کنند و معتقدند که منافع امارات ممکن است به خاطر دخالت ابوظبی در مناطق بحران ضرر ببیند.

این سایت افزود: توزیع ناعادلانه ثروت و اختلافات قدیمی بین امارتهای ثروتمند مثل ابوظبی و دوبی با سایر امارت ها همه و همه مشکلاتی است که ممکن است وحدت کشور امارات را تهدید کند. براساس برخی مطالب درز کرده، امارت های شمالی نظیر عجمان و شارجه و فجیره و راس الخیمه که کمتر ثروتمند هستند، با بحران اقتصادی شدیدی به خاطر شیوع ویروس کرونا روبرو هستند. سایت "ری نیوز" در پایان نوشت: امارات که برای مدتها ثبات خود را از طریق توزیع ثروت های نفتی برای تضمین وفاداری به قدرت مرکزی حفظ کرده است، ممکن است با بحران بی سابقه ای به علت بحران اقتصادی کنونی و تضادهای روشن بین ابوظبی و دوبی روبرو شود که این امر به نوبه خود بر کل منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایی شکر،بیشرفا

    • بدون نام

      خوبه اونام تیتر بزنن تهران در استانه زلزله و نابودی ؟

    • حمید مشهدی

      عجب منبع خبری معتبر و مشهوری!!! سایت روسی «ری نیوز».

    • بدون نام

      اسمی ازامارات نخواهدماند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا ؟ باسواد!

    • علیعلی

      نه جوون عمت تو راست میگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج