جاباما
۹۹۹۸۷۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

انتقاد زاکربرگ از توییتر به خاطر «راستی‌آزمایی»

مدیرعامل فیسبوک می‌گوید توییتر نباید «داور حقیقت» باشد

برترین‌ها: مارک زاکربرگ موسس و مدیر عامل فیسبوک از توییتر بخاطر راستی‌آزمایی صحت توییت های نادرست دونالد ترامپ انتقاد کرد.

ترامپ می‌گوید رای پستی اقدامی «شیادانه» است و پیش بینی کرده است که آرای پستی «دزدیده» خواهند شد. توییتر زیر توییت‌های دونالد ترامپ راجع به رای دادن از طریق پست یک لینک تحت عنوان «حقایق رای دادن از طریق پست را چک کنید» قرار داده است. این لینک توییتر، مقالاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در آن‌ها روزنامه‌نگاران و اتاق‌های خبر این ادعاهای ترامپ را راستی آزمایی کرده و آن‌ها را از اعتبار می‌اندازند.

انتقاد زاکربرگ از توییتر به خاطر «راستی‌آزمایی»
توضیح آبی رنگ توییتر تحت عنوان «حقایق رای دادن از طریق پست را چک کنید» زیر توییت ترامپ

هرچند تقلب در آرای پستی تا حدی معمول‌تر از آرائی است که در حوزه های رای گیری اخذ می‌شود، به طور کلی تقلب انتخاباتی در آمریکا اندک بوده و بعید به نظر می‌رسد تاثیر چندانی در نتیجه انتخابات از جمله انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر داشته باشد.

زاکربرگ در برنامه‌ای که قرار است روز۲۸ مه پخش شود به دانا پرینو، مجری برنامه «دیلی بریفینگ» شبکه فاکس نیوز گفت: «ما سیاست متفاوتی از توییتر داریم.»

زاکربرگ افزود: «قویا معتقدم فیسبوک نباید داور صحت گفتار کاربران باشد. در کل، احتمالا موسسات خصوصی به ویژه این سکوهای اینترنتی نباید خود را در جایگاه قضاوت قرار دهند.»

پیام های آقای ترامپ در توییتر همچنین در صفحه فیسبوکش نیز انعکاس یافته است. هرچند سیاست فیسبوک حذف متونی نادرست در مورد طرق رای گیری یا ثبت نام رای دهنده است، اما فیسبوک علیه رئیس جمهور آمریکا وارد عمل نمی شود.

فیسبوک در یک بیانیه در این مورد گفت: «ما معتقدیم مردم باید بتوانند در مورد روند رای گیری با یکدیگر تعامل و بحث کنند. به همین دلیل است که سیاست هایمان را به گونه ای تنظیم کرده‌ایم که روی ارائه اطلاعات نادرست که در روند رای گیری دخالت می‌کند، متمرکز باشد.»

جک دورسی، مدیرعامل توییتر، در واکنش به انتقادات زاکربرگ گفته: « راستی‌آزمایی: شخصی نهایتا مسئول پاسخگویی به اقدامات شرکت ماست، و آن شخص من هستم. لطفا کارمندان ما را از این بحث مستثنی کنید. ما همچنان در مورد صحت اطلاعات مشکوک یا نادرست در مورد انتخابات در سراسر جهان هشدار می‌دهیم. ما مسئولیت اشتباهاتمان را برعهده خواهیم گرفت و به آن‌ها اذعان خواهیم کرد.»

او در توییتر نوشت: «این بدان معنا نیست که ما خود را در جایگاه «داوری واقعیت ها» قرار می‌دهیم. قصد ما دادن تصویری روشن در مورد نظرات متضاد و اطلاعات مورد اختلاف بوده تا به مردم امکان قضاوت بدهد. شفافیت بیشتر از جانب ما حیاتی است تا مردم به وضوح ببینند چه در پس اقدامات ماست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج