جاباما
۹۹۹۹۳۷
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

ارزش برگه‌های سهام عدالت چقدر است؟

اکثر مشمولان سهام عدالت، با این موضوع مواجه شده‌اند که ارزش سهام روی برگه مذکور یک میلیون تومان درج شده است اما میزان سهام آن ها در سامانه کم تر از یک میلیون تومان است. در واقع روی برگه ارزش یک میلیون تومان قید شده، اما ارزش واقعی سهم یک میلیون تومان نیست. ریشه این موضوع مربوط به مبلغی است که مشمول باید در سال ۱۳۹۴، پرداخت می‌کرد.

خبرگزاری ایسنا: اکثر مشمولان سهام عدالت، با این موضوع مواجه شده‌اند که ارزش سهام روی برگه مذکور یک میلیون تومان درج شده است اما میزان سهام آن ها در سامانه کم تر از یک میلیون تومان است. در واقع روی برگه ارزش یک میلیون تومان قید شده، اما ارزش واقعی سهم یک میلیون تومان نیست. ریشه این موضوع مربوط به مبلغی است که مشمول باید در سال ۱۳۹۴، پرداخت می‌کرد.

روی اکثر برگه های سهام عدالتی که در دست مشمولان این سهام است، ارزش سهام ۱۰ میلیون ریال یا همان یک میلیون تومان ذکر شده است. این درحالی است که زمانی که مشمول به سامانه سهام عدالت (SAMANESE.IR) مراجعه می کند متوجه می شود میزان سهامی که در اختیار دارد کم تر از یک میلیون تومان است. اما دلیل این موضوع چیست؟

بسیاری از سهام‌داران برگه‌هایی در اختیار دارند که روی آن برگه ارزش یک میلیون تومان قید شده است اما ارزش واقعی سهم یک میلیون تومان نیست. درواقع به استثنای مشمولان نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد یا سازمان بهزیستی که ارزش سهم آن‌ها یک میلیون تومان است، ارزش سهم اکثر سهام‌داران دیگر کم‌تر از یک میلیون تومان است.

قرار بود برگه‌های اولیه از محل سهم سود سنوات قبل پر شود. در سال ۱۳۹۴ اعلام شد ۵۳ درصد ارزش سهم از محل مطالبات سود سنوات قبل پر شده است و برای پر کردن مابقی، دو سال به مشمولان فرصت دادند که با آورده نقدی، ۴۷ درصد مابقی را به قیمت اسمی واریز کنند. در این راستا فقط تعداد کمی از مشمولان واریز کردند و اکثریت واریز نکردند؛ بنابراین ارزش واقعی سهم ان‌ها در سبد سهام عدالت یک میلیون تومان نیست و حدود ۵۳۰ هزار تومان است.

البته ارزش سهام همه مشمولان ۵۳۰ هزار تومان نیست و ارزش سهام افرادی که در دوره های اول ثبت‌نام کردند ۵۳۰ هزار تومان است. حتی ارزش سهام کم‌تر از ۴۰۰ هزار تومانی هم وجود دارد. مشمولان می‌توانند عدد دقیق سهام خود را در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir با وارد کردن کد ملی مشاهده کنند. اما به طور کلی به غیر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که با اذن مقام معظم رهبری، برایشان صد در صد منظور شده است، ارزش سهام مابقی مشمولین زیر یک میلیون تومان است.

میزان سهام عدالت مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی یک میلیون و سایر افراد بین ۴۹۲هزار تا ۵۳۲ هزار تومان است. البته ممکن است میزان سهام برخی افراد بیشتر از یک میلیون تومان باشد، دلیل این موضوع این است که انحصار وراثت صورت گرفته است. ارزش سهام عده‌ای هم کم‌تر از ۴۹۲هزار تومان است که دلیل این موضوع هم این است که ممکن است فرد در سال ۱۳۸۵مشمول نبوده و وارث قانونی متوفی مشمول بوده باشد.

بر این اساس سهام دارن باید توجه داشته باشند که دیگر امکان واریز ۴۷ درصد مابقی به قیمت اسمی وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیما

      این الان توضیح دادن بود؟ارزش واقعی ریالیشو در بورس بگو

    • 1401

      عحب دزدی اشکاری کرده دولت

    • ایرانی آباد

      خخخخخ خوب ملت مچل کردین همین فرمون پیش برین.

    • سعید

      اسمش سهام عدالت و عین بی عدالتیه من کارگر ۵۰۰ تومن سهم داشته باشم رفیق کارمند مرفهم هم خودش هم دوتا خانومش یتومنی ،حرف مفته باقیش .

    • بدون نام

      این نوع اجرای عدالت را در سهام یک میلیون تومانی رابرای نمونه اجرا به عنوان پیش قراولان اجرای عدالت پس از چندین سال به جهان صادر کنند تا آنان هم مزه اجرای عدالت را بچشند.آیا عدالت حضرت امیرالمومنین مولی الموحدین علی(ع) که مظهر وعین عدالت بود که جان عالمی به فدای خودش وجمیع خاندانش باد این چنین بود.خداوند همه مارا به صراط مستقیم هدایت فرماید انشاا...لطفا" درج بفرمائید.

    • دانش

      بازدید تاجایی که میتونید آرمان بدبخت بدزدید

    • احمدرضا

      پس هی میگفتن ارزش سهام عدالت ۱۵ ملیون شده ،پس کو؟فقط میخواستین مردم را گول بزنین که سهامشون را آزاد کنن؟

    • نیما

      خداوکیلی دهنمون سرویس شده .
      یکی پیدانمیشه بگه ارزشه این کوفتی چقدره؟
      آخرش هم ی پولی بدهکار میشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج