۱۰۰۰۸۹۸
۵۳ نظر
۵۰۰۶
۵۳ نظر
۵۰۰۶
پ

درخواست ۱۱۰۰ استاد دانشگاه برای تبرئه صادقی

بیش از ۱۱۰۰ استاد دانشگاه از سراسر کشور با امضای نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه خواستار لغو حکم محکومیت محمود صادقی نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شدند.

اسکان نيوز: محمود صادقی نماینده تهران در مجلس به دنبال شکایت صادق آملی لاریجانی،رییس پیشین قوه قضاییه در دادگاه بدوی به ۲۱ ماه حبس تعزیری و ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

موضوع شکایت رییس پیشین قوه قضاییه از محمود صادقی به سال ۱۳۹۵ باز می گردد. در آن زمان این نماینده مجلس خواستار "شفاف‌سازی" در رابطه با "حساب‌های شخصی" رئیس قوه قضائیه شده بود.

در همین زمینه بیش از ۱۱۰۰ استاد دانشگاه از سراسر کشور با امضای نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه خواستار لغو حکم محکومیت محمود صادقی نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شدند.

متن نامه به شرح ذیل است:

ریاست محترم قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای ابراهیم رئیسی.

با سلام

ما امضاکنندگان این نامه، جمعی ازاعضای هیأت علمی و استادان دانشگاه‌های سراسر کشور، نسبت به حکم محکومیت دکتر محمود صادقی ناخرسندیم و تقاضای تجدید نظر داریم.

به باور ما یک استاد دانشگاه افزون بر رسالت آموزش که جامع تحقیق و روشنگری است، وقتی در جایگاه مهم سیاسی، چون نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد قانوناً و اخلاقاً به صورت مضاعف مکلف خواهد بود تا با روحیه مطالبه‌گری برای احقاق حقوق مردمی که او را به نمایندگی خویش برگزیده اند، روشنگری نماید و مستدعی حقوق حقه شرعی و قانونی انتخاب کنندگانش شود.

به اعتقاد ما امضا کنندگان این نامه، جناب محمود صادقی، درمقام یک حقوق‌دان و استاد دانشگاه و نماینده محترم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مصداق بارز انسانی آزاد اندیش و انقلابی است که فرزند شهید صادقی بودن نیز تکلیف وی را در دفاع از آرمان‌های انقلاب و پاسداری از خون شهدا که هیچ انگیزه‌ای به جز حمایت از انقلاب اسلامی ایران نداشتند، چندین برابر می‌کند.

ازاین رو درخواست داریم با عنایت به مراتب فوق و بنا به جهات و دلایل زیر مانع از اجرای حکم صادره علیه این جانباز انقلاب و فرزند شهید و استاد حقوق دانشگاه شوید:

۱. اقدامات و بیانات آقای دکتر محمود صادقی در مجامع و رسانه‌های مختلف و نیز در صحن مجلس شورای اسالمی دقیقا"در راستای وظایف و تکالیف نمایندگی و رسالت عظیمی که جامعه بر دوش ایشان نهاده بوده، است که به استناد اصل مصونیت پارلمانی مصرح در قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس و همچنین قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در راستای حمایت از نمایندگان جهت دفاع از حقوق ملت و پیشگیری از بازداشت و تعقیب آن‌ها قابل توجیه می‌باشد.

۲. اجرای اصل اساسی امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه عموم شهروندان و به طریق اولی برعهده نمایندگان مجلس است.

۳. در رأی صادر شده علیه آقای دکتر صادقی به نظر می‌رسد ریاست محترم دادگاه برخی از مفاد و مندرجات قوانین اساسی و عادی را آن طور که شایسته است مورد توجه قرار نداده است زیرا:

الف - همانگونه که نیک می‌دانید تحقق جرم تمرد در برابر مأموران منوط به رعایت مقررات و تشریفات قانونی از سوی مأموران است. ازآنجایی که نه اتهام آقای صادقی از اتهاماتی بوده که طبق قانون مقتضی صدور حکم جلب باشد نه بازپرس محترم صادرکننده حکم جلب مطابق قانون از هیأت نظارت مجلس در مورد انطباق رفتار ایشان با مصادیق وظایف قانونی استعلام نموده، واکنش آقای صادقی در برابر مأموران به هیچ وجه تمرد محسوب نمی‌شود و حکم صادره در این مورد به لحاظ عدم تحقق عناصر تشکیل دهنده جرم و تفسیر مضیق قوانین جزایی و همچنین حاکمیت اصل برائت مصرح در قوانین اساسی و عادی غیر قانونی است.

ب - تعبیر تند آقای صادقی نسبت به رئیس سابق قوه قضائیه که در واکنش به سخنرانی بسیار تندتر ایشان بوده عرفا در حدی نیست که توهین تلقی شود. مضافا به اینکه سخنرانی رییس سابق قوه قضاییه به واسطه سمت قضایی ایشان نبوده و لذا برفرض که تعبیر آقای صادقی توهین باشد، تعقیب وی مستلزم شکایت شخص رییس سابق قوه قضائیه بعنوان شاکی خصوصی است که چنین شکایتی همچنان که در رسانه‌ها آمده انکار شده است.

۳. در مورد شکایت تعدادی از دانشجویان بورسیه و نماینده کاشان به اتهام نشر اکاذیب نیز مفاد سخنان آقای صادقی متضمن خبر کذبی نبوده است و در زمینه‌ اعطای بورسیه به افراد بدون آزمون با وجود انبوه فارغ التحصیلان بیکار همه آحاد ملت دارای حق پرسش هستند. با این حال این مساله قابلیت آن را دارد تا ازطریق گفتگو ورفع سوء تفاهم در خارج از دادگاه خاتمه یابد؛

لذا ما اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور مصرانه از حضرتعالی بعنوان ریاست محترم قوه قضائیه که علاوه بر تحصیلات حوزوی، دارای تحصیلات عالی دانشگاهی نیز هستید و از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران در مناصب قضایی اشتغال داشته اید درخواست داریم که با توجه به فرموده پیامبراکرم صلى الله علیه و آله وسلم: « اِذا حَکَمْتُمْ فَاعدِلوا وَ اِذا قُلْتُمْ فَاَحسِنوا فَاِنََّ اللَّه َ مُحسِنٌیُحِبُّ الْمُحْسِنینَ؛ هرگاه قضاوت مى کنید، عادلانه قضاوت کنید و هرگاه سخن مى گویید، نیکو بگویید، زیرا خداوند نیکوکار است و نیکوکاران را دوست دارد بدوا دستور توقف اجرای حکم صادره علیه جانباز انقالب و فرزند شهید و استاد حقوق دانشگاه و نیز دستور اعاده دادرسی وفق ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری را صادر فرمایید تا اعمال نظر به حسن نیت ایشان در محکمه صالحه مطابق با موازین شرعی و قانونی حکم به تبرئه ایشان صادر شود.

برای دیدن امضا کنندگان از لینک زیر فایل pdf را دانلود کنید.
لیست نهایی امضا کنندگان نامه اساتید دانشگاه در حمایت از محمود صادقی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamed

      چ ربطی داره خلاف کرده باید جواب بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درخواست شفاف سازی خلافه؟؟؟؟

      • بدون نام

        وقتی که چیزی نخوندیو. سواد لازم رو نداری چرت نگو

      • بدون نام

        صادقی خودش مخالف شفافیت آرا نمایندگان بود چی میگی

      • محمد جواد

        چه خلافی'''بفرما?

      • بدون نام

        این عددد۱۱۰۰ ریال هم باشه از کجا تون در آوردین

      • بدون نام

        همه در برابر قانون یکسانند

    • متخصصرازی

      اساتید محترم دانشگاه بهتر است بجایی سرک کشیدن در امور قضایی کشور ،، کمی بفکر کیفت علم و دانش و تربیت این مهم در جهت شکوفا شدن هر چه بیشتر باشند،، دخالت بیجا در اموراتی که به انها مربوط نیست جایز نیست

    • بدون نام

      متن نامه را مقبول می دانم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دارن سرگمتون می کنن

    • بدون نام

      یه مرد توی مجلس پیدا بشه اون صادقیه....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینهمه استاد دانشگاه ازکجا آوردین نکنه همش بابا مدرسه هستند بعد هم کسی ازمحتوی پرونده اش خبری دارد یا چیزی میداند

    • بدون نام

      حکم صادقی رالغوکنید!

    • Gholamreza 000

      کجای قانون و شرع نوشته شده که وقتی امضا کننده ها زیاد بشن میشه یه نفر رو بخشید؟!!! تهمت و افترا بزنی بعد نتونی ثابت کنی و آبروی یکنفر(هر کسی میخواد باشه) رو ببری بعد به اسم جانباز و فرزند شهید بودن بخوای تبرئه بشی!!! آیا این اساتید دانشگاه برای همه اینجور نامه نگاری میکنند؟!!!

      پاسخ ها

      • صداقت

        آفرین

    • جعفر ۴۴

      اینجا علم و عالم و دانشگاه و دانشگاهی جایگاه نداره ، یه موجود بیسواد به نام رائفی یا عباسی ، تمامی تریبونهای حقیقی و مجازی را تسخیر کردن و هر تهمت و افترا و کذبی را رسانه ای میکنن و بازخواست نمیشن ، نماینده مجلس که بنا به وظیفه ذاتی عمل کرده ، محکوم به حبس شده

      پاسخ ها

      • آرش

        مثل اینکه شما خیلی پرتی از قضیه .برو ببین اول دقیقا چی گفته بعد پای هرچی سخنران رو‌ که مخالف عقاید لیبرال تو‌حرف میزنند رو بیار وسط

      • سناتور

        مش جعفر،عزیزمن شما وامثالهم روی سنگ پای قزوین وهایلایت کردین!! اگه یه روزازرائفی پورحرف نزنین، اوردوز میکنین! همین آقای صادقی که رییس کمیسیون شفاف سازی مجلس بوده باشفاف سازی آرانمایندگان مخالفت کرده!!

    • بدون نام

      همه حقو به صادقی میدن

    • بدون نام

      مگر همین کلمات عربی بکار برده شد باحمان کلمات فارسی چه فرقی دارد اگر عدالت باشد ما نباید با عربی بگوئیم

    • منتظران ظهور ۴

      شما ۱۱۰۰ استاد دانشگاه مسئول ۸۷درصد غارتگری ثروت ملی
      و ۷۲ میلیون فقیرید باید محاکمه ومصادره اموال واعدام شوید
      دشمن اسلام قران وعتر ت ومستضعفین غربگدا.یالثارات الحسین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته همین استاد دانشگاه ها هستند که هم قانون وصف میکنند هم قاضی تربیت ولذا هرجا در قوات به مشکلی بر میخوریم کمک از همین لستادان برای حلش میگیریم پس به این نمیگن سرک عزیز من

      • یک شهروند

        کاربر منتظران ظهور: اگر اینقدر از غرب متنفر هستی همین گوشی و امکاناتی که در دست توست و با آن هر از گاهی بلغور می‌فرمائید ساخته غرب است . پس چرت نگو . حالا شرق چه گلی به سرت زده ؟ منتظر بلغوریات جنابعالی هستم

    • بدون نام

      اگه هزار تا بسیجی نامه میدادن شاید قبول می کرد گروه اونا نامه نمیدن معمولا جمع میشن شعار میدن اونم خودجوش

    • حسام

      دمتون گرم

    • بدون نام

      واقعا براي مملكت بايد متاسف بود كه 1100 تا از استادانش دانشگاهيش نميفهمن كه وقتي كسي اسرار هويدا ميكنه مجازاتش سنگينه. حلقه ي خوديها هميشه امن بوده و هميشه بايد امن بمونه اين فهميدنش اينقدر سخته؟!!

    • سکوت ترک خورده

      منم برم سکوتم رو بدوزم که انگار اینجا شکستن سکوت و تقاضای حق، مجازات داره!

    • بدون نام

      نماینده فقط سلحشوری صادقی و مطهری هم گاهی خوب بودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غربگدا

    • بدون نام

      چون خنثی نبود پرونده سازی شد

    • رضا

      خوب چرا حرف حق زده؟
      مگر نمیدانست حقیقت همیشه تلخ
      و شنوندگان حقیقت همیشه بی تفاوتند؟
      گاهی کرم از خود حقیقت است
      در زمانه زالوها

      پاسخ ها

      • صداقت

        تهمت زدن کجاش حرف حقه
        من از لاریجانی طرفداری نمی کنم ولی به دادگاه هم بی اعتماد نیستم

    • سیدمصطفی

      باید به این اساتید گفت شما بیجا کردید که ناخرسدید نسبت به قانون...

    • بدون نام

      خدا به آقای صادقی خیر دهد.
      تنها نماینده ای که نسبت به کشتار آبان عکس العمل قابل قبولی نشان داد،ایشان بودند.

    • بدون نام

      توبه گرگ مرگه

    • بدون نام

      امیدواریم رهبرمعظم معزز انقلاب با عدالت ،آقای صادقی که چندسال درمجلس مشغول خدمت به انقلاب اسلامی ومردم بوده اند عنایت به پرونده ایشان فرمایند برای امام شهداوشهیدان عزیز اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم حقیرازسیاست واردنیستم اما دوست دارم همیشه وحدت درمردم باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی خدمت کرده حیلی

    • بدون نام

      باسلام. به دور از سیاسی کاری موارد مندرج در نامه به صورت قانونی وحقوقی رسیدگی شود.

    • بدون نام

      همین استادهایی نیستند که امضا جمع کرده بودند در مخالفت با حذف سهمیه بچه های خودشون در کنکور؟؟

    • بدون نام

      من خودم استاد دانشگاه هستم و معتقدم که صادقی بخاطر انواع تخلفاتی که داشته باید مجازاتش بیشتر از این باشد لطفا ساحت دانشگاه را آلوده نکنید.

      پاسخ ها

      • جعفر ۴۴

        استاد!!!!!!!!!!!
        لااقل یه اسم جعلی واسه خودت میزاشتی!!!!!!!!

      • بدون نام

        استاد دانشگاه به نظر من نباید حقوق بگیره چون کاری نمیکنه

    • محمد جواد

      آقای دکتر صادقی جانباز جنگ''برای دفاع از ایران زمین''''و پسر شهید آیت الله صادقی که با ۷۲ تن ازجمله مرحوم شهید بهشتی شهید شدند''''خانواده لر و با اصالتی هستند'''''اگر بفهمن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای محمدجواد
        اگه مهدی موعود امروز ظهور کنه و منتقد اینا باشه ، مفتری و کذاب تلقی و بازداشت میشه
        اگه ابلیس در قامت انسان ظاهر بشه و از اینا حمایت کنه ، قدیس و اولیا ا... نامیده میشه

    • بدون نام

      امیدوارم حالا دیگه همه فهمیده باشند چرا مجلس در قعر امور هست . ...

    • بدون نام

      این خائنین باید با شدیدترین وجه مجازات شوند ...

    • حسن

      اقایان اساتید دانشگاه لطفا قانون وجرم را سبک نکنید سنگ روی سنگ بند نوی شود

    • بدون نام

      همتون سروته یه کرباسین
      تنها راه نجات اینه که بساط همتون با همدیگه
      جمع بشه
      بعدش هم (راه حل نهایی) در مورد همتون اجرا بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا زدی به هدف .

    • بدون نام

      رفته چقد خریده ۱۱۰۰ استاد رو ...تابلو دیگه ....

    • ایرانیم اصیل واصل.

      طرفداران راءفی پورمثل خودش همه بی ادب. مثل اونکه بااسم سناتور کامنت میزاره .ضمنایارومی رومی یازنگی زنگ لااقل جوری اسم کاربری انتخاب کنن که بقیه فکرکنن سلطنت طلبه که باراءفی طلبی زمین تاماه فاصله داره.

    • عبدالرحمن

      اگه 80 میلیون هم نامه بنویسند فرقی نخواهد کرد!

    • نوید

      1100 نه 110 میلیون هم نامه بنویسند مجرم مجرم است وباید مجازات شود ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج