۱۰۰۱۱۷۷
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

جلسه حق مسکن کارگران به شنبه موکول شد

نشست شورای عالی کار که قرار بود فردا (سه‌شنبه) و پس از لغو جلسه ۲۴ اردیبهشت ماه با دستور کار تعیین حق مسکن کارگران برگزار شود، باز هم لغو و تصمیم‌گیری درخصوص تعیین حق مسکن کارگران به روز شنبه (۱۷ خرداد) موکول شد.

ایسنا: نشست شورای عالی کار که قرار بود فردا (سه‌شنبه) و پس از لغو جلسه ۲۴ اردیبهشت ماه با دستور کار تعیین حق مسکن کارگران برگزار شود، باز هم لغو و تصمیم‌گیری درخصوص تعیین حق مسکن کارگران به روز شنبه (۱۷ خرداد) موکول شد.

پیش از این وزارت کار از تشکیل جلسه شورای عالی کار در روز ۲۴ اردیبهشت ماه خبر داده و دعوتنامه‌های شرکت در این جلسه را برای اعضای شورای عالی کار ارسال کرده بود، اما مدتی بعد در اعلامیه‌ای جلسه را لغو و به زمان دیگری موکول کرد.

دلیل لغو جلسه در آن زمان " عدم امکان حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و نماینده وی،برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت و عدم تعیین عضو جدید صنعتی شورای عالی کار عنوان شد اما این تغییر واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت تا جایی که کارشناسان و فعالان کارگری نسبت به لغو جلسه اعتراض و دلیل مطروحه برای لغو آن را وارد ندانستند.

به اعتقاد آنها با توجه به اینکه وزارت صنعت،معدن و تجارت دارای سرپرست است و تمام اختیارات حوزه وزارتخانه به سرپرست فعلی منتقل شده است، طرح مساله برکناری وزیر صمت دلیل موجهی برای لغو جلسه شورای عالی کار به شمار نمی‌رود؛ گذشته از آن، ترکیب شورای عالی کار با ۷ نفر هم رسمیت پیدا می کند و اگر یکی از اعضا نتواند در جلسه شرکت کند و امکان حضور به هر دلیلی را نداشته باشد باز هم جلسه شورای عالی کار قابل تشکیل است.

پیش از این نماینده کارگران در شورای عالی کار به ایسنا گفته بود طبق آیین‌نامه، شورای عالی کار باید ماهانه یک جلسه تشکیل دهد و حتی اگر یک سوم اعضا درخواست کنند دبیرخانه مکلف است جلسه را برگزار کند.

به گفته وی، انتظار جامعه کارگری این است که به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری و ورود به موضوع معیشت کارگران، شورای عالی کار به سرعت وارد عمل شده و به موضوع دستمزد کارگران بپردازد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی نیز خواسته جامعه کارگری را جدا از حق مسکن، افزایش پایه حقوق عنوان کرده و گفته بود درست است که حق مسکن جزو دریافتی کارگران به شمار می رود ولی جزو حقوق مبنا محاسبه نمی شود به همین دلیل حقوق پایه و مبنا برای کارگران اهمیت دارد.

اگرچه وزارت کار، موضوع جلسه شورای عالی کار را بررسی مولفه‌های مزدی حق مسکن و تصمیم‌گیری در خصوص حق مسکن کارگران اعلام کرده اما نمایندگان کارگری به اظهارات رئیس سازمان بازرسی که از مذاکره با وزیر کار برای برگزاری جلسه با موضوع اصلاح افزایش حداقل دستمزد و افزایش حق مسکن کارگران خبر داده بود، استناد می‌کنند.

به اعتقاد آنها علیرغم آمادگی گروه کارگری برای شرکت در جلسه بررسی افزایش حق مسکن کارگران، مذاکره اصلی نمایندگان کارگری، در خصوص حداقل مزد و اجرای قانون در این خصوص خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به دنبال لغو جلسه این هفته، نشست بعدی شورای عالی کار با تاکید بر موضوع تعیین حق مسکن کارگران به روز شنبه (۱۷ خرداد) موکول شده است.در حال حاضر کمک هزینه مسکن کارگران ۱۰۰ هزار تومان است و حق مسکن تنها آیتم بسته مزد کارگران است که باید به تصویب هیات وزیران برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا اگه قرار بود یه خانوم یه کار ضد مردمی انجام بدن تا حالا ۵۰۰ دفعه جلسه کرده بودن و نهایی شده بود. چقدر شما خیانت کردین به ملت....

      پاسخ ها

      • سید

        خدا ازشون نگذره به حق مرتضی علی

    • بدون نام

      خدا از مسولين نگذره

    • بدون نام

      میخوان به مرگ بگیرن که به درد راضی بشیم

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه ایشالا

    • بدون نام

      خدازتون نگذره.کارگرم ازتون راضی نیست

    • امیر

      چرا وقتی به کارگران میرسند کارفرما را خان و کارگر را رعیت میدانند چرا به معیشت کارگران رسیدگی نمیشود برای حق مسکن امروز و فردا میشود حقوق سه تا چهار ملیون ما کارگر بدبخت کجا حقوق ده یازده ملیون کارگر کجا تاکی ظلم پیمانکاری برای نیروهای شرکتی در بانکها و شرکتهای پیمانکاری دایر است چرا پیمانکاری برداشته نمیشود واسطه گری یعنی چه میشه همان خان ورعیت قدیو

    • م.ه

      آدم سیر از گرسنه چه خبر داره!

    • مهدی

      لعنت خدا بر شما خونخوران. دولت بی تدبیر و نا امید

    • بدون نام

      بی اهمیتی تا این اندازه برای کارگران واقعا بی حرمتی تمام عیار به کارگران عزیز است کجای هیچ توجیهی ندارد

    • بدون نام

      تنهاراهش اینه حقوق بش بالا۴ملیون تومان متل کارمندان همه ایرانیا دل به کارمیدن وصابکارپیمانکار بهانه نیارن ایرانی کارنمبکنه به دروغ ناحق هم خداراصی هم بنده خدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج