۱۰۰۱۹۸۸
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

ترامپ: فقط برای مدت کوتاهی به پناهگاه رفتم

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده او حین درگیری معترضان با مأموران سرویس مخفی آمریکا فقط برای مدت کوتاهی به پناهگاه کاخ سفید رفته است.

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده حضور چند روز پیش او در پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید حین درگیریِ معترضان آمریکایی با مأموران «سرویس مخفی» برای حفظ ایمنی‌اش نبوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا که با فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد اصرار کرد حضور او در این پناهگاه فقط برای مدت کوتاهی صورت گرفته و او برای «بازرسی» به آنجا رفته است.

روزنامه نیویورک‌تایمز چند روز پیش برای اولین بار فاش کرد ترامپ بعد از درگیری معترضان با مأموران سرویس مخفی در محوطه بیرونی کاخ سفید به مدت نزدیک به یک ساعت به «مرکز عملیات اضطراری رئیس‌جمهور» منتقل شده است. دیگر رسانه‌های آمریکا نیز با استناد به منابعی در کاخ سفید این خبر را تأیید کردند.

ترامپ: فقط برای مدت کوتاهی به پناهگاه رفتم

گفته می‌شود هنگام حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، «دیک چنی»، معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا هم از بیم حمله احتمالی هواپیمای مسافربری به ساختمان کاخ سفید به این پناهگاه زیرزمینی منتقل شده است.

ترامپ در مصاحبه با فاکس‌نیوز مدعی شد: «من فقط برای مدت کوتاهی انجام بودم و دو یا سه بار برای انجام بازرسی از این پناهگاه بازدید کردم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد: «رفتم آنجا گفتم شاید یک روز لازم بشود. روز بود، پایین رفتم، آن را بررسی کردم و دیدم مشکلی نیست. بعد خواندم دیدم انگار چه اتفاق بزرگی افتاده! هیچ مشکلی وجود نداشت. هیچ‌کس کوچکترین مشکلی برایمان درست نکرد.»

پیام روز شنبه ترامپ در توئیتر مبنی بر اینکه معترضان در صورت عبور از حصارهای کاخ سفید با «سگ‌های هار» و «سلاح‌های شوم» مواجه می‌شدند موجی از انتقاد و سرزنش به همراه داشته است.

تظاهرات‌های این روزها در واشنگتن و دیگر شهرهای آمریکا بدترین ناآرامی‌های مدنی در این کشور را از زمان ترور «مارتین لوتر کینگ» در سال ۱۹۶۸ رقم زده‌ است.

جرقه این اعتراضات را انتشار فیلمی زد که در آن قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله به دست یک افسر پلیس سفیدپوست به ثبت رسیده بود.

روز جمعه محوطه اطراف کاخ سفید به صحنه زد و خورد میان معترضان و مأموران سرویس مخفی آمریکا تبدیل شد. عده‌ای از معترضان قصد داشتند از حصارهای کاخ سفید عبور کنند.

ترامپ در مصاحبه با فاکس‌نیوز به سئوال مجری مبنی بر اینکه آیا سرویس مخفی از او خواسته بود برای حفظ ایمنی‌اش به زیرزمین کاخ سفید برود پاسخ منفی داد. سرویس مخفی آمریکا وظیفه محافظت از جان رئیس‌جمهور آمریکا و خانواده او را به عهده دارد.

ترامپ گفت: «نه آنها اصلاً به من چنین چیزی نگفتند ولی گفتند که وقت خوبی است که پایین بروید و نگاهی بیندازید چون شاید روزی لازم باشد آنجا بروید... رفتم و نگاه کردم. برای مدت زمان خیلی خیلی کمی آنجا بودم. گروهی از افراد هم با من برای بازرسی آمدند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام یادنمه یه روزی از حصار لانه جاسوسی بالارفتن و نابودش کردن. حالا عین همان حرکت به یاری خدا در کاخ سفید روی میدهد . انشاا..

      پاسخ ها

      • ******* shanjani ******

        ... اصلا".. خوب کاری کردی رفتی به پناهگاه. به ما ربطی نداره.!!

    • عیار

      مرگت حتمیه ردشدنت که رد خور نداره

    • بدون نام

      آیا سرگذشت ترامپ هم مثل شاه ، معدوم و فراری خواهد شد ؟!!!

    • بدون نام

      نانسی پلوسی ترامپ را فردی احمق و بی ادب و پرخاشگر در جلسات با وی میداند به نظر گفته او حقیقت است و ترامپ هر چه زودتر باید کنار رود.

    • حامد

      خیلی جالبه که رسانه های آمریکایی انقد آزادن که اینطور خبری منتشر میشه و جدای از این خود رییس جمهور هم اعتراف میکنه ...
      مثل ما

    • آسا

      کارت تمومه آشغال،،،،

    • بدون نام

      نه آقا گردن نگیر . همون طور که بهت گفتن ماسک بزن چون قانونه و دیگران رو مریض میکنی و قانون شکنی کردی ، این رو هم قبول نکن. بگو فقط از کنارش رد شدم و جای قشنگیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج