۱۰۰۲۰۴۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ماجرا‌های جذاب آقای مترجم

متولد فروردین ۷۴ و مترجم زبان انگلیسی. دروازه‌بانی چالاک که رکوردهای مختلفی را جا‌به‌جا کرده، در لیگ برتر درخشیده، به تیم ملی رسیده و حالا امیدوار است به فوتبال اروپا منتقل شود.

آی‌اسپورت: متولد فروردین ۷۴ و مترجم زبان انگلیسی. دروازه‌بانی چالاک که رکوردهای مختلفی را جا‌به‌جا کرده، در لیگ برتر درخشیده، به تیم ملی رسیده و حالا امیدوار است به فوتبال اروپا منتقل شود. اینها توضیحاتی است درباره پیام نیازمند که عملکرد درخشان او در سال‌های اخیر نیازی به اشاره بیشتری ندارد. او فوتبال حرفه‌ای را از تیم‌های پایه پیکان آغاز کرده و نخستین بار وقتی این تیم در لیگ یک حضور داشت درون دروازه‌اش قرار گرفت و۱۰بازی انجام داد. او فصل بعد و با نظر مجید جلالی در لیست پیکان برای حضور در لیگ برتر قرار گرفت و تا هفته بیست و ششم منتظر لغرش رحمان احمدی ماند تا شاید بتواند از دروازه‌بان سابق تیم ملی سبقت بگیرد.

اولین بازی پیام نیازمند در لیگ برتر به دیدار هفته بیست و ششم لیگ شانزدهم بازمی گردد که در شکست دو بر یک پیکان در ترکیب اصلی قرار گرفت اما نامش در سال ۱۳۹۶ و برای نخستین بار در لیگ برتر، با نیمکت‌نشین کردن رحمان احمدی مقابل پرسپولیس مطرح شد و پس از آن به دروازه‌بان اول تبدیل شد. چند روز قبل از اینکه پیام نیازمند برای اولین مرتبه در قامت یک ستاره و در یک دیدار مهم به اهالی فوتبال معرفی شود، پیکان در جام حذفی با نتیجه سه بر صفر به بادران باخت. پس از آن بازی، داود فنایی به نیازمند گفت: «خودت را آماده و تمرکزت را حفظ کن، چون به احتمال زیاد مقابل پرسپولیس، دروازه‌بان اصلی تیم خواهی بود.»

نیازمند بعد از درخشش در پیکان و پایان قرارداد با این تیم، از تراکتورسازی پیشنهاد بازی دریافت کرد تا هم درون دروازه تبریزی‌ها قرار بگیرد و هم خدمت سربازی‌اش را به پایان برساند. نیازمند اما پیشنهاد سپاهان را پذیرفت تا همکاری با امیر قلعه‌نویی که برای جذب او اصرار داشت را تجربه کند. او دو فصلی است که پیراهن سپاهان را پوشیده و درون دروازه این تیم می‌درخشد.

این دروازه‌بان چالاک برای نخستین‌بار به آخرین اردوی تیم‌ملی ایران در قطر و پیش از جام ملت‌های آسیای امارات دعوت شد و توانست با قرار گرفتن در لیست پایانی کارلوس کی‌روش به عنوان یکی از سه دروازه‌بان ایران در این رقابت‌ها راهی امارات شود. نیازمند البته سابقه عضویت در تیم‌های ملی جوانان و امید را نیز در کارنامه دارد.
پیام پس از گلی که در دقیقه ۴ و در هفته‌ بیست و ‌نهم لیگ هجدهم مقابل پدیده دریافت کرده بود، موفق شد تا هفته‌ نهم لیگ نوزدهم دروازه خود را بسته نگه دارد و با ثبت رکورد ۹۴۰ دقیقه گل‌نخوردن متوالی از کنار نام‌های بزرگی چون احمدرضا عابدزاده، ناصر حجازی، بهرام مودت، آرمناک پطروسیان و بالاخره حسین حسینی بگذرد و رکورددار گل‌نخوردن در لیگ برتر شود. نیازمند در تاریخ ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۸ و در دقیقه‌ ۴۵ با دریافت گل از روی نقطه‌ پنالتی توسط محمد نوری برابر پارس‌جنوبی جم دروازه‌ خود را بازشده دید. . هر چند زهرا خواجوی، دروازه‌بان تیم وچان کردستان در لیگ زنان با ثبت آمار ۹۵۳ دقیقه توانست رکورد نیازمند را بشکند.

دروازه‌بان ۲۵ ساله‌ای که دو فصل درخشیده و به تیم ملی ایران رسیده، باید هم پیشنهادهایی از اروپا داشته باشد. بخصوص که نامش هم پیام نیازمند باشد. یک دروازه‌بان کم‌حاشیه، تحصیلکرده و البته باکیفیت که انگار ویتوریا گیمارش پرتغال را خواهان خود می‌بیند تا بعد از امیر عابدزاده دومین دروازه‌بان ایرانی باشد که مورد توجه یک تیم پرتغالی قرار می‌گیرد.

پیام نیازمند در گفت و گویی درباره احتمال جدایی از سپاهان و انتقال به اروپا می‌گوید: «اگر پیشنهاد خوبی بیاید، ترجیح می‌دهم به اروپا بروم. من با سپاهان قرارداد دارم و یک بند جدایی هم هست که در ازای مبلغی می‌توانم به اروپا بروم. اگر شرایط خوب باشد و تیم مشکلی نداشته باشد، دوست دارم فصل بعد به یک تیم خارج از کشور بروم. البته من یک فصل دیگر هم با سپاهان قرارداد دارم.»

دروازه‌بان تیم ملی پیرامون دریافت پیشنهاد از گیمارش می‌گوید: «قبل از کرونا وقتی بازی‌های لیگ و لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شد، شانسم خیلی زیاد بود که آخر فصل بروم و حتی نیم فصل هم از گیمارش پرتغال پیشنهاد آمد. بند قرارداد من اینطور است که بعد از پایان لیگ نوزدهم می‌توانم بروم اما دروازه‌بان گیمارش عملکرد خوبی نداشت. آنها دنبال دروازه‌بان بودند، با من صحبت کردند و حتی پولی که لازم بود را هم کاملاً داشتند و آماده کرده بودند اما من گفتم وقوع این اتفاق غیرممکن است چون من نمی‌خواهم سپاهان را ترک کنم و می‌خواهم در بازی‌های آسیایی به میدان بروم. جوانمردانه نیست که الان تیم را ترک کنم و بند قراردادم هم برای پایان فصل است. البته مسئولان گیمارش هنوز هم من را زیر نظر دارند. باید ببینیم در پایان فصل چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

ویتوریا گیمارش در پایان هفته بیست و چهارم سوپرلیگ پرتغال با کسب ۱۰ پیروزی، ۷ تساوی و ۷ شکست و اندوخته ۳۷ امتیازی در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفته. گیمارش در این ۲۴ هفته، ۴۰ گل زده و ۲۵ بار هم دروازه‌اش باز شده. یعنی تقریباً به ازای هر بازی، حریفان یک بار دروازه این تیم را باز کرده‌اند.

در ترکیب ویتوریا گیمارش سه دروازه‌بان حضور دارند. سه دروازه‌بانی که جملگی بالای ۲۵ سال دارند و در برزیل و پرتغال به میدان رفته‌اند. دروازه‌بان اول این تیم یک برزیلی ۳۷ ساله است که این فصل ۱۹ بار در ترکیب قرار گرفته و ۱۷۱۰ دقیقه در زمین حضور داشته. داگلاس دخسوس با سابقه بازی برای سانتوس برزیل عملکرد ضعیفی به جا گذاشته و حتی مقابل پورتو گل به خودی زده.

احتمالاً مسئولان گیمارش در درازمدت قصد دارند پیام نیازمند را جانشین داگلاس دخسوس کنند. البته که این تیم پرتغالی دو دروازه‌بان دیگر نیز در اختیار دارد که میگوئل سیلوای ۲۵ ساله با سابقه بازی برای تیم زیر۲۱ ساله‌های پرتغال، ۵ بار در ترکیب قرار گرفته و ۴۵۰ دقیقه به میدان رفته. جاناتان لوئیس ۲۹ ساله دیگر دروازه‌بان گیمارش است که برای موریرنسه توپ زده و البته این فصل فرصت بازی به دست نیاورده است.

با توجه به شرایطی که دروازه‌بان‌های گیمارش دارند، بعید نیست در انتهای فصل مسئولان باشگاه پرتغالی دوباره و با پیشنهادی جذاب سراغ پیام نیازمند بیایند و این دروازه‌بان آماده را شکار کنند. دروازه‌بانی که مترجم زبان انگلیسی است اما به نظر می‌رسد باید رفته رفته زبان پرتغالی را هم یاد بگیرد و به دانسته‌های خود اضافه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی سالحی

      نرو نیازمند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج