جاباما
۱۰۰۲۵۳۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

پرسپولیس و بیرانوند به‌دنبال متقاعدکردن آنتورپ

یکی از راه‌های درآمدزایی پرسپولیس، انتقال علیرضا بیرانوند به آنتورپ و دریافت پولی بود که از بابت این انتقال به حساب سرخ‌ها واریز می‌شد که البته در این بین مدیر قبلی تنها موفق شد پیش‌پرداخت این انتقال را دریافت کند.

فرهیختگان: یکی از راه‌های درآمدزایی پرسپولیس، انتقال علیرضا بیرانوند به آنتورپ و دریافت پولی بود که از بابت این انتقال به حساب سرخ‌ها واریز می‌شد که البته در این بین مدیر قبلی تنها موفق شد پیش‌پرداخت این انتقال را دریافت کند. هرچند سرخ‌ها قول بخش دوم واریزی آنتورپ را که طبق قرارداد باید در اسفندماه و بعد از حضور دروازه‌بان اول پرسپولیس در تست پزشکی این تیم بلژیکی واریز می‌شد به بشار رسن داده بودند اما با شیوع ویروس کرونا در دنیا و تعطیلی فوتبال و سایر رقابت‌های ورزشی، این واریز عقب افتاد تا سرخ‌ها نتوانند طلب بازیکن عراقی خود را پرداخت کنند.

بعد از اینکه باشگاه پرسپولیس موفق شد با کارگزار خود به توافق برسد و بخش قابل‌توجهی از مبلغ مورد توافق را در حساب خود دید، مدیران این باشگاه موفق شدند بخشی از مبلغ قرارداد بازیکنان و همچنین برخی بدهی‌های باشگاه را پرداخت کرده و بار زیادی از بدهی‌ها را از روی دوش خود بردارند اما حالا که سرخ‌ها نسبت به اسفندماه سال گذشته به‌مراتب کمتر با مشکل مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و می‌توانند در مراحل بعدی دریافتی خود از کارگزار برند، بیش از امروز هم مشکلات مالی‌شان را برطرف کنند، باشگاه آنتورپ در نامه‌ای به مدیربرنامه‌های این بازیکن اعلام کرده زمان موعود برای حضور بیرانوند در تست پزشکی این باشگاه فرار رسیده و اعلام آمادگی کرده که برای او بلیت هواپیما تهیه کند. با توجه به اینکه احتمال برگزاری لیگ برتر ایران در هفته پایانی خردادماه وجود دارد، این نامه حسابی سرخ‌ها را ناراحت کرده و آنها نگران این هستند که درصورت غیبت این دروازه‌بان چگونه هم گلر اول و هم بازیکن رزرو را انتخاب کنند.

درخواست آنتورپ دقیقا چیست؟

در این چند روز که مشخص شده باشگاه بلژیکی خواهان حضور بیرانوند در تست پزشکی شده، دقیقا مشخص نشد که سفر دروازه‌بان اول سرخ‌ها تنها برای حضور در تست‌های این باشگاه است یا به‌منظور معرفی خود به کادرفنی آنتورپ.

در این بین سکوت مدیران پرسپولیس و البته بیرانوند و مدیربرنامه‌هایش هم در این شایعات بی‌تاثیر نبوده است. پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد باشگاه بلژیکی زمان حضور قطعی بیرانوند در بلژیک را اردوی پیش‌فصل رقابت‌های لیگ ۲۰۲۱-۲۰۲۰ این کشور مشخص کرده و البته حضور در تست پزشکی هم قبل از آغاز تمرینات برای این بازیکن الزامی است.

با توجه به نیمه‌تمام ماندن فصل قبل رقابت‌های فوتبال بلژیک، فدراسیون این کشور در این روزها به‌دنبال راهکارهای مناسب برای برگزاری هرچه زودتر رقابت‌های جام‌حذفی و لیگ فصل بعدی است. به همین خاطر است که باشگاه آنتورپ در نامه جدیدی که به مدیربرنامه‌های بیرانوند ارسال کرده، از او خواسته دروازه‌بان اول پرسپولیس با آمادگی کامل جهت معرفی خود به کادرفنی در بلژیک حاضر شود.

تلاش پرسپولیس برای گرفتن زمان

اینکه سرخ‌ها در این روزها درخصوص نحوه حضور بیرانوند در بلژیک و اینکه آیا او برای همیشه از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود یا اینکه قرار است بعد از پشت‌سر گذاشتن تست پزشکی مجددا به اردوی سرخ‌ها ملحق شود، هیچ اظهارنظری نمی‌کنند به این دلیل است که می‌خواهند با مکاتبه و توافق با آنتورپ شرایط را برای حضور این دروازه‌بان در ۹ بازی باقی‌مانده در لیگ برتر ایران هموار سازند.

یکی از نزدیکان این بازیکن به «فرهیختگان» گفت: «به‌طور حتم خواسته باشگاه بلژیکی حضور کامل بیرانوند در این کشور است و آن را به‌صورت رسمی در نامه‌ای که به مدیربرنامه‌هایش زده‌اند اعلام کرده ولی ظاهرا باشگاه پرسپولیس تلاش خود را آغاز کرده تا به هر شکلی که می‌تواند آنتورپ را متقاعد کند که با توجه به تعطیلی ورزش در دنیا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق رقابت‌های لیگ برتر ایران، فرصت بیشتری برای دروازه‌بان شماره یک سرخ‌ها قائل شوند تا او بتواند تیمش را تا پایان رقابت‌های لیگ نوزدهم همراهی کند.»

یک مقام مسئول: احتمالا لیگ بلژیک در مرداد آغاز می‌شود

اینکه قرارداد این بازیکن به چه شکل بسته شده و در آن انتقال قطعی بیرانوند بر چه اساسی مبناگذاری شده نیز در رمزگشایی از سفر دروازه‌بان تیم‌ملی کشورمان بی‌تاثیر نخواهد بود. یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس که نمی‌خواست نامش فاش شود در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «طبق قرارداد، بیرانوند باید براساس آغاز رقابت‌های فصل جدید لیگ بلژیک در اردوهای پیش‌فصل این تیم حاضر شود اما شرایط کرونایی برای تمام دنیا بوده و مختص به ایران نیست. به همین دلیل به‌دنبال توافق در این خصوص و حضور بیرانوند تا پایان لیگ نوزدهم در پرسپولیس هستیم. اینکه لیگ بلژیک از چه زمانی آغاز می‌شود هنوز مشخص نیست اما زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که در مردادماه رقابت‌های آنها از سر گرفته می‌شود و همچنین جام‌حذفی بلژیک نیز ۲۸ مرداد انجام خواهد شد. از این‌رو ما باید با بررسی تقویم بازی‌ها با این باشگاه بلژیکی به توافق برسیم.»

نصیرزاده: اگر توافق نکنند احتمالا فیفا به‌نفع پرسپولیس حکم می‌دهد

یکی از مواردی که برای خیلی‌ها جای سوال دارد این است که اگر آنتورپ اصرار داشته باشد که بیرانوند بار سفر را به بلژیک ببندد، تکلیف پرسپولیس و بازی‌های باقی‌مانده‌اش چه می‌شود و قانون در این موارد چه تصمیمی اتخاذ می‌کند. هوشنگ نصیرزاده از کارشناسان حقوقی فوتبال در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «با توجه به اینکه باشگاه بلژیکی ۶ ماه قبل از پایان قرارداد بیرانوند با پرسپولیس اقدام به عقد قرارداد با این بازیکن کرده و در این مدت بازی‌های تیم فعلی او تمام نشده و قرار است که رقابت‌های لیگ ایران مجددا به جریان بیفتد، باید نمایندگان دو باشگاه با یکدیگر پای میز مذاکره نشسته و توافق جدیدی را به امضا برسانند.»

او ادامه داد: «در شرایط کرونایی فیفا اقدام به تغییر برخی قوانین خود کرده اما این موضوع جزء مواردی است که در قوانین فیفا اصلا به آن اشاره نشده و اگر قرار باشد این پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال ارسال شود، حل‌کردن آن بسیار سخت خواهد بود.»

این کارشناس حقوقی فوتبال در خاتمه خاطرنشان کرد: «با توجه به شرایط قهری که بر اثر ویروس کرونا برای پرسپولیس ایجاد شده، اگر قرار باشد فیفا به این پرونده وارد شود، احتمال اینکه رای به‌نفع سرخ‌ها بدهد بسیار زیاد است.»

انتخاب بیرانوند کدام تیم است؟!

با توجه به اینکه پرسپولیسی‌ها فاصله چندانی با قهرمانی لیگ نوزدهم و پوکر قهرمانی ندارند و درصورت عملی‌شدن این موضوع، آنها از این حیث صاحب رکورد در فوتبال ایران می‌شوند، علیرضا بیرانوند خیلی دوست دارد که بتواند تا پایان فصل پیراهن سرخ را بر تن کند و نامش جزء یکی از بازیکنانی باشد که در چهار قهرمانی تیمش حضور داشته ثبت شود. او هم به‌دنبال این است که بتواند مسئولان تیم بلژیکی را برای ماندن تا پایان فصل در پرسپولیس متقاعد کند اما در این راه موفق می‌شود یا نه، موضوعی است که باید چند روزی برای مشخص شدن آن منتظر ماند.

البته پیش‌بینی می‌شود پرسپولیس به‌خاطر دریافت باقی‌مانده مبلغ توافق‌شده کار را به فیفا نکشاند و اگر بلژیکی‌ها متقاعد نشوند قید بیرانوند را بزنند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • MH

      برو نیا ایران اینجا چی داره اخه
      کلا متقاعد کنی که چی بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج