جاباما
۱۰۰۳۱۸۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

جلالی: تا ۵۰سال بعد باید به خارجی‌ها غرامت دهیم!

سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت: از من گذشته ولی اگر به مربیان جوانان خود نرسید از الان تا ۵۰ سال دیگر هم باید از این غرامت ها بدهید.

خبرگزاری فارس: مجید جلالی در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال گل گهر سیرجان در خصوص شرایط این تیم بعد از مثبت اعلام شدن تست کرونای چند بازیکن تیمش اظهار داشت: اولین تست بازیکنان ما روز دوم خرداد انجام شد، البته قبل از آن ما ۲ بار تست خون از بازیکنان گرفتیم که هر ۲ بار منفی اعلام شد.

وی افزود: اولین تست PCR بازیکنان ما مشخص کرد جواب آزمایش برخی از آنها مثبت است، فردای همان روز تست سینه از برخی بازیکنان گرفتیم و دیدیم هیچ علائمی ندارند، حتی آنها علائم ظاهری هم نداشتند. یکی دو روز بعد با آقای خلیلیان جلسه‌ای داشتیم و شرایط بازیکنان را شرح دادیم. وقتی او صحبت ما را شنید پیشنهاد کرد که تست مجدد در یک آزمایشگاه دیگر بدهیم و آن این کار را کردیم. در آن تست جواب آزمایش بازیکنان منفی در آمد.

جلالی خاطر نشان کرد: بعد از این اتفاق خلیلیان اعلام کرد ۲ تا ۳ روز دیگر مجددا تستی دیگر بگیرید چون ۲ بار باید جواب‌ها منفی باشد به همین دلیل وقتی جواب تست سوم منفی شد اجازه دادند تا کل تیم کنار هم تمرین کنیم. این اتفاقات ۱۰ روز طول کشید و در این فاصله ما در قرنطینه بودیم.

وی با اشاره به شرایط بدنی بازیکنان تیمش گفت: در این ۳ ماه بازیکنان استراحت نمی‌کردند و به صورت فردی با برنامه مربیان کار کردند. این طولانی شدن تعطیلی باعث فرسوده شدن بدن بازیکنان شده و این موضوع احتمال آسیب دیدگی بازیکنان را بالا می‌برد. در شرایط فعلی از نظر تاکتیکی و کار تیمی بازیکنان ما نزول کردند ولی ما سعی می‌کنیم در این فرصت آنها را به وضعیت بهتر برسانیم.

سرمربی تیم فوتبال گل گهر در خصوص اظهاراتش پیرامون مربیان ایرانی و خارجی عنوان کرد: یک پروژه‌ای در ۲۰ سال گذشته اتفاق افتاد که کل مربیان ما را کوبیدند تا راه برای حضور مربیان خارجی فراهم شود. در این کار حتی مدیران ما هم مقصر بودند. وقتی شما می‌خواهید فوتبال کشور را اداره کنید باید بدانید که این رشته باید چرخه تولید داشته باشد ولی ما در هیچکدام از این حوزه ها چرخه تولید نداشتیم به خصوص در مربیگری.

وی افزود: به جای اینکه برای این بخش سرمایه گذاری کنیم سعی می‌کردیم برای فدراسیون پول در بیاوریم و ما هیچ مربی تربیت نکردیم. هر کاری مربیان کردند خودشان کردند. حالا هم این همه غرامت برای آوردن مربیان خارجی می‌دهند. حدود ۶ سال پیش من به فرانسه رفتم و با فدراسیون این کشور صحبت کردم. چون در آن زمان در کانون مربیان سمت داشتم توافق کردیم که ما ۱۰۰ مربی را در قالب ۲ گروه به این کشور ببریم.

جلالی با اشاره به این موضوع که این اتفاق در زمان ریاست کفاشیان رخ داده است، یادآور شد: قرار شد بابت هر مربی ۵ هزار دلار بدهیم و آنها از فرودگاه تهران تا روز برگشت هزینه‌های نفرات را بر عهده بگیرند. حتی مقرر شد مدرس این کلاس‌ها ژرارد هولیه باشد و ۵۰۰ یور پول توجیبی به مربیان ما بدهند. این کلاس‌ها قرار بود در مرکز کلورو فونته که بهترین مرکز آموزشی مربیان در دنیا است برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: ما برای سفر این مربیان رقمی حدود ۵۰۰ هزار یورو می خواستیم، من برای این کلاس‌ها نزد هر کسی که شما فکر کنید صاحب منصب و سرمایه بود رفتم ولی هیچکس در ایران کمکی نکرد. ما این کارها را نکردیم در حالی که اگر ۱۰۰ مربی در بهترین آکادمی تربیت مربی دنیا می بردیم مطمئنا در آینده فوتبال ما دگرگون می شد. از آن سو بیشترین غرامت را به مربیان خارجی می‌دهیم و کمکی هم به فوتبال ما نمی کنند.

سرمربی گل گهر تاکید کرد: از من گذشته ولی اگر به بچه‌ها و جوانان خود نرسید از الان تا ۵۰ سال دیگر هم باید از این غرامت‌ها بدهید و اگر آنها ناز کنند شما چیزی در دست ندارید بنابراین بیایید روی همین نسل مربیان جوان خودتان سرمایه‌گذاری کنید تا حداقل ۱۰ سال دیگر ۱۰ مربی داشته باشید. پروسه تربیت مربی در این کشور کجا بوده که الان حتی برای تیم ملی نوجوانان و جوانان هم دچار مشکل می شوند. اگر این موضوعات را رصد کنید به خیلی از مشکلات می رسید.

جلالی در خصوص اینکه فکر می‌کند گل گهر در لیگ می ماند تصریح کرد: ما به این موضوع امیدواریم و در ۶ بازی آخر ۱۲ امتیاز گرفتیم. ما حتی خودمان را از پایین جدول به بالا رساندیم و الان هم خیلی امیدواریم که مسابقات را با شرایط خوب به پایان برسانیم.

وی در خصوص پیشنهادی که برای میزبانی برخی شهرها از مسابقات لیگ برتر داده بود عنوان کرد: پیشنهادم این بود که کل بازی‌ها در تهران باشد، ورزشگاه آزادی، تختی، صباشهر، یادگار امام قم ورزشگاه‌هایی هستند که شرایط خوبی دارند و تیم ها هم همه در تهران حضور دارند. ظاهرا ۶۵ درصد کل بازیکنان لگ برتر هم در تهران ساکن هستند. بنابراین این موضوع می‌تواند به سلامتی کمک کند چون رفت و آمد نداریم و کرونا در سفرها بازیکنان و عوامل تیم ها را تهدید نمی‌کند.

سرمربی گل گهر در خصوص اینکه ورزشگاه آزادی حدود ۱۳۰ میلیون تومان برای هر بازی اجاره دریافت می‌کند و ممکن است برخی تیم‌ها هزینه پرداخت این رقم را نداشته باشند، خاطر نشان کرد: مسلما برای گل گهر سیرجان و نفت مسجد سلیمان در آزادی بازی نمی‌گذرند. آنها برای استقلال و پرسپولیس که هفته‌ای یک بازی در تهران داشته اند در ورزشگاه آزادی برنامه ریزی می‌کنند. مثلا می‌توانند بازی ما را در شهر قدس یا در انقلاب کرج برگزار کنند. این مشکلی برای تیم‌های دیگر ایجاد نمی‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد آبادانی

      حالا که کیسه و پرسپولیس زمین اختصاصی دارن و بازیها بدون تماشاگر انجام میشه چه لزومی داره در آزادی بازی کنن با این قیمت گرون کرایه برای هر بازی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج