۱۰۰۳۵۵۴
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

دادگاه طبری در سه روزنامه دلواپس

شاید مهمترین چیزی که امروز صبح جلب توجه می‌کند نحوه پرداختن دلواپسان به دادگاه اکبر طبری باشد. فردی که سال‌ها معاون اجرایی حوزه ریاست رییس قوه قضاییه بود و تا روزی که در سمتش قرار داشت کمترین بازخواستی نشد.

امتداد: شاید مهمترین چیزی که امروز صبح جلب توجه می‌کند نحوه پرداختن دلواپسان به دادگاه اکبر طبری باشد. فردی که سال‌ها معاون اجرایی حوزه ریاست رییس قوه قضاییه بود و تا روزی که در سمتش قرار داشت کمترین بازخواستی نشد.

در نگاه اول کیهان با تیتر درشت در صفحه یک به موضوع پرداخته و به نظر می‌آید یک بار هم که شده بدون سیاسی‌کاری به فساد پرداخته است. اما واقعیت چیز دیگری است. در کیهان امروز تنها و تنها حرف‌های دادستان در جلسه دیروز دادگاه منتشر شده است. نه تحلیلی نه یادداشتی و نه حتی یک اندکی مطلب مستقل افزون بر آنچه خبرگزاری میزان نوشته است. ظاهرا در این موضوع خاص چشمه ذوق و قریحه یادداشت نویسان کیهان و در راس آنها برادر حسین شریعتمداری خشکیده است. تصور کنید این اتفاق در دولت افتاده بود چه‌ مرثیه‌سرایی‌هایی که برای عدالت نمی‌کردند.

اما واکنش روزنامه جوان به دادگاه طبری هم خواندنی است. آنها این برخورد را نشانه غیرسیستماتیک بودن فساد عنوان می‌کنند:«اینکه یک رئیس جدید قوه قضائیه یعنی حجت‌الاسلام رئیسی در اولین اقدام خود دستور بازداشت کسی را بدهد که از درون قوه حمایت هم می‌شد، می‌تواند دلیلی بر غیرسیستماتیک بودن فساد در کشور باشد. فساد سیستماتیک یعنی اینکه کسی نتواند علیه آن ورود کند و به نوعی قاضی و مفسد و ناظر و مجری چنان در هم تنیده و با پشتوانه هم فساد می‌کنند که نمی‌توان از «بیرون» به آن فشار آورد، زیرا اصولاً بیرونی وجود ندارد.»

دادگاه طبری در سه روزنامه دلواپس

اما توجه نمی‌کنند تا روزی که حضرت آیت الله آملی لاریجانی بر مسند قاضی القضات قرار داشتند طبری در کل قوه قضاییه باند فساد داشت، جولان می‌داد و شلتاق می‌انداخت. اگر سیستم فاسد نبود چطور او این چنین پر و بال یافته بود؟

اما همین روزنامه در ادامه حرف دیگری می‌زند:«طبری و نوع فسادی که او مرتکب شده، نشانی از نوعی بی‌خیالی و خوش‌خیالی نسبت به انجام جرم است که چه بسا در بسیاری از مدیران دولتی و قضایی و نمایندگان مجلس، این بی خیالی ریشه دوانده باشد.»اگر فساد این چنین در سه قوه ریشه دارد آیا معنایی جز سیستماتیک بودن برای آن متصور است؟

جوان در ادامه گزارش خاص امروزش بخش پنهان فساد را هم نوشته است:«طبری سرنخ است که رسیدگی به اتهاماتش دست بسیاری دیگر از مجرمان خزیده و لانه کرده در دستگاه قضایی را رو خواهد کرد؛ هنوز هیچی نشده، از باند طبری، دو سه قاضی که رئیس مجتمع‌های قضایی هم بوده‌اند، از کشور گریخته‌اند.»پشت پرده طبری کیست؟ جایگاه او چنان در یک قوه رفیع بوده که یا باید منتظر اعتراف طبری به جاسوسی و دستور گرفتن از سرویس‌های خارجی باشیم یا اینکه دانه خیلی‌ درشت‌ها هم رونمایی شوند!

وطن امروز یک قدم از کیهان هم جلوتر است. تیتری کوچک در صفحه اول با عنوان آغاز محاکمه طبری و بازنشر سخنان دادستان کل چیزی است که در وطن امروز درباره این دادگاه منتشر شده است.ظاهرا علاوه بر چشمه ذوق یادداشت نویسان کیهان، تیترزن‌های وطن امروز هم خشکیده اند!

محمدحسین مهرزاد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م.ص.

      انشاا... به زودی همه شان بخشکند.

    • ناشناس

      چون همشون از یک قماش هستند . شریعت مداری و بذر پاش و ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج