۱۰۰۴۲۰۳
۵۷۵۷
۵۷۵۷
پ

لمینت دندان ارزان و هرآنچه باید بدانید

داشتن دندان‌هایی مرتب و زیبا برای بسیاری از افراد به چیزی شبیه یک آرزو تبدیل شده است، در صورتی که امروزه می‌توان با کمک روش‌های ساده و نتیجه‌بخشی، آن هم با صرف هزینه نه چندان زیاد به دندان‌هایی سفید و مرتب دست یافت. به همین دلیل هم هست که توصیه ما استفاده از لمینت دندان است.

برترین‌ها: به طور کلی تمامی افراد دوست دارند که دندان‌هایی سالم، سفید و مرتب داشته باشند، چراکه همه می‌دانیم زیبایی دندان تا حد زیادی بر روی زیبایی چهره و همین‌طور جذابیت فرد تأثیرگذار است. علاوه بر این داشتن دندان‌هایی سالم و سفید می‌تواند لبخند زیباتری را برای شما مهیا کرده و اعتماد به نفستان را نیز افزایش دهد. امروزه روش‌های بسیاری برای زیباتر نشان دادن دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند به کار گرفته می‌شود که یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین آن‌ها لمینت دندان است. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع لمینت دندان ارزان بپردازیم.

لمینت دندان ارزان و هرآنچه باید بدانید

لمینت دندان ارزان چیست؟

داشتن دندان‌هایی مرتب و زیبا برای بسیاری از افراد به چیزی شبیه یک آرزو تبدیل شده است، در صورتی که امروزه می‌توان با کمک روش‌های ساده و نتیجه‌بخشی، آن هم با صرف هزینه نه چندان زیاد به دندان‌هایی سفید و مرتب دست یافت. به همین دلیل هم هست که توصیه ما استفاده از لمینت دندان ارزان است. اما شاید شما هم مثل خیلی دیگر از افراد ندانید که لمینت دندان به چه معناست.

همان‌طور که گفته شد یکی از روش‌هایی که می‌تواند در داشتن دندان‌هایی زیبا و مرتب به شما کمک کند استفاده از لمینت دندان است. به طور کلی در تعریف لمینت دندان ارزان می‌توان گفت که این المان‌ها، پوسته‌هایی ظریف و نازک هستند که در عین حال استحکام بالایی دارند و بر روی سطح دندان قرار می‌گیرند و آن را پوشش می‌دهند.

به طور کلی باید بگوییم که لمینت دندان یا ونیر سرامیکی انواع متفاوتی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سه مورد اشاره کرد. یکی از آن‌ها لمینت دندانی است که از فلدسپاتیک پرسلن ساخته شده و به صورت پودر گذاری در لابراتور بر روی دندان فرم داده می‌شود. مدل دیگر لمینت دندان به شکلی است که با کمک سیستم CAD-CAM صورت گرفته و به صورت ماشینی، قسمت‌هایی سرامیکی برش می‌خورند و برای قرارگیری بر روی دندان آماده می‌شوند. در نهایت نیز می‌توان به لمینت دندان به صورت فشاری اشاره کرد که بر روی قالب و در کوره فرم می‌گیرد.

لمینت‌های دندان در شرایط مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند که از میان آن‌ها می‌توان به داشتن دندان‌های تیره و رنگ رفته ، تمایل به از بین بردن فواصل بین دندانی، اصلاح به‌هم‌ریختگی‌های متوسط تا خفیف دندان، برطرف کردن لکه‌های مادرزادی بر روی دندان، بهبود دندان‌های لب پر شده و شکسته، بهبود دندان‌های متمایل به سمت دندان و... اشاره کرد.

لمینت دندان ارزان و هرآنچه باید بدانید

در این میان، اما مواردی نیز وجود دارد که استفاده از لمینت ارزان دندان برای آن‌ها توصیه نمی‌شود و از میان آن‌ها می‌توان به داشتن دندان‌هایی که بر اثر سایش ارتفاع خود را از دست داده‌اند، ضخامت کم مینای دندان، بهداشت دهانی ضعیف، دندان‌های متمایل به سمت لب و... اشاره کرد.

مزایای لمینت دندان ارزان

به طور کلی لمینت ارزان مزایای بسیاری دارد و به همین دلیل نیز می‌توان در موارد لازم روی آن حساب کرد. داشتن دندان‌هایی زیبا، چشمگیر و طبیعی از اولین مزایای این روش است. علاوه بر این عدم رنگ‌پذیری لمینت دندان ارزان و همین‌طور مقاومت بالای لمینت نیز از دیگر مزایای آن به شمار می‌رود. تمامی این موارد در صورت باکیفیت‌تر بودن لمینت دندان ارزان به مراتب مؤثرتر هم خواهند بود.

نکته دیگری که می‌توانیم در رابطه با مزایای لمینیت دندان ارزان اشاره کنیم آن است که غالباً در روش‌های استفاده از لمینت ارزان دندان از بی‌حسی استفاده نمی‌شود و فرآیند انجام آن نیز تنها در چند جلسه کوتاه صورت خواهد گرفت.

معایب لمینت دندان ارزان

طبیعی است که با وجود مزایای بسیار این روش زیبایی و درمانی، می‌توان معایبی را نیز از آن مطرح کرد. برای مثال اگر لمینت دندان شما ترک بخورد و یا بشکند قابل‌ترمیم نیست و شما باید مجدداً آن را تعویض نمایید.

از دیگر معایب لمینت دندان ارزان می‌توان به این اشاره کرد که اگر تراش دندان کمی بیشتر از حد لازم باشد و به عاج دندان برسد، لمینت باند ضعیف‌تری خواهد داشت و ماندگاری کمتری نیز پیدا خواهد کرد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که لمینت دندان ارزان برای دندان‌هایی با پوسیدگی وسیع و یا پرکردگی‌های قدیمی کاربردی نخواهد داشت.

لمینت دندان ارزان و هرآنچه باید بدانید

مراحل لمینت دندان ارزان

برای انجام لمینت دندان ارزان در وهله اول باید بهداشت کامل دهانی رعایت شود. به همین دلیل هم هر گونه جرم، پلاک و یا بیماری‌های لثه‌ای باید به طور کامل برطرف شود. بعد از آن نیز بیمار می‌تواند رنگ دندان خود را انتخاب کنند. در این مرحله غالباً دندان‌پزشک به صورت تخصصی به بیمار خود مشاوره می‌دهد و در انتخاب رنگ موردنظر به او کمک می‌کند. نکته‌ای که در این رابطه باید اشاره کنیم این است که اگر بیمار برای لمینت دندان خود بخواهد از رنگ‌های روشن‌تری استفاده کند قبل از انجام فرآیند لمینت دندان ارزان، دندان‌های او باید به طور کامل بلچینگ دندان و یا سفید شوند.

مرحله بعدی برای لمینت دندان ارزان به ایزوله کردن دندان‌ها مربوط می‌شود. در این مرحله دندان‌ها به طور کامل شسته شده و به آن‌ها اسید زده می‌شود. بعد از این کار، دندان‌ها به طور کامل خشک می‌شوند و سپس وقت آن می‌رسد که فرآیند نصب لمینت دندان صورت بگیرد.

عوارض احتمالی لمینت دندان ارزان

در مواردی پیش می‌آید که استفاده از لمینت ارزان دندان عوارضی را نیز به دنبال داشته باشد. از میان عوارض احتمالی لمینت دندان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • حساسیت تأخیری بعد از درمان

در برخی از شرایط احتمال ایجاد حساسیت به سرما و گرما آن هم مدتی بعد از انجام فرآیند لمینت دندان وجود دارد.

  • شکستگی لمینت

اگر اصول اولیه نگهداری از لمینت دندان رعایت نشود احتمال شکستگی آن نیز وجود خواهد داشت و در این شرایط نیز غالباً امکان ترمیم وجود نداشته و باید لمینت دندان ارزان به طور کامل تعویض کرد.

در مواردی پیش می‌آید که بعد از استفاده از لمینت دندان بی‌کیفیت، رنگ لبه‌های لمینت تغییر کند. این موضوع نیز می‌تواند تحت تأثیر عوامل بسیاری از جمله مصرف چای، قهوه، کشیدن سیگار و... قرار بگیرد. با این حال این موضوع نیز به خوبی و با کمی مراقبت و توجه قابل‌پیشگیری خواهد بود.

لمینت دندان ارزان و هرآنچه باید بدانید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج