جاباما
۱۰۰۵۱۵۱
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

خطیر: استقلال با شفر بیمار بود

معاون سابق باشگاه استقلال از تفکراتی می گوید که سبب شد استقلال در روزهای پایانی لیگ هجدهم با وینفرد شفر خداحافظی اجباری داشته باشد.

ورزش سه: معاون سابق باشگاه استقلال از تفکراتی می گوید که سبب شد استقلال در روزهای پایانی لیگ هجدهم با وینفرد شفر خداحافظی اجباری داشته باشد.

وینفرد شفر پس از استقلال حالا با باشگاه بنی یاس هم خاتمه همکاری داده است. او امروز به بهانه مطالبه ۵۵۰ هزار دلاری از باشگاه استقلال مصاحبه ای انجام داده و بارها از کلمه خرابکاری استفاده کرده و کادر مدیریتی قبلی را خطاب قرار داده و تاکید کرده اگر آنها و تصمیمات آنها نبود، استقلال می توانست علاوه بر قهرمانی لیگ برتر، در آسیا هم ستاره سوم را بگیرد.

وینفرد شفر آلمانی هنوز هم از اینکه او را یک روز پس از اخراج به تمرین استقلال راه ندادند، شاکی است ولی علی خطیر معاون سابق ورزشی باشگاه استقلال از بعد دیگری این ماجرا را نگاه می کند و توضیحات خودش را به عنوان مقام مسئول وقت باشگاه استقلال ارائه داده است.

این گفتگو را در ادامه بخوانید.

او حرف هایش با ما را اینطور آغاز کرد:« من واقعا منظور ایشان را نمی فهمم. اگر بگوید می توانم توضیح بدهم. یعنی چی کلمه خرابکارانه؟!.»

خطیر سپس در واکنش به این موضوع که شفر در آخرین مصاحبه خود تاکید کرده تیمش در سال سوم می توانست قهرمان شود، اضافه کرد:« از این حرف ها که ایشان زیاد می زند. در بنی یاس زده، در استقلال هم این حرف ها را زده و در باغ سبز نشان داده است.»

او درمورد اینکه شفر گفته تیمش می توانسته قهرمان آسیا شود، ادامه داد:« خب اگر می توانست قهرمان بشود، چرا نشد؟!.»

از خطیر پرسیدیم که چطور کادر مدیریتی باشگاه استقلال در بازی های انتهایی لیگ هجدهم به این نتیجه رسید که شفر را برکنار کند. معاون سابق باشگاه استقلال درباره این موضوع توضیحات زیادی ارائه کرد و حرف هایش اینطور آغاز شد:« من قبلا هم گفته ام که براساس مصوبه اعضای هئیت مدیره، اگر شفر استقلال را قهرمان هم می کرد، فصل بعد جایی در باشگاه استقلال نداشت. حالا اینکه چرا بعد از بازی با پدیده ایشان را برداشتیم، این بود که ما در آن مقطع حتی احساس خطر کردیم که تیم سهمیه آسیایی هم نگیرد ! روندی که تیم داشت، این نگرانی را ایجاد می کرد. می خواستیم به تیم شوک وارد شود و به نظرم آقای فرهاد مجیدی در ان مقطع اصلا بد نتیجه نگرفت. همه بازی ها را برد و فقط یک بازی صنعت نفت را مساوی کرد. به نظر شما آقای شفر می خواست در آن بازی ها بهتر از فرهاد مجیدی نتیجه بگیرد؟!». او پس از مطرح کردن این سوال ادامه داد:« اینکه می گویند شفر را برکنار نمی کردند، تیم قهرمان می شد، تیم چطور می توانست قهرمان بشود؟.»

شما تاکید کردید که با شفر قطعا برای لیگ نوزدهم ادامه نمی دادید. دلیل شما برای این موضع چه چیزی بوده است. خطیر در واکنش به این سوال گفت:« ببینید ما با شفر به اهدافی که در نظر گرفته بودیم، نمی رسیدیم. اهدافی که یک استقلال قوی مدنظر داشت، با شفر با آنها نمی رسیدیم.»

بین صحبت های شما و شفر تناقض زیادی وجود دارد؛ چرا که شفر معتقد است در سال سوم تیمی قدرتمند را آماده می کرده. شفر با این رد ادعای شفر توضیح داد:« نه این چیزها که سفسطه است. مصاحبه ها هست. ببینید اگر کار تحقیقی کنید، مصاحبه های من و شفررا بردارید و مطالعه تطبیقی کنید؛ وگرنه گرفتن حرف های من که دردی را از فوتبال دوا نمی کند. من نمی دانم آقای شفر اصلا با کجا حرف زده و این حرف ها را مطرح کرده است ولی استقلال با شفر مریض بود. استقلال با شفر بیمار بود. همه این را می فهمیدند.»

معاون سابق باشگاه استقلال در ادامه به انتخاب استراماچونی برای فصل آینده استقلال در هنگام اخراج شفر اشاره کرد و افزود:« پلن بعدی ما بعد از شفر استراماچونی بود و همه دیدند که چقدر فوق العاده بود.»

او سپس با اشاره به یک نکته و تاکید بر آن عنوان کرد:« چرا همه فکر می کنند شفر اگر الان مربی استقلال بود، رایگان برای تیم کار می کرد. شفر و دستیارهایش همین الان باید یک میلیون و پانصدهزار دلار دستمزد می گرفتند. همین الان فکر کنید آقای شفر مربی استقلال باقی مانده و به خاطر کرونا در آلمان است. خب آقای سعادتمند باید پولش را می داد. قرارداد همین فصل را باید امروز به او می دادیم. با کدام بودجه؟! از یک میلیون و پانصدهزار قرارداد این فصل (اگر قرارداد او تمدید می شد) باید پانصدهزاردلار حداقل به او و دستیارهایش داده می شد. باید می دادید دیگر؟ الان اگر بود، ۹ ماه از استقلال پول نگرفته بود و حداقل پانصدهزاردلار می خواست.»

ادامه صحبت های شفر در رابطه با مبلغی بود که باشگاه استقلال باید به شفر بپردازد. او با اشاره به این مطلب اضافه کرد:« از ۵۵۰ هزار دلاری که باید به شفر داده شود، ۳۰۰ هزار دلار به خاطر مطالبات فصل گذشته این مربی است. اگر او الان در ایران بود و سرمربی استقلال باقی مانده بود، باید به او یک میلیون و هشتصدهزار دلار پول داده می شد. فرض کنید فرهاد مجیدی مربی نیست و شفر مربی است و به خاطر کرونا به آلمان رفته و منتظر است پولش واریز شود تا برگردد. این ها سفسطه است و می خواهند من و امثال من را مقابل هواداران قرار بدهند.»

خطیر در ادامه مثالی زد تا منظور حرف هایش را واضح تر بیان کند و حرف‌هایش را اینطور ادامه داد:« فرض کنید شما به عنوان یک خبرنگار در رسانه ای کار می کنید و سالی ۳۶ میلیون تومان هم درآمد دارید و قرارداد یک ساله هم دارید. بعد سردبیر شما ترجیح می دهد به دلیل عملکرد شما فردی را بیاورد که می داند توانایی های بهتری نسبت به نیروی فعلی اش دارد و با ۲۰ میلیون تومان در سال هم کار می کند. سردبیر پیش خودش می گوید من فرد جدیدی که می آورم، توانایی بیشتری دارد و اگر هم شما بروید و شکایت کنید، او می داند که بیشتر از ۱۶ میلیون تومان برای پرداخت جریمه شکایت پرداخت نخواهد کرد. این دقیقا مساوی می شود با همان دستمزدی که او به شما می داده ولی با فرد جدید هم عملکرد بهتری خواهد داشت و هم اینکه در بدترین حالت بیشتر از دستمزدی که به شما پرداخت می کرد، به نفر جدید پرداخت نخواهد کرد.»

خطیر سپس به حرف های خودش که به بودجه صفر در مصاحبه هایش اشاره می کند، گریزی زد و ادامه داد:« این بودجه ۳۶ میلیون تومان اینجا خیلی مهم می شود. ما آن بودجه ۳۶ میلیون تومانی ای (منظور بودجه استقلال برای جذب و حفظ سرمربی) که داشتیم را مدیریت کردیم. ترجیح دادیم شفر را اخراج کنیم و استراماچونی را بیاوریم با قرارداد مالی کمتر. تازه اگر شفر شکایت هم می کرد، بیشتر از بودجه ۳۶ میلیونی ای که برای شما مثال زده ام، هزینه نمی شد.»

معاون سابق باشگاه استقلال در ادامه بیان کرد:« این منطق اصل اقتصاد است. من در استقلال برای انتخاب مربی یک میلیون و پانصد هزار دلار بودجه داشتم. من پیش خودم گفتم این آدم با این مبلغ نمی ارزد. گفتم شفر را رد می کنم و می روم و یک آدم جدید را با نصف این قیمت می آورم. اگر شفر هم شکایت کند، مابقی بودجه و نصفش را به او می دهم.

او سپس با اشاره به مبلغ دقیق قرارداد استراماچونی اضافه کرد:« قرارداد آقای استراماچونی ۵۵۰ هزار یورو است و با دستیارانش ۷۰۰ هزار یورو ولی آقای شفر و دستیارانش یک میلیون و پانصدهزار؛ یعنی دو برابر. منطق این کار کجایش اشتباه است؟!.»

معاون ورزشی استقلال در ادامه به پرونده شکایت شفر اشاره داشت و اضافه کرد:« استقلال وقتی رای شفر آمد، اصلا به CAS شکایت نکرد. چرا؟ چون شفر درخواست جریمه یک میلیون و هفتصد هزاردلاری کرده بود که فقط ۲۰۰ هزار دلارش پذیرفته می شود. از ۵۵۰ هزار دلاری که باید به شفر پرداخته شود، ۳۰۰ هزار دلار مربوط به مطالبات او است و ۲۰۰ هزار دلار هم برای او خسارت بریده اند که به دلیل مابه التفاوت قراداد او در استقلال و بنی یاس بوده است. در واقع این ۲۰۰ هزارتا همان پولی است که من برای شکایت احتمالی شفر کنار گذاشته بودم یا سردبیر شما برای اخراج شما در نظر گرفته بود.»

از خطیر در رابطه با دلیل راه ندادن شفر به تمرین تیم پرسیدیم که در مصاحبه اش هم به آن اشاره کرده است. معاون سابق باشگاه استقلال با رد ادعای سرمربی آلمانی سابق استقلال اینطور این ماجرا را توضیح داد:« اصلا چنین چیزی نیست. ما ایشان را تعلیق کردیم و ایمیل زدیم. نامه را هم قبل تمرین فیزیکی به ایشان رساندیم و گفتیم که به دفتر بیایید تا صحبت کنیم. ایشان خودش به هوای داستان مانوئل ژوزه (سرمربی سابق پرسپولیس) به تمرین آمده بود تا مدرک جمع کند. یکی به او گفته بود که ژوزه فیلم اینچنینی گرفته و پرسپولیس را محکوم کرده است ولی من که می گویم اصلا این شایعات صحت ندارد. در مجموع اگر من بودم، می گذاشتم به تمرین بیاید. مشکلی وجود نداشت.»

خطیر در ادامه با دفاع از تصمیم خود ادامه داد: « باید به این تصمیم نمره داده شود. به خاطر اینکه یک تصمیم شجاعانه بود. اگر واقعا الان استراماچونی می ماند، این حرف ها زده می شد. این داستان بعدش خراب شد. مگر من زمانی بودم که پول استراماچونی را ندادند؟ تفکر من درست بود. چون من شفر را با چیزی صد برابر عوض کردم.»

از خطیر پرسیدیم که اگر خودش می ماند، می توانست پول استراماچونی را بدهد که او با تاکید گفت:« به خداوندی خدا نمی گذاشتم این اتفاق بیافتد. کمااینکه در استقلال یک کیس وجود ندارد که به خاطر ندادن پول در زمان ما به مشکل خورده باشد. مشکل بویان را ما هم داشتیم. بویان استقلال را ۳۰۰ هزار دلار محکوم کرده ولی من از طارق همام ۳۰ هزار دلار گرفتم و فسخ او را دستش دادم. من هم می توانستم بگذارم طارق بروم ولی به زور هم که شده از او امضا گرفتم و نگذاشتم بدون فسخ قرارداد برود. به خاطر پول هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداده است.»

جمع بندی حرف های خطیر اینطور به پایان رسید:« می خواهم بگویم اگر ماجرایی مثل شفر در استقلال به وجود آمده، پشتش تفکری وجود داشته است. حالا شما هزار بار هم بگویید، اگر کسی نخواهد بفهمد، نمی فهمد. کسانی هم هستند که می گویند آقای خطیر باید بیاید و ۵۵۰ هزار دلار را بدهد. اولا اینکه این مبلغ اصلا جریمه نیست و ثانیا چرا فکر می کنید اگر شفر می ماند برای شما رایگان کار می کرد؟!:»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا

    • نامی

      با تو بیمار بود مردک مریض ! چپ میره راست میاد واسه اینکه اسمی ازش باشه یا مصاحبه میکنه و حاشیه درست میکنه یا داره از یکی شکایت میکنه! کی قراره استقلال از دست امثال تو راحت بشه . گورتو گم کن دیگه

    • بدون نام

      بخدا شفربهترین مربی بود ولی خوب اینا دنبال یکی مثل ویلموتس هستن که ازکنارش بخورن

    • m

      بیمار امثال شما و همفکرای شماس آقای خطیر!که بدون اینکه فوتبال رو حس کرده باشین و حتی دوتا روپایی نزدین!فوتبال رو نابود کردین.امیدوارم هرچه زودتر موج تهوع فوتبال از راه برسه و امثال شما رو پس بزنه

    • قاسمی

      بابا این خطیر چکار ه
      ست که اینقدر در باری استقلال صحبت میکنه.اگر پست میخواد در تیم استقلال سرویسهای توالد بدین تا نظافت کن مشغول باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج