۱۰۰۵۲۶۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ابطحی: صعود ایران به جام جهانی سخت است

بازیکن اسبق تیم ملی و مربی فوتسال خبرورزشی گفت: چندی پیش تعدادی از دوستانم از آمریکا به ایران آمده بودند و وقتی امکانات پرسپولیس را مشاهده کردند که با این همه افتخار و هوادار در بحث امکانات زیرساختی و سخت‌افزاری چقدر ضعیف است، تعجب کردند.

خبرورزشی : بازیکن اسبق تیم ملی و مربی فوتسال خبرورزشی گفت: چندی پیش تعدادی از دوستانم از آمریکا به ایران آمده بودند و وقتی امکانات پرسپولیس را مشاهده کردند که با این همه افتخار و هوادار در بحث امکانات زیرساختی و سخت‌افزاری چقدر ضعیف است، تعجب کردند.

گرچه نام سیدمهدی ابطحی سال‌هاست با فوتسال گره خورده است، اما کمتر کسی از نسل قدیم است که بازی‌های درخشان او در دهه ۶۰ و ۷۰ در فوتبال ملی و باشگاهی ایران را به یاد نداشته باشد. ابطحی جزو آن نسل از فوتبالی‌هایی است که پس از جام جهانی ۱۹۹۲ فوتسال ترجیح داده از چمن سبز به سالن آمده و در این بخش به فعالیت بپردازد. اتفاقات اخیر در فوتبال ایران بهانه‌ای شد تا برای دقایقی با این پیشکسوت فوتبال و مربی فوتسال ایران همکلام شویم.

برنامه ادامه بازی‌های لیگ برتر فوتبال اعلام شد. شما در این شرایط موافق برگزاری ادامه مسابقات بودید؟

بازی‌ها که قطعاً باید برگزار شود، اما اینکه آیا تیم‌ها توان انجام پروتکل‌های بهداشتی را دارند یا نه، سؤال مهمی است. ما نباید خودمان را با بوندس‌لیگای آلمان مقایسه کنیم و از سوی دیگر نمی‌شود فوتبال را هم تعطیل کرد، چون گویا کرونا حالاحالاها هست. در این شرایط تحریم و تهدیدهایی که علیه ایران می‌شود، برگزاری لیگ اتفاق خوبی است. ستاد مقابله با کرونا هم کارشناسان زیادی دارد و راهکارهایی تدوین کردند که بازی‌ها ادامه پیدا کند، اما به نظرم دولت باید همان‌طور که برای بسیاری از مشاغل کمک‌های مالی در نظر گرفت، برای فوتبالی‌ها هم این شرایط را لحاظ کند و به تیم‌ها کمک مالی کند تا بتوانند در ادامه لیگ و مسابقات حاضر باشند.

در مورد تیم ملی هم این روزها مباحثی مطرح است. یکی ماجرای قرارداد ویلموتس و دیگری مسیر دشواری که در راه صعود به جام جهانی داریم.

در این ۴۰ سال که من فوتبال را نظاره می‌کنم، چه آن زمان که بازی می‌کردم و چه الان که مربی هستم، فوتبال ما مشکل زیرساختی داشته است. باشگاه‌های بزرگ ما با پشتوانه مالی بسیار خوب و حتی زمین اختصاصی باز هم مشکلات اساسی زیرساختی دارند و شاید یکی از دلایلش نبود افراد متخصص در رأس هرم این باشگاه‌هاست. این مشکل زیرساختی به تیم ملی هم سرایت می‌کند. بحث دیگر اینکه هر باشگاهی که پتانسیل تیمداری ندارد را کنار بگذارند و به کسانی که می‌توانند تغییری ایجاد کنند، میدان بدهند. البته در بحث زیرساخت‌ها در زمان کی‌روش اتفاقات خوبی رخ داد که ماحصلش عملکرد خوب در دو جام جهانی بود. چندی پیش تعدادی از دوستانم از آمریکا به ایران آمده بودند و وقتی امکانات پرسپولیس را مشاهده کردند که با این همه افتخار و هوادار در بحث امکانات زیرساختی و سخت‌افزاری چقدر ضعیف است، تعجب کردند.

با این شرایط و اتفاقات که در تیم ملی رخ داد، شما تصور می‌کنید ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود می‌کند؟

پیش‌بینی واقعاً سخت است. ما نیروی انسانی خاصی داریم که شاید در این شرایط هم منجر به نتیجه‌گیری شود. وقتی شرایط را می‌بینیم، مسیر تیم ملی سخت است. عراقی که حریف ما هم هست با وجود نابسامانی‌هایی که در کشورش وجود دارد، می‌داند ورزش و فوتبال را چطور اداره کند. ما مربی بهتر از اسکوچیچ هم می‌توانستیم بیاوریم، اما او هم مربی بدی نیست و شاید با تیم ملی موفق شود. این را بگویم که با هر مربی دیگر هم صعود ما به جام جهانی سخت شده است. در این راه مسائل روانی هم تأثیر دارد و بازیکنان باید از این حیث هم آماده باشند. کویت، قطر، بحرین و... نیروی انسانی ما را هم ندارند و شاید همین عامل معادلات را تغییر دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      قهرمانی با استقلال دراسیا وسپس باتیم ملی درسال نود میلادی بازیکن محبوب تیم وحدت وتکنیکی با ادب درتیم فوتسال مرد دوست داشتنی....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج