جاباما
۱۰۰۶۶۶۵
۸ نظر
۵۰۱۵
۸ نظر
۵۰۱۵
پ

سوریه: آمریکا از حقوق ‌بشر سخن نگوید

وزارت خارجه سوریه چهارشنبه شب در واکنش به تحریم آمریکا علیه این کشور گفت: دولت جنایتکار آمریکا نمی‌تواند درباره حقوق بشر سخن بگوید.

ایرنا: وزارت خارجه سوریه چهارشنبه شب در واکنش به تحریم آمریکا علیه این کشور گفت: دولت جنایتکار آمریکا نمی‌تواند درباره حقوق بشر سخن بگوید.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام رسمی در وزارت امور خارجه سوریه، گفت: دولت آمریکا که با الگوبرداری از جنایت‌های اجدادش، دست به قتل شهروندان خود می‌زند و بدترین نوع نژادپرستی را در پیش گرفته، آخرین کشوری است که حق سخن گفتن از حقوق بشر را دارد.

این مقام افزود: اقدام‌های آمریکا علیه سوریه در اجرای آنچه که موسوم به قانون قیصر (سزار)، نقض قوانین و هنجارهای بین‌المللی از سوی مقام‌های دولت آمریکا را آشکار می‌سازد و رفتار مشابه باندهای تبهکاری و راهزنان است.

این منبع با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا بر خلاف تمامی قوانین و اصول بین‌المللی است، ادامه داد: بسیاری از کشورها تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی را محکوم کردند و خواستار لغو فوری آن به عنوان یک جنایت ضد بشری شدند و این تحریم‌ها نقض آشکار قانون بین‌المللی و تجاوز به حاکمیت کشورها بوده که به صورت مستقیم زندگی مردم را هدف قرار گرفته است.

مقام وزارت خارجه سوریه همچنین بر ایستادگی ملت، ارتش و دولت سوریه در برابر آمریکا تأکید کرد و اظهار داشت: مردم و ارتش سوریه از حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور دفاع می‌کند و این مردم با همان عزم و اراده‌ای که ابزار آمریکا را از جمله گروه‌های تروریستی شکست داد، با تحریم‌های آن روبرو خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد که هیچ کسی فریب ادعاهای ترامپ و مقام‌های دولت او درباره حمایت از مردم سوریه را نمی‌خورد؛ زیرا که اهداف آنها برملا شده است؛ همان گونه که سیاست‌های آنها که مرگ، نابودی و بی ثباتی را در خدمت منافع اسرائیل در منطقه به ارمغان می‌آورد بر ملا شده است.

وزارت خارجه سوریه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تشدید اقدامات ظالمانه و تحمیلی آمریکا را بر این کشور از طریق آنچه قانون قیصر (سزار) خوانده می‌شود، ‌به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار بدیهی‌ترین حقوق بشر و قوانین‌ بین‌المللی دانست.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹ قانون قیصر را تصویب کردند و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز آن را در بیستم دسامبر ۲۰۱۹ امضا کرد و قرار شد این قانون از ژوئن سال ۲۰۲۰ اجرا شود.

این قانون علیه افراد و نهادهای مرتبط با درگیری‌ها در سوریه تحریم‌های اضافی و محدودیت‌های مالی اعمال خواهد کرد. همچنین افراد و سازمان‌های خارجی حامی پیمانکارانی که به نمایندگی از سوریه و کشورهای دوست این کشور فعالیت می‌کنند نیز ممکن است تحت تحریم‌ها قرار بگیرند. این تحریم‌ها علیه کسانی که در تولید نفت به سوریه کمک می‌کنند و یا نیازهای نظامی و فنی نیروهای این کشور را تامین و به صورت عمدی به آنها خدمات و اطلاعات ارائه می‌کنند، نیز اعمال خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسد حتمنا تو حقوق بشر رعایت می کنی ... خجالت بکش قربانپور

      پاسخ ها

      • سوریه

        فقط بشار اسد و روحانی حق دارند ار حقوق بشر سخن بگویند !

    • ******* shanjani ******

      ....آمریکا، سوریه از حقوق بشر صحبت کند!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چند سال بشار اسد مردم خودشو به خاک و خون کشید

    • amb

      بله حقوق بشر فقط برای زرافه هاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم گل گفتی

    • بدون نام

      کشتن مردم خودت بشار حقوق بشره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ثرامپ جنایتکار ترین و فسادترین مرد جهان است ترامپ با کمک به عربستان حتی به کودکان معصوم یمنی که در بیمارستانها بستری بودند رحم نکرد و آن کودکان را به خاک خون کشیدند ترامپ نفس های آخر را می کشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج