۱۰۰۷۳۴۷
۴۴ نظر
۵۵۰۳
۴۴ نظر
۵۵۰۳
پ

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

امیرجدیدی، خیلی آرام و بی‌حاشیه وارد سینما شد، مثل نوید محمدزاده جنجالی نیست اما از حیث سمپات بودن، طعنه به ستاره‌های کلاسیک سینما می‌زند، میمیک، استایل و حتی نحوه حرف زدنش به شدت جذاب و توامان مقتدرانه و مردانه است، عاشق او نبودن سخت است.

برترین‌ها: امیر جدیدی، خیلی آرام و بی‌حاشیه وارد سینما شد، مثل نوید محمدزاده جنجالی نیست اما از حیث سمپات بودن، طعنه به ستاره‌های کلاسیک سینما می‌زند، میمیک، استایل و حتی نحوه حرف زدنش به شدت جذاب و توامان مقتدرانه و مردانه است، عاشق او نبودن سخت است.

جدیدی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۶۳ در تهران است. او در ابتدای ورود به سینما، بازی‌اش در نقش یک سرباز با لهجه ترکی در فیلم «پایان خدمت» مورد توجه قرار گرفت و دیپلم افتخار جشنواره فجر را کسب کرد. چهره و فیزیک و بیان خاص او شمایل تازه‌ای از یک ستاره در سینمای ایران بود. در «اژدها وارد می‌شود» ثابت کرد توان اجرای نقش های سخت و چالش برانگیز هم دارد.

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران
او در ادامه موقعیت‌های دشوار دیگری را در بازیگری انتخاب کرد که حاصل آن دریافت سیمرغ نقش اول برای «عرق سرد» و «تنگه ابوقریب» شد. سال گذشته با «روز صفر» و ایفای نقش یک مامور اطلاعات، بازی‌اش مورد تایید بسیاری از منتقدان جشنواره حتی مسعود فراستی قرار گرفت.

او حالا یکی از مهمترین بازیگران جوان و با استعداد سینما و تئاتر در دهه نود است که توانسته از طرف اصغر فرهادی هم برای بازی در فیلمش دعوت به همکاری شود. اتفاق مهمی که مسیر آینده این بازیگر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مرور چند نقش خاص او به بهانه زادروزش. یک توضیح این که «قاتل اهلی» هم می‌توانست در این فهرست باشد یا مثلا «رخ دیوانه»، اما خب لیست طولانی می‌شد.

پایان خدمت

پایان خدمت فیلمی اجتماعی، ساخت ایران به کارگردانی حمید زرگرنژاد و نویسندگی بهروز افخمی محصول سال ۱۳۹۲ است. این فیلم ماجرای سربازی است در روزهای پایانی خدمتش و مشکلاتی که در جاده پیش رو دارد. او بر خلاف دستور مافوقش عمل می‌کند. مافوقی که با او رابطه‌ای صمیمی و پدرانه دارد. این امر باعث حوادث بعدی این فیلم می‌شود.

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

اژدها وارد می‌شود!

اژدها وارد می‌شود؛ دوم بهمن ماه ۱۳۴۳ است، یک شورلت شورلت ایمپالای نارنجی رنگ از قبرستان باستانی می‌گذرد و به سمت کشتیِ به خاک نشسته‌ای می‌راند. فیلم دربارهٔ مرگِ یک تبعیدی در جزیره قشم است که در فیلم گفته می‌شود مارکسیست-لنینیست است. یک مأمور ساواک برای بررسیِ قتل به قشم می‌رود و متوجه می‌شود که این تبعیدی کشته شده‌است. او در این جزیره با پدیدهٔ عجیبی روبه‌رو می‌شود. پس از دفنِ هر جنازه‌ای در یک گورستان متروک، زلزله رخ می‌دهد. در فیلم گفته می‌شود که اژدهایی در زیر گورستان زندگی می‌کند (عنوان فیلم نیز در این ارتباط انتخاب شده‌است). او به کمکِ دو دوستِ زمین‌شناس و صدابردار خود بار دیگر به جزیره می‌رود تا راز این موضوع را کشف کند. در آن‌جا ماجراهای دیگر اتفاق می‌افتند که سرانجام سرنوشتِ سه دوست را به‌گونه‌ای شوم رقم می‌زنند.

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

سیزده

سیزده، فیلمی به کارگردانی هومن سیدی. بمانی پسر ۱۳ساله‌ای است در سن رشد، که پدر و مادرش در آستانهٔ جدا شدن هستند. مادر خانه را ترک می‌کند و پدر غرق در کار است. بمانی به دلیل تنهایی و عقده‌هایی که برایش به وجود آمده به جوان‌های بزرگتر از خودش پناه می‌برد و این باعث تغییر و تحولی در وی می‌شود که هویت واقعی و اصلی او را تغییر می‌دهد. درست وقتی که این پسر باید به ثبات شخصیتی برسد با افرادی بُر می‌خورد و با آنها وارد ماجراهایی می‌شود که باعث بروز اتفاقاتی در زندگی اش می‌شود…

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

عرق سرد

عرق سرد؛ موضوع این فیلم به یک اتفاق واقعی که قبلاً رخ داده شباهت دارد؛ یعنی ماجرای خروج از کشور نیلوفر اردلان. اما به گفته باران کوثری و نیلوفر اردلان داستان فیلم ربطی به آن ماجرا ندارد. افروز اردستانی (باران کوثری) کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. با گلزنی افروز تیم ملی برای اولین بار به فینال بازی‌های آسیایی راه پیدا می‌کند و عازم مالزی می‌شود، در فرودگاه افروز در میابد که توسط شوهرش ممنوع‌الخروج شده‌است.

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

تنگه ابوقریب

تنگه ابوقریب؛ این فیلم که بر اساس واقعیت است، روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگهٔ استراتژیک ابوقُرَیب دهلران و حمله به فَکّه و شرهانی. در روزهای پایانیِ جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که با مقاومت شدید نیروهای ایرانی روبه‌رو می‌شوند.

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

قانون مورفی

قانون مورفی؛ بنا به اتفاقاتی فرخ (امیر جدیدی) از اداره پلیس اخراج می‌شود و مجبور است با مشکلاتی همانند جهیزیه خواهرش و مهریه زنش دست و پنجه نرم کند. در همین کشمکش‌های زندگی دوستش بهمن (امیر جعفری) که قبلاً همکارش بوده و فردی پول‌دار است دخترش ربوده می‌شود

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

هت‌تریک

هت‌تریک؛ لیدا به همراه همسرش به یک مهمانی دعوت شده‌اند. کیوان دوست این دو نفر، با فرد جدیدی به نام رها آشنا شده و او را هم به مهمانی آورده است. این چهار نفر در راه برگشت به خانه با یک چیز یا کسی تصادف می‌کنند و فرار می‌کنند و…

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

روز صفر

روز صفر؛ امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند. داستان این فیلم در مورد نحوه و چگونگی دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران می‌باشد.

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

امیر جدیدی؛ جذاب‌ترین پسر سینمای ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اولین بار میدیدمش دخترا برای این غش میکنن ؟ من اصلا نمیشناختمش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم الان باش آشنا شدم..پ دخترا کی اینو پیدا کردن؟!!!

      • بدون نام

        دقیقا.... حق ارسلان قاسمی و مهرداد صدیقیان رو خورده نویسنده پیج

      • عیار

        شما عقب مونده اید انگار دلیل نمیشه نمیشناسید ادم کمی باشه.عقب مونده از سینما.یکم هزینه کنید کارهای داخلی ببینید یارو بعد هشت ده سال فیلم بازی کرذن شما عقب موندها نمیشناسیدش .پ انگار مشکل از شماست.حالا یکم نویسنده مطلب گنده اش کرده دخترا برلش غش میرن.ولی کم هم بیرا نیست معروف باشی کافیه برات غش ضعف کنن.

      • حسام

        امیر جدیدی شاید به اندازه خیلی از بازیگرهای دیگه جذاب نباشه و فکر می کنم خودش هم خیلی نمیخواد صرفاً به خاطر جذابیت چهره و فیزیکش شناخته بشه. اما امیر جزو بازیگرهای به شدت کم سر و صدا و بی حاشیه و به شدت کاردرست و حرفه ای هست و مطمئنم اگر این روند رو ادامه بده از نم های ماندگار در سینمای ایران خواهد شد.

      • بدون نام

        کسی براش غش نمیکنه
        فقط میگن بازیگر خوبیه
        واین که وقتی شما اهل فیلم دیدن نیستی معلومه که نمیشناسیش چون توی فیلمای بدردنخور بازی نمیکنه

    • 147

      بیچاره دخترا کی واسه این بابا غش و ضعف کردن چرا الکی آدمها رو گنده می کنید؟

      پاسخ ها

      • داریوش

        خودش هم دنبال این نیست که دخترا براش غش و ضعف کنند. پرویز فنی زاده هم هیچ دختری براش غش و ضعف نمی کرد اما تو حرفه بازیگری جزو درجه یک ها بود.

    • الی

      شرمنده ولی تازه الان شناختمش

    • بدون نام

      مسخره ترین ممکن.

    • سجی

      ایول برترینها خوبه

    • بدون نام

      غلط كردى! برترين ها براش غش و ضعف ميكنه چون ميخواد از راهش پول دربياره

    • A...A

      من بخدا نه اسمشو شنیده بودم نه چهره اش یادمه !!!

      پاسخ ها

      • علی 11

        شماها دیگه خیلی بی هنرید، زندگیتون تو خوردن و خوابیدن خلاصه شده، حتی فقیر ترین آدمها هم میتونن هنردوست باشن، پس ربطش ندین به مساله فقر مالی، این به خاطر فقر فرهنگی هست

      • بدون نام

        علی آقا طرف معروف نیست دیگه ... زوری میخواین معروف جلوه بدینش؟
        کسی تو ایران معروف میشه که دو تا سریال تلویزیونی بازی کنه ... این بابا کلا 6-7 تا فیلم اونم تو سینما بازی کرده ...
        تو جامعه ایران با این همه مشغله هر کسی پای ثابت سینما رفتن نیست که بخواد اینا رو بشناسه ...
        اتفاقا دقیقا به فقر مالی بر میگرده ...
        کارگر و کارمندی که صبح تا شب سگ دو بزنه که بتونه سر ما اجاره خونشو بده زمانی براش نمیمونه که دنبال سینما رفتن و شناخت اینا بذاره ... بعدشم این واقعا اونطوری که دارید میگید معروف نیست

      • آرش

        حالا مگه هنر فقط تو سینما هست اون هم سینمای ایران؟
        خیلی‌ها هستن فقط فیلمهای خارجی می‌‌بینن
        خیلی از هنردوست‌ها به کتاب فلسفی یا رمان علاقه دارن خیلیها به شعر یا تئاتر یا نقاشی یا مجسمه‌سازی یا موسیقی علاقه دارن

    • شیوا

      همین که دیگه گلزار و با این لقب نمیبینم خوشحالم

    • بدون نام

      حیف از قلم که مجبوره هر اراجیفی را روی کاغذ بیاره

    • سامان

      این دیگه چه ...

    • علی

      متأسفم

    • بدون نام

      اره واقعا جذابه حسودی نکنید مخصوصا تیپ مردونش تو جشنوواره ها

    • س.ا

      والا این که چیز خاصی نیست غش کردنی هم نیست !!

    • رضوان

    • بدون نام

      اخه الکی چرا نظر میدین.کسی که میگه امیر جدیدیو نمیشناسم معلومه خیلی از سینما سر در میاره.بازیگر خوش قیافه خوش صدا توانا و کاملیه

    • بدون نام

      برترینهاچقدرماسیده ازحسین هدایتی جهت طرفداری ازپرسپولیس ونوشتن وتعریف کردن ازآن تیم وبدنوشتن درخصوص باشگاه استقلال چقدرماسیده از تبلیغ چیزی عایدشمانمیشه این ستاره ساختنه فرق نمیکنه فوتبالی باشه یاسینمایی نویدمحمّدزاده راجنجالی خطاب کردی چون طرفداراستقلاله نتیجه حافط وجدان مطبوعاتیت باش

    • معاد

      والا اولین باره اسمشو شنیدم

    • بدون نام

      این باران کوثری نه قیافه داره نه حرف می تونه بزنه، نه استعداد داره، واسه چی این همه نقش اول می گیره نفهمیدم من! یبار با دوستم رفتیم بعد از عمری سینما، یه فیلم به نام آزمایشگاه دیدیم با بازی این خانم، هم از خودش متنفر شدم هم از سینما رفتن.
      بابا یه معیاری چیزی باید باشه واسه بازیگری@!!!!

    • بدون نام

      سلام،بازیش خوبه وبرای بازی هایش وقت و انرژی میذاره،امیدوارم موفق باشه.

    • الناز

      این آقا رو من همین الان نام و خودشو دیدم با فیلم هایی که بازی کرده.
      برترین ها خیلی خوب تیتر میزنی برا جذب بازدید کننده.

    • بدون نام

      امیر جدیدی حرررف نداره

    • بدون نام

      من ایشون و نمی شناسم!
      برترین ها تیترت یکم زرده

    • m.p

      حق ارسلان قاسمی رو خورده؟؟؟؟
      خدا وکیلی تو تا بحال فیلم دیدی یا فقط ب قیافه اهمیت میدی؟؟؟
      بنده خدا امیر
      دلم بحالش سوخت از همچین قیاسی

    • بدون نام

      تیتر عوض کردین که..

    • مریم

      بعد میگن خانم ها حسودن
      اینهمه اقایون خودشو میکشن واسه بازیگرهای زن
      امیر خیلی خیلی خیلی جذابه بازیش هم عالیه تو نقش های مختلف

    • بی نام

      بازی هاش فوق العادست

    • بدون نام

      پس چرا فیلم رخ دیوانه رو جا انداخت

    • بدون نام

      اکثر پسرا حسودی کردن خخخ
      شما پسرا تلاش کنید ب این جایگاه برسید
      بعد اراجیف بگید :/

    • بدون نام

      اصلا جذاب نیست.

    • بدون نام

      دوستان شبیه یاس نیست یه کم؟

    • امیرحسین

      بازیگر خوبیه ولی چرا به فیلم من اشاره ای نکردید

    • حسین نادریان

      من اثلا باهاش حال نمیکنم فیامهاشم نمیبینم

    • حسین نادریان

      چرا هیچوقت کامنتهای من نمایش داده نمیشه

    • بدون نام

      فيلم هتريك قشنگ بازي كرده

    • دختر ترک

      ایشششششش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج