۱۰۰۸۲۲۶
۳۳ نظر
۵۰۰۳
۳۳ نظر
۵۰۰۳
پ

وزیر راه و شهرسازی: مسکن در شرایط بحران است

وزیر راه و شهرسازی گفت: برخی عوامل اقتصادی باعث هجوم سرمایه‌ها برای حفظ ارزش سرمایه به بازار مسکن و ساختمان می‌شود و در شرایط فعلی در یکی از بحرانی‌ترین حالات قرار داریم.

خبرآنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: برخی عوامل اقتصادی باعث هجوم سرمایه‌ها برای حفظ ارزش سرمایه به بازار مسکن و ساختمان می‌شود و در شرایط فعلی در یکی از بحرانی‌ترین حالات قرار داریم.

محمد اسلامی امروز در مراسم امضای دو تفاهم‌نامه در راستای طرح اقدام ملی تولید مسکن که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: باید سیاست‌ها را در حوزه مسکن تثبیت کرد و تولید مسکن در کشور پایدار شود و پایدار سازی جریان تولید مسکن در کشور برای ما فوق‌العاده اهمیت داریم و به آن ایمان داریم.

وی افزود: باید در امر ساخت مسکن با اعتقاد و حرکت جهادی و پیوسته اقدام کرد تا تحولی در بخش عرضه اتفاق افتد و حرکت پایدار در بخش مسکن داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نکته دوم که همه ما باید آن را بدانند و باور کنند این است که شرایطی که به لحاظ اقتصادی در حوزه اقتصادی و در بازارهای موازی ایجاد می‌شود، و عامل اصلی التهاب زایی در جامعه است آن عوامل در بخش مسکن نیز موثر است بطوری که قریب به اتفاق آن عوامل خارج از اختیار ما در وزارت راه و شهرسازی است و ما هم به عنوان یک تابع متاثر از این این متغیرهای حوزه اقتصادی هستیم.

اسلامی بیان داشت: همواره این التهابات در حوزه مسکن در کشور و در حوزه‌های اقتصادی تجربه شده است و ما در شرایطی این چنین شاهد هجوم منابعی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و ساختمان هستیم که سرمایه‌گذاران می خواهند با ورود به این بخش سرمایه‌های خود را حفظ کنند.

وی گفت: این عوامل مسکن را دچار بحران می‌کند چنانچه اکنون ما در یکی از بحرانی ‌ترین شرایط در این دوره قرار داریم.

اسلامی اظهار داشت: نکته مهم این است که در این شرایط به هیچ عنوان از جریان سازی برای تولید مسکن غفلت نکنیم و هیجان زده نشویم و تصمیمات هیجانی نگیریم و و ساخت را تسهیل کنیم تا همواره ساخت و ساز ادامه یابد و جریان پایدار باشد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در چهار یا پنج سال گذشته کف پروانه‌های صادره حدود ۳۰۰ هزار واحد در سال بوده و نیاز جامعه را براساس محاسبات آماری که در قانون برنامه ششم توسعه برای ما تکلیف می‌شود اعلام می‌کنند که ۹۰۰ هزار واحد در سال است که ۲۰۰ هزار هزار واحد آن روستایی و ۷۰۰ هزار واحد آن شهری است و تفاضل را در قابل طرح اقدام ملی تعریف کرده‌ایم که همان بحث ۴۰۰ هزار واحد است که با باقی مانده ۴۸۰ هزار مسکن مهر در قابل یک طرح دو سالانه قرار داده‌ایم و در جهت آن حرکت کرده‌ایم و با وجود تمام سختی و موانع و حتی کمبود منابع این حرکت اتفاق افتاد.

اسلامی با بیان اینکه اختتامیه ساخت مسکن‌ مهر را در استان‌های مختلف اعلام خواهیم کرد، اظهار داشت: در استان تهران ۳۲۰ مسکن مهر مشکل قضایی دارد و به غیر از آن استان تهران مسکن مهر باقی مانده ندارد. البته شهرهای جدید تهران در این آمار گنجانده نشده است.

وی افزود: در این دوره بیش از ۲۰۰ هزار مسکن مهر تحویل مردم شده و ۱۲۰ هزار واحد مسکونی آماده نصب انشعابات است و حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی نیز در حال اجرا داریم که پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی آن تا آبان ماه به ثمر برسد و باقی مانده موجود مواردی است که در محاکم قضایی است و با هماهنگی با دادستانی کمک می‌کنیم تا پرونده‌ها حل و فصل شود .

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با اتمام پروژه‌ مسکن مهر قم که مشکل قضایی دارد و با رفع مشکلات مربوط امیدواریم در پایان سال ۹۹ اختتامیه ساخت مسکن مهر را اعلام کنیم و به موازات آن که طرح ملی اقدام مسکن آغاغز شده است ۴۰۰ هزار واحد را تامین زمین شده است و در استان‌های پیشتاز نیز از همین ماه افتتاح و بهره‌برداری واحدهای مسکونی انجام می‌شود .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس مدیریت شما اصلاحطلبان کجا رفته ؟؟؟!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!

    • ساراپرویزی

      باسلام من یک اقتصاددان هستم تنهاراهش این است که ساخت وسازراآزادکنیم ودرساختن مسکن مجوزی نگیریدوامتیازات رامثل خط مبایل که ارزان کردیدوسودزیادی داشت ارزان کنیدتاساخت وسازراه بیفته بااین کارتمام کارهای ساختمانی راه میفته وهمه ازکارگرتااون مصالح فروش دیگر بیکارنیستند

    • ننه نقلی

      با این خونه های درپیت که توی بیابون میسازید هیچ دردی از مردم دوا نمیکنه

    • بدون نام

      وزیر نالایق ، همه چیز در بحران است .

    • بدون نام

      خوابت خیر بزرگوار .
      فقط مسکن ؟
      همه چی در حال بحران است .
      سالهای سال است .

    • بدون نام

      فعلا که حرکات جهادی فقط در راه اختلاس است . هرشب که تلویزیون رو روشن میکنید از زندگی نا امید تر میشید .

    • سید

      دردولت تدبیرمواردی بجز حقوق اقایان از مابهترون که شرایط بحران نیست را نام ببرید؟

    • امید

      تاقیمت ارز پایین نیاد بازار مسکن درست نمیشه

    • بدون نام

      دیگه تمومه ماجرا

    • بدون نام

      پس شماها مترسک سر جالیزید هر کی برا خودش یه قیمت میده برا مسکن.جاتون راحته و به فکر مردم نیستید .لعنت بر مفت خورها که شدن مسوول اما هیچ کاری ازشون بر نمیاد

    • بدون نام

      یه مسئول دولتی محض رضای خدا بیاد بگه که تو چه موضوع یا زمینه بحران نداریم...

    • بدون نام

      مگر امکان دارد با وجود میلیونها خونه ای که توسط شما و دولت تدبیر و امید در خواب ساختید وضع مسکن خراب باشه

    • بدون نام

      ازتجربه کشورهای دیگر،استفاده کنید

    • بدون نام

      برنج بحران.مرغ.تخم مرغ بحران.سکه طلا دولار بحران.خودرو بحران.برق اب بحران ما خدا وکیلی دلمون به چی خوش باشه حباب بحران گشنگی مستاجری بی کاری خدا وکیلی دلتون برای این مردم نمیسوزه.بچهدار بشیم ادم بدبخت اضافه کنیم باید بریم فکر خودکشی باشیم

    • بدون نام

      وزیر بی لیاقت پاشو پاشوپاشو تازه ازخواب بیدارشدی نگاهی به جیب خودت بکن بی خانه هابرای همیشه بی خانمان شدنددیگه بس است کاری ازدستتون برنمیاد .....

    • مسعود

      شما املاک و سایت دیوار رو جمع کنید، همه چی حله

    • بدون نام

      بابا الان مخاطب مایم که چیکار کنیم شما چیکاره هستین پس .فکر کردین قیمت املاک تونو بالا ببرید سود کنید بردیید حالت مخربه آیی ساختید که دیگه هیچ جوانی نتونه صاحب خونه بشه و تشکیل خونواده بده به چه قیمتی سود کردین

    • بدون نام

      مسئولان واقعیت را میدانند ولی واقعیت را نمیگویند، در ایران میلیونها خانه بیشتر از تعداد خانوار است که وجود بیش از چند میلیون خانه خالی، علتش همین است، چون از یک طرف مستاجر وارد کردنی نیست و از طرف دیگر به علت نبود نوان پرداخت اجاره خانه تقریبا ازدواجها با طلاقها برابر شده و نیازی هم به خانه بیشتر نیست، از این رو هر کاری کنند باز تعداد خانه های خالی کمتر نخواهد شد و فقط جابجایی صورت میگیرد یعنی کسی که خانه خالی مورد نظر را اجاره میکند باید خانه قبلی خود را تحویل دهد که در این صورت خانه قبلی خود خالی میماند و ........منظورم اینه که مشکل حبابی قیمت مسکن، کمبود خانه نیست، بلکه حس سود جویی مسئولان و نبود غرور ملی و به فکر مستاجران و جوانان مملکت و آینده مملکت نبودن است و علت نگرفتن مالیات سنگین بر خانه های خالی و احتکار مسکن و سوداگری و عایدی مسکن هم، همین است و .........

    • بدون نام

      ببخشید سوالی داشتم
      مخاطب ابن باید ها که باید اینکارو بکنیم و انجام بدیم
      میشه بگی کی هست آقای مهندس

    • بدون نام

      مسئولان چون برای مردم ارزش و احترام قائل نیستند در نتیجه مردم را به مسخره گرفته و نمایش کمدی میدهند، حتی از یک آدم احمق هم بپرسید که وجود بیش از ۳ میلیون خانه خالی و وجود دهها میلیون نفر که بیش از یک خانه دارند، علتش چیست ؟! سریع جواب میدهد که نگرفتن مالیات از احتکار و عایدی مسکن، اصلی ترین علت گرانی فوق فوق بسیار نجومی قیمت مسکن است که مسئولان مملکت به خاطر منفعت طلبی دوست ندارند عملی شود مگر اینکه نمایشی باشد

    • بدون نام

      این طرز تفکر که فرد برای سرمایه گذاری به خرید مسکن روی آورده و باعث گرانی کاذب شده تحلیل کاملاً غلطی است! این توجیه املاکی های کلاش و سازندگان و فروشندگان طماع است تا قیمت مسکن را هر روز گرانتر نمایند بدون اینکه بتوانند ملک خود را بفروشند درحالیکه ملکشان همچنان خالی مانده است! و هیچ خریداری با قیمت فضائی پیدا نمیشود!
      یک آدم عاقل هیچ وقت سرمایه خود را جائی نمی خواباند که نتواند آنرا بسرعت نقد کند و سزمایه اش قفل شود!

    • بدون نام

      چرا نباید مدیریت باشه مگه جمعیتی اضافه شده یا ازدواج ها زیاد شده
      سو مدیریت رانت خواری ومافیا بازی بزرگترین مشکل این کشوره
      اگه عده ای مخالف روابط با امریکا هستند ونمیخواهند تحریمها ورداشته بشه بخاطر این که انقدر اختلاس ودزدی شده واقتصاد نابود شده که دیگه نمیتونن بهانی دیگه ای داشته باشن وجواب ملت رو بدن

    • بدون نام

      مسکن بحران .خودرو گران . هزینه زندگی بالا . دلار حباب .دل مردم کباب . اختلاسگران هم کماکان مشغول به کار .

    • بدون نام

      بی عرضگی دولت است

    • فرخ انتظار

      همه چیز در بحران هست

    • ■●■●

      شما فکر میکنید با دستور و بخشنامه مشکل مسکن حل میشود؟وقتی مصالح و سایر ملزومات و پروانه شهرداری که دست خود شماست ۱۰۰٪گران میکنید چه طوری انتظار ارزانی دارید؟

    • علی

      15 ساله در بحرانه...تازه بیدار شده.....

    • بدون نام

      جناب وزیر عزیز اینو که همه مردم میدونن. به عنوان مسئول راهکار بده. پس حقوق برای چی میگیری؟!!!!

      پاسخ ها

      • برنده

        تو رو خدا بگید چی تو این مملکت خراب شده وضعیتش بحرانی نیست شاید یه کم دلمون اروم بگیره.

    • بدون نام

      شما خودت نقل انتقل مسکن مهر را از یک ملیون به بیست ملیون ووامشو از چهل به پنجاه افزایش دادی اون وقت دم از ملت ومستاجر ودلسوزی میزنی سانسور نکن

    • بدون نام

      مالیات بگیر تا این چهار تا بساز بفروش هم دست از کار بکشن و خونه به چادر تبدیل بشه

    • بدون نام

      دولت بی عرضه وبی لیاقت مسول این نا بسا ما نیه

    • علیرضا رفیعی زاده

      خداییش چرا قیمت ها اینقدر بالاست.بخدا مردم هلاک شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج