۱۰۰۸۹۳۳
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

روحانی: طبق فتوای امام ارز برای دولت است

روحانی گفت: اگر مقررات کشور این بوده که ارز صادراتی باید برگردد، باید ارز را طبق قانون بازگرداند. اگر کسی تخلف کرده و بخواهد سواستفاده کند، هم دولت و هم قوه قضائیه اقدام می کنند. بانک مرکزی هم اسامی را اعلام خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور گفت: ما تا دقیقه آخر، با همان روحیه ساعت اول، کار و فداکاری خواهیم کرد. کار کردن برای این مردم افتخار است و این افتخار ما است که گره ای از مشکلات را باز کنیم.

روحانی تصریح کرد: من می‌دانم که مردم ما مشکلاتی دارند و قیمت‌ها در نوسان بوده و این افزایش قیمت ها، مردم را آزار می دهد. هر روز موضوعی مردم را آزار می دهد. این مشکلات هر چند سخت است اما قدرت عبور از آن را داریم.

وی اظهار داشت: شرایطی که در اسفند و فروردین داشتیم، شرایط بسیار سخت بود. صادرات و واردات قطع شده بود، مرزها بسته بود و همه در نگرانی کرونا بودند. شرایط در اردیبهشت و مخصوصا خرداد بهتر شد و با دو ماه قبل، قابل مقایسه نیست.

رئیس جمهور اضافه کرد: فشاری که امروز مردم می‌بینند، عمدتا برای همان دو ماه قبل است و با گشایش هایی که ایجاد شده و به تدریج هم خواهد شد، مشکلات حل می شود.

روحانی گفت: خوشبختانه صادرات نفتی و غیرنفتی ما در خرداد با اردیبهشت بسیار متفاوت است و حتی صادرات ما در اردیبهشت با اسفند و فروردین متفاوت است. مطمئن هستم بانک مرکزی ما قادر به حل مشکل ارز است. واقعیت این بحث ها بخشی مربوط به مشکلات دو ماه قبل بوده و بخشی نیز مربوط به جنگ روانی و تبلیغات علیه کشور است که دست به دست هم داده است. ما به تدریج به سمت شرایط بهتر می رویم.

وی با بیان اینکه صادر کنندگان ما باید دو کار عمده انجام دهند، گفت: اولا باید صادرات را افزایش دهند و دولت تلاش می‌کند تا موانع را بردارد. من شاهدم که دولت صادرکنندگان را یاری می کند. بخش اقتصادی ما در حال کار است تا گشایش ایجاد شود و کالای بیشتری صادر کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما کالای بیشتری صادر کردیم و در اردیبهشت و خرداد شرایط با زمان مشابه سال گذشته متفاوت است، گفت: در عین حال صادرکنندگان باید بدانند که این ارز برای دولت است. آنهایی که ارز را به خارج فرستادند، با مهندسین و کارگرانی این کار را کردند که مدارس و دانشگاه های ما آنها را پرورش داده، با انرژی یارانه ای، وسایل حمل و نقلی که یارانه‌ دریافت کرده و کارگرانی که از دولت یارانه دریافت می‌کردند، این صادرات انجام شده است از این رو بخش بزرگ کار به عهده دولت بوده است. فتوای امام راحل هم این بود که ارز برای دولت بوده و قیمت هم از آن دولت است. بنابراین ما مالک ارز هستیم.

روحانی افزود: اگر مقررات کشور این بوده که ارز صادراتی باید برگردد، باید ارز را طبق قانون بازگرداند. اگر کسی تخلف کرده و بخواهد سواستفاده کند، هم دولت و هم قوه قضائیه اقدام می کنند. بانک مرکزی هم اسامی را اعلام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما نمی گذاریم کسی سواستفاده کند، تاکید کرد: البته باید بگویم آنهایی که صادرات غیرنفتی می کنند مجاهده می کنند، ما نمی گذاریم در شرایطی که مردم تحت فشار هستند، عده ای بخواهند سواستفاده کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید سر موقع این ارز به کشور بازگردد، گفت: اگر ارزی که صادر می شود، برگردد، ما مشکل اقتصادی نخواهیم داشت. ما تا پایان سال بیش از ۴۰ و ۴۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی خواهیم داشت که واردات ما را تامین می کند. البته ما به غیر از صادرات غیرنفتی درآمدهای دیگری نیز داریم. ما در تامین کالاهای اساسی مشکل نداریم و آنچه نیاز است را تامین می کنیم. مردم هم باید بدانند که دولت مصمم به کنترل شرایط است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کرونا چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه نگفته بود زمین برای خداست

    • بدون نام

      چالش بعد از ریاست جمهوری... بنظر شما سرنوشت بعد از ریاست جمهوری حسن روحانی چی میشه؟۱

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اب و برق و گاز و زمین مجانی

    • بدون نام

      شما از موقعیت خود استفاده نکنید
      به کار مردم هم کاری نداشته باشد همچی درست می شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج