۱۰۰۹۰۰۶
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

دیدار روحانی با سفیران جدید مجارستان و پاکستان

رئیس جمهور روابط ایران و پاکستان را صمیمانه و برادرانه خواند و گفت: امیدوارم همکاری دو کشور در تأمین امنیت مرزهای مشترک تداوم و گسترش یابد.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه "رحیم حیات قریشی" سفیر جدید پاکستان در ایران، بر توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه و روابط با پاکستان در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت: امیدوارم همکاری دو کشور در تأمین امنیت مرزهای مشترک تداوم و گسترش یابد.

روحانی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده در مبادلات مرزی ایران و پاکستان بر اثر شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با گذشت چند ماه از شیوع این بیماری و با بازگشایی بخشی از مرزها با رعایت پروتکل های بهداشتی، امیدوارم مرزهای دو کشور به روال پیش از کرونا بازگشایی شده و با گسترش فعالیت‌های بازارچه‌های مرزی مبادلات تجاری شهروندان دو کشور فعال‌تر شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به دیدارها و تماس های خود با رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات دو کشور تاکید کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات می تواند توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری تهران - اسلام آباد را به همراه داشته باشد.

سفیر جدید پاکستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، از ایران به عنوان کشور بسیار مهم و تاثیرگذار منطقه یاد کرد و گفت: روابط با ایران برای پاکستان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه مقام های کشور بر توسعه این روابط تاکید دارند.

"رحیم حیات قریشی" افزود: پاکستان با حمایت خود از ایران در مجامع بین المللی ادامه خواهد داد و امنیت ایران را امنیت خود می دانیم.

سفیر جدید پاکستان در تهران توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران را از جمله اولویت های خود عنوان کرد و افزود: وضعیت مرزهای تجاری دو کشور به زودی به شرایط پیش از کرونا بازخواهد گشت.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه همچنین هنگام دریافت استوارنامه " زولتان وارگا هاسونیتس" سفیر جدید مجارستان در تهران، از مجارستان به عنوان کشور دوست ایران در قاره اروپا نام برد و افزود: روابط دو کشور همواره خوب و صمیمانه بوده است و امیدواریم در دوران مأموریت شما شاهد گسترش بیشتر روابط باشیم.

دیدار روحانی با سفیران جدید مجارستان و پاکستان

دکتر روحانی با بیان اینکه ما برای توسعه روابط با مجارستان آماده ایم، اظهار داشت: باید شرکت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور را برای توسعه روابط اقتصادی تشویق کنیم.

سفیر جدید مجارستان در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری اسلامی ایران، توسعه و تعمیق روابط دو جانبه در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی را اولویت اصلی خود در طول دوران ماموریتش در ایران عنوان کرد و افزود: برای تحقق این هدف تمام تلاش خود را انجام خواهم داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیدار غافلین از آفاق و انفس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج