۱۰۰۹۶۶۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

برای نخستین بار؛ یک ربات بازیگر سینما شد

ربات اریکا که نوعی ربات انسان نمای مبتنی بر هوش مصنوعی است به عنوان ستاره سینما ایفای نقش خواهد کرد. این ربات هوشمند ستاره فیلم جدید علمی تخیلی (b) خواهد بود.

انتخاب: ربات اریکا که نوعی ربات انسان نمای مبتنی بر هوش مصنوعی است به عنوان ستاره سینما ایفای نقش خواهد کرد. این ربات هوشمند ستاره فیلم جدید علمی تخیلی (b) خواهد بود.

این ربات به نام اریکا که توسط آزمایشگاه‌های ژاپنی Hiroshi Ishiguro ساخته شده است، به دلیل داشتن ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته (AI)، مانند یک انسان واقعی رفتار می‌کند.

برای نخستین بار؛ یک ربات بازیگر سینما شد

"b" می‌تواند اولین فیلمی باشد که برای نقش اصلی خود از یک ربات واقعی کمک گرفته است. این فیلم داستان دانشمندی است که متوجه خطراتی می‌شود که به برنامه‌ای مرتبط است که برای کامل سازی DNA انسان شروع کرده است. او زنی را که خود خلق کرده و مبتنی بر هوش مصنوعی است فراری می‌دهد.

این فیلم بر اساس داستانی از «اریک پام» ناظر جلوه‌های ویژه بصری، «طارق ذهدی» و «سم خوزه» که تحت شرکت «لایف اینترتینمنت» تهیه کنندگی آن را برعهده دارند. به نظر می‌رسد تیم طراح این ربات در آموزش مهارت‌های بازیگری به وی نقش دارند. خوزه در این خصوص می‌گوید: «در روش‌های دیگر بازیگری، بازیگران تجربیات زندگی خود را در نقش بازی می‌کنند. اما اریکا هیچ تجربیاتی در زندگی ندارد. او از ابتدا ساخته شد تا نقش را بازی کند.»

برای نخستین بار؛ یک ربات بازیگر سینما شد

وی افزود: «ما مجبور بودیم حرکات و احساسات او را از طریق جلسات یک به یک شبیه سازی کنیم، مانند کنترل سرعت حرکات او، صحبت از طریق احساسات او و مربیگری شخصیت و زبان او.»

سال گذشته برخی از صحنه‌های اریکا در ژاپن فیلمبرداری شده است، در حالی که بقیه فیلم در ژوئن ۲۰۲۱ در اروپا ادامه خواهد یافت، زیرا صنعت فیلم به دلیل بیماری همه گیر COVID-۱۹ در حال حاضر در وضعیت تعلیق است. این فیلم با بودجه‌ای ۷۰ میلیون دلاری ساخته می‌شود.

برای نخستین بار؛ یک ربات بازیگر سینما شد

برای نخستین بار؛ یک ربات بازیگر سینما شد

برای نخستین بار؛ یک ربات بازیگر سینما شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج