۱۰۱۰۱۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مخالفان شروع لیگ با یک لشگر غایب آمدند

از امشب مسابقات هفته بیست‌ودوم لیگ برتر برگزار می‌شود تا قطار لیگ نوزدهم مسیرش را تا پایان ادامه دهد.

فرهیختگان: یکی از اما و اگرهایی که طی یک‌ماه گذشته اهالی فوتبال و فوتبالدوستان را احاطه کرده و به‌علامت سوال اکثر آنها تبدیل شد، موضوع برگزاری لیگ برتر بود که شاید خیلی‌ها معتقد بودند به‌دلیل مخالفان زیادی که شروع لیگ برتر دارد، بازی‌ها برگزار نخواهد شد و باید منتظر تعطیلی لیگ نوزدهم و برنامه‌ریزی برای لیگ بیستم باشیم، اما سازمان لیگ و مسئولان برگزاری در این مدت تحت‌تاثیر اتفاقاتی که مخالفان برگزاری لیگ رقم زدند، قرار نگرفتند و با برگزاری دیدار معوقه فولاد-استقلال آن‌هم در منطقه قرمز کرونایی نشان دادند که عزم‌شان برای آغاز رقابت‌های فوتبال جزم است. از امشب نیز مسابقات هفته بیست‌ودوم لیگ برتر برگزار می‌شود تا قطار لیگ نوزدهم مسیرش را تا پایان ادامه دهد.

پیکان-پرسپولیس/ پوکربازها در قلعه!

سرخ‌های تهرانی قطعا بزرگ‌ترین حامی برگزاری لیگ برتر بودند و دلیلش هم چندان مبهم نیست. پرسپولیسی‌ها در آستانه تاریخ‌سازی در فوتبال ایران هستند و چیزی نمانده که آنها با کسب چهارمین قهرمانی متوالی لیگ برتر نام خود را در تاریخ رقابت‌های فوتبال داخلی به‌عنوان اولین تیمی ثبت کنند که پوکر قهرمانی کرده‌اند. البته خیلی‌ها با توجه به اختلاف امتیاز بالای سرخ‌ها به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش و البته شکست استقلال در اهواز و حفظ اختلاف ۱۰ امتیازی صدر جدول با رده دوم، بر این باورند که قهرمانی قرمزها قطعی است و رقبا باید از حالا برای فصل آینده خودشان را آماده کنند تا شاید به حکومت سرخ‌ها پایان ببخشند. وقتی که ۹ هفته باقیمانده تیم‌های مدعی را مرور می‌کنیم می‌بینیم که بازی‌های پرسپولیس به‌مراتب راحت‌تر از تیم‌هایی مثل سپاهان، استقلال و تراکتور است و سخت می‌شود سرخ‌ها را در رسیدن به قهرمانی مهار کرد، اما فوتبالی‌های باتجربه می‌دانند که نیم‌فصل دوم فرصتی است برای تیم‌های ضعیف‌تر و پایین جدولی که خودنمایی کنند. آنها که چیزی برای از دست دادن ندارند یا بدون ترس حمله می‌کنند و زهر خود را به تیم‌های قدرتمند می‌ریزند یا آنقدر برای نباختن دفاع می‌کنند که هر حریفی را کلافه کنند و همین عامل می‌تواند دردسری بزرگ برای پرسپولیسی باشد که یک مشکل اساسی دارد و آن‌هم نداشتن یک مهاجم ششدانگ!

رادو یا بیرو؟

با توجه به آمادگی هر دو دروازه‌بان پرسپولیس، یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های مربیان سرخ انتخاب دروازه‌بان اول برای تیم است و اینکه بیرانوند ملی‌پوش و البته لژیونر در فصل آتی درون دروازه باشد یا رادوشویچ با‌انگیزه موضوعی است که باید تا شب برای آن منتظر بمانیم. در این بین با توجه به اینکه بیرانوند از ابتدای تمرینات حضوری موثر داشته و عملکردی مثبت در بازی‌های تدارکاتی از خود برجای گذاشته است، شانس بیشتری برای ایستادن در دروازه پرسپولیس دارد. هرچند عدم‌تمرکز بیرو به دلیل مواردی که مربوط به تیم فصل آینده‌اش می‌شود بدجوری یحیی را کلافه کرده و اگر او را درون دروازه ندیدیم نباید خیلی هم تعجب کنیم.

نادری تنها نگرانی کادرفنی

در بین بازیکنان پرسپولیس، محمد نادری به‌دلیل مصدومیت، تمرینات زیادی را از دست داده بود و از دیروز و با تایید کادر پزشکی به تیم اضافه شد. با توجه به اینکه در پست دفاع چپ محمد انصاری به‌دلیل پارگی رباط صلیبی چند ماهی در میادین حضور نخواهد داشت، برای کادرفنی حضور نادری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ممکن است که همین کمبود بازیکن باعث شود نادری شانس فیکس بازی کردن را داشته باشد. البته اگر به هر دلیلی گل‌محمدی در استفاده از این بازیکن ریسک نکند احتمال بازی دادن به محسن ربیع‌خواه در دفاع چپ وجود دارد.

شجاع-کنعانی؛ زوج خط دفاع

یکی دیگر از نقاط مبهم ترکیب پرسپولیس ترکیب خط دفاع این تیم است که از ابتدای فصل تاکنون تغییرات زیادی را به‌خود دیده و زوج‌های مختلفی در آخرین نقطه زمین سرخ‌ها به بازی گرفته شده‌اند. در بازی امروز برابر پیکان با توجه به اینکه سیدجلال حسینی مدتی در تمرینات مصدوم بود و انفرادی تمرین می‌کرد، احتمالا یحیی از زوج کنعانی-شجاع استفاده می‌کند؛ عملکرد آنها که پیش از این هم کنارهم بازی کرده‌اند و شایعه درگیری‌شان در تمرینات اخیر پرسپولیس هم شنیده می‌شد، می‌تواند در بازی‌های بعدی روی تصمیم گل‌محمدی تاثیر بگذارد.

رسن؛ احتمالا نیمکت‌نشین

بشار رسن همیشه یکی از بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس در این چند سال گذشته بوده است، اما او با توجه به عدم پرداخت مطالباتش خیلی دیرتر از سایر بازیکنان به تمرینات اضافه شد و به همین دلیل از لحاظ بدنی نسبت به سایر بازیکنان عقب بود، اما او در این مدتی که به تهران آمده توانسته خیلی زود خودش را به فرم ایده‌آل نزدیک کند و این احتمال می‌رود که او امروز از روی نیمکت نظاره‌گر بازی تیمش باشد و در مواقع لزوم نسبت به شرایط بازی، به زمین فراخوانده شود.

امیدوار به آماده بودن علیپور

سرخ‌ها که می‌توانستند امروز اختلاف بیشتری با تعقیب‌کننده‌هایش داشته باشند در بازی‌های نیم‌فصل اول از نداشتن یک مهاجم تمام‌عیار رنج بردند و بازی‌هایی را به دلیل همین نقطه ضعف از دست دادند تا مربیان سرخ به فکر ترمیم خط آتش این تیم برای حضوری بهتر در نیم‌فصل دوم باشند. در این بین دو خارجی به خط حمله پرسپولیس اضافه شدند که امروز با یکی از آنها فسخ قرارداد شده و دیگری هم همچنان در قرنطینه به‌سر می‌برد و نتوانسته به ایران برگردد. حالا با توجه به محرومیت مهدی ترابی در بازی امروز شاید سرخ‌ها تنها امیدشان این باشد که دوران قرنطینه و تمرینات جدید توانسته باشد علی علیپور را به آمادگی خوبی رسانده باشد تا او بتواند مثل یکی دو فصل گذشته عصای دست مربیان تیمش باشد و با گلزنی در بازی‌های پیش‌رو، راه رسیدن به پوکر قهرمانی را برای تیمش هموار کند.

غیبت هافبک تاثیرگذار پیکان

در سوی مقابل، پیکانی‌های میزبان دیدارهای تدارکاتی خوبی پشت‌سر گذاشته و در ۷ بازی برگزارشده هیچ شکستی نداشته‌اند تا حریفی خطرناک برای سرخ‌ها باشند. آنها در این بازی به‌صورت قطعی جلال‌الدین علی‌محمدی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت و نبود این بازیکن تاثیرگذار قطعا در عملکرد تیم ویسی موثر است. مهران موسوی، میلاد شیخ سلیمانی و کوشکی دیگر مصدومان پیکان در آستانه دیدار با پرسپولیس محسوب می‌شدند که به‌نظر می‌رسد مشکلی برای همراهی تیم خود نداشته باشند.

تراکتور- نساجی/بهانه‌گیرها آمدند!

تیم تراکتور خیلی تلاش کرد با همراه کردن تیم‌های خصوصی با خود لیگ را به تعطیلی بکشاند، اما با همه تهدیدها و تلاش‌ها حالا باید امروز در تبریز از تیم خصوصی دیگر از خطه مازندران میزبانی کند. سرخپوشان تبریزی اما به‌دلیل امید زیادی که به تعطیلی لیگ داشتند، خیلی سفت‌وسخت تمرین نکردند و البته بازیکنان تاثیرگذارشان را در اختیار ندارند و این مساله دست الهامی را برای چیدن تیمش می‌بندد. تراکتوری‌ها در این بازی مسعود شجاعی را به‌دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت و البته دژاگه و عکاشه حمزاوی هنوز به تبریز نرفته‌اند تا کار خود را با این تیم آغاز کنند و باید شاهد حضور جوان‌ترها در ترکیب این تیم باشیم.

تیم نساجی هم که با پرواز اختصاصی به تبریز سفر کرده، در این بازی احسان قهاری را به‌دلیل پارگی رباط صلیبی در اختیار نخواهد داشت.

شهرخودرو-ذوب آهن/ بدون رادولوویچ

تیم شهرخودرو ازجمله تیم‌هایی بود که از یک سمت با مخالفان لیگ دست برادری می‌داد و از سوی دیگر هم با تیم‌های آماده، به تمرین و برگزاری بازی دوستانه می‌پرداخت. آنها برای جدال امروز با ۳ تا ۴ غایب روبه‌رو هستند که می‌تواند کار سرآسیابی را سخت کند.

فرشاد فرجی و علی نعمتی دو مدافع این تیم به‌دلیل محرومیت، دیدار برابر سبزپوشان اصفهانی را از دست داده‌اند و حسن جعفری و سعید صادقی هم به‌دلیل مصدومیت نمی‌توانند تیم‌شان را همراهی کنند. البته شرایط جعفری روبه بهبود است، هرچند استفاده از او می‌تواند یک ریسک بزرگ باشد، اما احتمالا در لیست عنابی‌پوشان مشهدی قرار خواهد گرفت.

در سوی مقابل ذوب‌آهن با بازنگشتن رادولوویچ، لوکا بوناچیچ را جایگزین سرمربی قبلی خود کرده و البته در این بازی یک خارجی دیگر به اسم بیدف را هم که صربستانی است و در پست مهاجم بازی می‌کند، به‌دلیل عدم بازگشت به ایران در اختیار ندارد.

صنعت نفت-پارس جنوبی/ مصاف بی‌پول‌ها

تیم‌های نفتی این روزها حال و روز خوشی ندارند و به‌دلیل مشکلاتی که در گرفتن بودجه دارند، حتی توان خرید الکل و دیگر لوازم بهداشتی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارند. صنعت نفتی‌ها که در دومین تست با ۷ بازیکن کرونایی روبه‌رو شدند، در سومین تست تنها یک کرونایی در فهرست خود دیدند و می‌توانند با توان بیشتری مقابل دیگر تیم جنوبی و البته نفتی قرار بگیرند.

در سوی مقابل شاگردان هومن افاضلی در حالی در این بازی به مصاف صنعت نفت می‌روند که بابک حاتمی را به‌علت محرومیت و ایمان باصفا، محمد ابراهیمی، محسن فروزان و مگنو باتیستا را به‌علت مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. همچنین وضعیت محمد نوری و متین کریم‌زاده همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست می‌تواند در بازی با صنعت نفت به میدان برود یا خیر.

شاهین شهرداری- نفت مسجدسلیمان/حساس‌تر از صدر

تیم شاهین بوشهر که در نیم‌فصل دوم لیگ برتر با هدایت میشو توانسته بود امتیازات خوبی به‌دست بیاورد و امیدوار باشد که از منطقه خطر خارج شود، اما حالا بعد از تعطیلات کرونایی سرمربی خود را به‌دلیل عدم بازگشت به ایران از دست داده است.

شاهینی‌ها تا فردا به میشو فرصت بازگشت داده‌اند و در غیر این‌صورت با سرمربی داخلی جدیدی کار خود را ادامه می‌دهند. همچنین ماکسیم کوویلیتایا و لوکا گادرانی دو بازیکن گرجستانی شاهین بوشهر به این ترتیب در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان غایب خواهند بود.

نفت مسجدسلیمان هم تا دیروز در تهران حضور داشت و پس از اردویی مفید و انجام بازی‌های تدارکاتی خوب مستقیم به بوشهر پرواز کرده تا امروز برای بهبود وضعیت خود در جدول به مصاف شاهین بوشهر برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج