۱۰۱۰۲۷۶
۵۲۸۵
۵۲۸۵
پ

راهنمای خرید ظروف مسی، همه‌چیز درباره این ظرف‌های ایده‌آل!

ظروف مسی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین عناصر و المان‌های خانه و آشپزخانه‌های ایرانی همچنان هم طرفداران خود را دارد. همه ما خانه‌های مادربزرگ‌هایمان را به خاطر داریم. در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید ظروف مسی بپردازیم و شما را با چگونگی خرید این محصول آشنا کنیم.

برترین‌ها: ظروف مسی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین عناصر و المان‌های خانه و آشپزخانه‌های ایرانی همچنان هم طرفداران خود را دارد. همه ما خانه‌های مادربزرگ‌هایمان را به خاطر داریم. آشپزخانه‌هایی که در گوشه‌ای از سکوی آن‌ها ظروف مسی در سایز‌های مختلف چیدمان شده بودند و هر کدام به شکلی برق می‌زدند. اما این ظروف همچنان هم به قوت خودشان باقی مانده‌اند و حتی شاید بهتر است بگوییم که تنوع بسیار زیادی نیز پیدا کرده‌اند.

به طور کلی باید بگوییم که ظروف مسی جدا از ظاهر جذاب و زیبای خود فواید بسیار زیادی دارند که همین مسئله نیز باعث می‌شود که به یکی از گزینه‌ها و اولویت‌های اول خرید افراد تبدیل شوند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که صرفِ خرید ظروف مسی کافی نخواهد بود. شما باید در زمان خرید ظروف مسی خود، جوانب و عوامل بسیاری را در نظر داشته باشید و در نهایت نیز با توجه به نکات خرید ظروف مسی دست به خرید این محصول بزنید. به همین دلیل نیز در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید ظروف مسی بپردازیم و شما را با چگونگی خرید این محصول آشنا کنیم.

راهنمای خرید ظروف مسی، همه‌چیز درباره این ظرف‌های ایده‌آل!

مزایای استفاده از ظروف مسی

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم استفاده از ظروف مسی علاوه بر آنکه ظاهر زیبایی دارد و برق چشم‌نوازی می‌زند، می‌تواند مزایای بسیار دیگری را نیز به دنبال داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از ظروف مسی بهره‌وری از طول عمر بالای این محصول است. این ظروف بر عکس تفلون و سایر متریال‌هایی که امروزه مورداستفاده قرار می‌گیرند طول عمر بسیار زیادی دارند. به همین دلیل هم هست که خیلی از افراد، ظروف مسی مادربزرگ‌های خود را نیز هم‌چنان استفاده می‌کنند. در این رابطه باید بگوییم که اگر قلع روی ظروف مسی به هر دلیلی از بین برود شما می‌توانید با کمک سفیدکاری، آن را مجدداً شبیه روز اول کرده و مثل گذشته از آن استفاده نمایید.

مسئله دیگری که می‌توان از میان مزایای ظروف مسی نام برد موضوع بسیار مهم حمایت از محیط‌زیست است. به طور کلی باید بگوییم که ظروف مسی قابل بازیافت هستند و مواد اولیه آن‌ها نیز به راحتی در طبیعت یافت می‌شود. علاوه بر این از آنجایی که ظروف مسی رسانایی خیلی خوبی دارند می‌توانند گرما را با سرعت بیشتری به غذا انتقال داده و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی نمایند.

موضوع مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم انتقال حرارت به صورت یکنواخت است. امروزه بسیاری از ظروفی که در بازار موجود هستند به شکلی طراحی شده‌اند که اگر آن‌ها را بر روی شعله قرار دهید صرفاً حرارت را به سطح ظروف انتقال می‌دهند. این در صورتی است که ظروف مسی قابلیت آن را دارند که حرارت را به صورتی یکنواخت در سرتاسر ظرف پخش کنند. این موضوع باعث می‌شود که غذا سریع‌تر پخته شده و حرارت یکنواخت آن، تا حدودی مانع از سوختن غذا شود.

نکات خرید ظروف مسی

برای آنکه بتوانید ظروف مسی مناسبی را برای خود خریداری کنید باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید. یکی از اولین و مهم‌ترین مسائل توجه به شفافیت ظروف مسی شماست. شما باید در زمان خرید این محصول به شفافیت بدنه آن به خوبی دقت کنید. به طور کلی هرچه شفافیت بدنه ظروف مسی شما بیشتر باشد، محصول موردنظر مرغوب‌تر بوده و از کیفیت بالاتری برخوردار است.

مسئله مهم دیگری که باید در ضمن خرید ظروف مسی در نظر داشته باشید شکل کلی بدنه ظرف است. شما باید به دنبال محصولی باشید که بر روی سطح بدنه آن هیچ‌گونه فرورفتگی، ترک‌خوردگی، شکستگی و... دیده نشود. متأسفانه امروزه فروشندگان بسیاری به این موضوع توجه ندارند و بدون آنکه خریداران خود را از این مسئله آگاه کنند ظروف مسی ترک‌خورده و یا فرورفته را به آن‌ها می‌فروشند.

راهنمای خرید ظروف مسی، همه‌چیز درباره این ظرف‌های ایده‌آل!

نکته مهم دیگری که می‌تواند به هوشمندانه‌تر بودن خرید ظروف مسی کمک کند دقت در ماشینی و یا دست‌ساز بودن این ظروف است. به طور کلی ظروف مسی که در بازار موجود هستند به دو صورت ماشینی و دست‌ساز تولید می‌شوند. معمولاً در نمونه‌های دست‌ساز این ظروف می‌توان جای قلم کاری را به خوبی مشاهده کرد. از آنجایی که در ساخت ظروف مسی دست‌ساز درصد بیشتری مس به کار می‌رود غالباً این نوع از ظروف مسی وزن بیشتری دارند و سنگین هستند. این در حالی است که ظروف مسی ماشینی یا همان کارخانه‌ای، هیچ‌گونه قلم کاری ندارد و سطح آن نیز کاملاً صاف و صیقلی خواهد بود. پیشنهاد ما این است که برای خرید ظروف مسی به سراغ نمونه‌های دست‌ساز این محصول بروید، چراکه هم کیفیت بالاتری دارند و طول عمر بیشتری برایتان خواهند داشت و هم اینکه از نظر ظاهری و زینتی نیز بسیار زیباتر و مناسب‌تر هستند.

بد نیست به این مسئله نیز اشاره کنیم که امروزه ظروف نچسب مسی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، چراکه استفاده از این ظروف بسیار راحت بوده و کارایی آن‌ها نیز از بسیاری متریال‌های دیگر موجود در بازار به مراتب بیشتر است.

در نهایت نیز باید به قیمت ظروف مسی اشاره کنیم. طبیعی است که بررسی قیمت هر محصولی می‌تواند در خرید آن تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. به همین دلیل نیز خرید ظروف مسی هم از این ماجرا مستثنی نیست و قطعاً می‌توان قیمت را به عنوان یکی از معیار‌های مهم خرید ظروف مسی به شمار آورد. نکته‌ای که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم این است که هرچه درصد مس به‌کاررفته در ظروف مسی شما بیشتر باشد، این ظروف هزینه به مراتب بیشتری را به دنبال خواهند داشت.

شما می‌توانید بر اساس نیاز، تعداد افراد خانواده، میزان مصرف و همین‌طور سلیقه خود مدل‌های مختلفی از ظروف مسی را در بازار ملاحظه کنید و در نهایت نیز گزینه‌های مناسب و هوشمندانه‌ای را خریداری نمایید.

تمیز کردن ظروف مسی

علاوه بر نکاتی که در ضمن خرید ظروف مسی اهمیت پیدا می‌کنند شما باید به نکات نگهداری از این محصول، بعد از خرید نیز توجه لازم را داشته باشید. به طور یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد در این زمینه تمیز کردن ظروف مسی است. به همین دلیل نیز باید ۳ راه کلی برای این کار در نظر گرفت.

اولین راه این است که یک فنجان آب‌لیمو را درون یک ظرف بریزید و آن را با مقداری پودر لباس‌شویی ترکیب کنید. این محلول را با کمک یک پارچه نرم بر روی ظروف مسی خود بکشید. با این کار می‌توانید لکه‌های مشکی که بر روی ظروف مسی شما وجود دارند را به خویی از بین ببرید.

راهنمای خرید ظروف مسی، همه‌چیز درباره این ظرف‌های ایده‌آل!

راه دیگری که پیش روی شما قرار می‌گیرد استفاده از سس گوجه‌فرنگی و کچاپ است. برای این کار باید مقداری سس را بر روی ظرف بریزید و آن را به خوبی بر روی بدنه مسی آن بمالید. چند دقیقه صبر کنید و بگذارید که به خوبی بر روی ظرف عمل کند. بعد از آن سس را با کمی فشار و نیروی بیشتر از روی ظرف مسی خود پاک کنید. بعد از آن هم ظرف خود را به خوبی بشویید و شاهد برق افتادن آن شوید!

راه سوم برای تمیز کردن ظروف مسی می‌توانید کمی حرفه‌ای‌تر عمل کنید، آن هم با کمک یک جلا سنج. در این روش شما باید سطح بیرونی ظروف مسی خود را با کمک یک لایه جلا سنج بپوشانید و چیزی حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن فرصت دهید. بعد از این مدت نیز با کمک یک پارچه نرم بر روی سطح ظرف مسی خود بمالید و آن را پاک کنید. در این حالت مجدداً نیاز خواهید داشت که از یک پارچه نسبتاً زبرتر کمک بگیرید. با کمک این پارچه و البته با کمی فشار بیشتر بر روی ظرف مسی خود بمالید و آن را مثل روز اول خود تحویل بگیرید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج