۱۰۱۱۶۴۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۶ تیمی که برای ماندن در لیگ جزیره تلاش می‌کنند

مطابق پیش‌بینی‌‌ها تکلیف قهرمان این فصل لیگ برتر انگلیس خیلی‌زود مشخص شد و جام قهرمانی به لیورپول رسید اما دو رقابت مهم یکی در بالای جدول و دیگری در قعر آن درجریان است.

فرهیختگان: مطابق پیش‌بینی‌‌ها تکلیف قهرمان این فصل لیگ برتر انگلیس خیلی‌زود مشخص شد و جام قهرمانی به لیورپول رسید اما دو رقابت مهم یکی در بالای جدول و دیگری در قعر آن درجریان است. تلاش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان که البته به نظر می‌رسد تنها برای رسیدن به رتبه چهارم باشد و منچسترسیتی و لستر در رده‌‌های دوم و سوم تا حد زیادی حاشیه امنیت دارند، همچنان با هیجان زیادی دنبال می‌شود.

در انتهای جدول نیز ۶ تیم برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند که البته برایتون با علیرضا جهانبخش اوضاع بهتری نسبت به رقبا دارد و در هفته‌‌های اخیر و پس از شروع دوباره مسابقات نتایج مناسب‌تری نسبت به سایرین گرفته است. بااین‌حال هنوز هیچ تیمی از میان آنها از بقای خود در لیگ مطمئن نیست و در هفته‌‌های آینده شاهد رقابت نزدیکی بین این تیم‌‌ها به‌خصوص در دیدار‌های رودرروی آنها خواهیم بود.

روند خوب برایتون

برایتون پیش از پیگیری دوباره مسابقات شرایط چندان خوبی در جدول نداشت و نگرانی‌‌هایی بابت سقوط آنها وجود داشت. به‌خصوص با توجه به دیدار‌های سختی که شاگردان گراهام پاتر درپیش داشتند، می‌شد حدس زد که آنها یکی از تیم‌‌هایی هستند که از شروع دوباره مسابقات چندان راضی نیستند و دوست ندارند بازی‌‌ها از سر گرفته شود. بااین‌حال این تیم درحال‌حاضر فاصله خوبی را با پنجم تیم پایین جدول ایجاد کرده و با کسب دو نتیجه خوب برابر آرسنال و لسترسیتی خود را تقریبا به منطقه امن رسانده است. آنها حالا ۱۲ امتیاز با نوریچ قعرنشین و همچنین ۶ امتیاز با بورنموث رده هجدهمی فاصله دارند و هواداران تیم امیدوارند با ادامه این روند بتوانند فصل بعد را هم در لیگ برتر حضور داشته باشند.

البته اوضاع در این مدت برای ۵ تیم دیگر اصلا خوب پیش نرفته و یکی از دلایلی که برایتون توانسته از آنها فاصله بگیرد نیز روند ضعیف این ۵ تیم در بازی‌‌های اخیر بوده است. آنها در مدتی که لیگ دوباره از سر گرفته شده، درمجموع ۱۳ بازی انجام داده‌اند که حاصل آن تنها ۳ امتیاز بوده است. در این شرایط و با توجه به اینکه هر ۵ تیم در اوضاع بدی به سر می‌برند، پیش‌بینی اینکه کدام سه تیم در پایان فصل راهی دسته پایین‌تر خواهند شد، کمی دشوار است. البته اختلاف امتیازی نسبتا زیاد نوریچ در قعر جدول باعث شده آنها که در ابتدای فصل شروع خوبی داشتند و به نظر می‌رسید یکی از شگفتی‌سازان این فصل خواهند بود، مدعی اصلی سقوط باشند.

شاید افزایش تعداد تعویض‌‌ها در هر مسابقه به سود تیم‌‌های بزرگ و پرستاره لیگ باشد اما برای تیم‌‌های کوچک‌تر تنها فرصتی برای ایجاد تغییراتی هرچند کوچک در بازی و استراحت دادن به برخی بازیکنان برای ر‌هایی از خستگی این دوره فشرده لیگ خواهد بود. تیم‌‌های قعرنشین باید هرچه زودتر فکری به حال امتیازگیری و فرار از سقوط داشته باشند تا شانس بازی در یکی از معتبرترین لیگ‌‌های دنیا را از دست ندهند. پیش از شروع مسابقات و زمانی که باشگاه‌‌ها مشغول رایزنی برای آغاز لیگ بودند، بحث سقوط تیم‌‌ها یکی از مباحث اصلی جلسات آنلاین آنها بود و حتی عد‌ه‌ای عقیده داشتند که بهتر است در پایان فصل هیچ تیمی سقوط نکند اما این پیشنهاد به‌خصوص با مخالفت اسپانسر‌ها و کمپانی‌‌های دارای حق پخش مسابقت روبه‌رو شد، چراکه معتقد بودند این تصمیم روی جذابیت لیگ تاثیر زیادی گذاشته و باعث کم شدن هیجان مسابقات خواهد شد.

دیدار‌های 6 امتیازی

نوریچ، استون‌ویلا، بورنموث، وستهام، واتفورد و تا حدی برایتون ۶ تیمی هستند که در رقابت برای نیفتادن قرار دارند و ۶ دیدار باقی‌مانده آنها پرهیجان و بسیار حساس دنبال خواهد شد. این تیم‌‌ها چند دیدار رودررو و به اصطلاح ۶ امتیازی نیز درپیش دارند که می‌تواند سرنوشت آنها را مشخص کند.

در نخستین مصاف تیم‌‌های پایین جدول، روز شنبه آینده نوریچ میزبان برایتون خواهد بود. شاگردان دنیل فارک موقعیت خوبی در قعر جدول ندارند و با تیم ماقبل پایانی ۶ امتیاز فاصله دارند، اما با توجه به اینکه سه دیدار رودررو برابر این رقبا دارند، می‌توانند امیدوار به موفقیت در این بازی‌‌ها و فرار از سقوط باشند. آنها در ابتدای هفته دیدار پایاپایی را در یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی برابر منچستریونایتد برگزار کردند و تنها در آخرین دقایق وقت اضافه بازی بود که به حریف باختند. این نتیجه می‌تواند روحیه ازدست‌رفته آنها را برگرداند و با انگیزه بهتری لیگ را ادامه دهند. نوریچ در ۳ بازی قبلی خود در لیگ موفق به گلزنی نشده و این یکی از اصلی‌ترین معضلات آنها در هفته‌‌های اخیر است. تیمو پوکی که در ابتدای فصل روند گلزنی فوق‌العاد‌ه‌ای برای نوریچ داشت، این روز‌ها از آمادگی مطلوب دور مانده و این یکی از دلایل مهم ناکامی تیم در مسابقات اخیر است.

برایتون اما در دیدار رفت با دو گل پیروز شده و در هفته‌‌های اخیر نیز دو نتیجه خوب کسب کرده است. آنها پیش از شکست ۳ بر صفر سه‌شنبه‌شب برابر منچستریونایتد، آرسنال را برده بودند و با لسترسیتی هم به تساوی رسیدند.

نوریچ پس از این دیدار به‌ترتیب به مصاف واتفورد و وستهام خواهد رفت و پس از این سه مسابقه تقریبا تکلیف ماندن یا سقوط آنها مشخص خواهد شد. واتفورد هم فصل پرفراز و نشیبی را پشت‌سر گذاشته است. آنها پیش از شروعی ضعیف، توانستند با تغییر سرمربی و آمدن نایجل پیرسون روند بهتری در میانه‌‌های فصل پیدا کنند. اما وقفه مسابقات به‌دلیل کرونا دوباره تیم را در شرایط بدی قرار داده و حالا تنها یک امتیاز با سه تیم پایین جدول فاصله دارند. آنها ادامه فصل را با تساوی مقابل لسترسیتی آغاز کردند اما دو شکست برابر برنلی و ساوتهمپتون برای زرد و مشکی‌پوشان دردسرساز شد و حالا خطر سقوط را به‌خوبی حس می‌کنند. نخستین برد واتفورد پس از گذشت ۱۶ هفته از لیگ برابر همین نوریچ حاصل شد.

وستهام هم مثل نوریچ سه دیدار سرنوشت‌ساز برابر تیم‌‌های درحال سقوط دارد و می‌تواند همچنان به ماندن در لیگ خوشبین باشد. آنها پس از مصاف با نوریچ باید به مصاف واتفورد و استون‌ویلا بروند. شاگردان دیوید مویس مثل سایر تیم‌‌های پایین جدول در هفته‌‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده‌اند اما با توجه به بازیکنان خوبی که در اختیار دارند، می‌توانند به این روند خاتمه داده و خود را به میانه‌‌های جدول برسانند.

استون‌ویلا هم که در رتبه ماقبل پایانی قرار دارد، کار سختی در ادامه فصل خواهد داشت، چراکه هنوز دیدار‌های این تیم برابر لیورپول، منچستریونایتد، آرسنال و اورتون باقی مانده و در چنین شرایطی می‌توان آنها را یکی از مدعیان سقوط به چمپیونشیپ دانست مگر اینکه در هفته‌‌های باقی‌مانده بتوانند شگفتی رقم‌ زده و به لطف نتایج دیگر رقبا در لیگ بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج