۱۰۱۲۷۴۰
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

ناکامی سارقان ۱۵هزار میلیارد تومانی بانکی

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: اعضای باند حرفه‌ای سرقت شبکه‌ای پول از سیستم بانکی کشور که به شکلی کاملا پیچیده قصد سرقت ۱۵ هزار میلیارد تومان از چندین حساب کلان عمومی خاص در این شهر را داشتند با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(ع) شناسایی و دستگیر شدند.

ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: اعضای باند حرفه‌ای سرقت شبکه‌ای پول از سیستم بانکی کشور که به شکلی کاملا پیچیده قصد سرقت ۱۵ هزار میلیارد تومان از چندین حساب کلان عمومی خاص در این شهر را داشتند با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(ع) شناسایی و دستگیر شدند.

محسن نیک ورز روز یکشنبه افزود: برخی اعضای این باند که از متخصصان حرفه‌ای آی‌تی بوده و با شبکه بانکی کشور ارتباط کاری داشتند با اقدامات فنی بسیار پیچیده و دقیق و از طریق هک و اختلال در سیستم بانکی قصد جابه‌جایی مبالغ کلان به خارج از کشور را داشتند که در تور اطلاعاتی ماموران اداره اطلاعات سیرجان و کرمان گرفتار شدند.

وی ادامه داد: متهمان پرونده اهل مناطق مختلف کشور هستند و قصد سرقت قریب به ۱۵ هزار میلیارد تومان را داشتند که در آخرین مرحله موفق نشدند زیرا سیستم بانکی کشور به گونه‌ای است که در انتقال مبالغ بالا به شیوه مرحله‌ای انجام می‌شود و در هر مرحله تایید مسئولان بانک ضروری است.

وی تصریح کرد :متهمان با اختلال در سیستم بانک مراحل را به صورت غیر مجاز طی کرده بودند اما در آخرین گام که می خواستند پول را از کشور خارج کنند حین عملیات در سیرجان بازداشت شدند.

وی ادامه داد: هفت نفر در این رابطه در سیرجان دستگیر و دیگر همدستان آنها در شهرهای خوزستان، تهران، مشهد، کرج وآمل دستگیر شدند و هم‌اکنون ۱۵ نفر در این رابطه در زندان سیرجان بازداشت هستند..

این مقام قضایی ضمن قدردانی از اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) تصریح کرد: یکی از متهمان اهل سیرجان است اما در زمینه فنی دخالتی نداشته و فقط میزبان دیگر متهمان بوده و در زمینه اسکان و پذیرایی با آنها همکاری می‌کرده است‌.

دادستان سیرجان اضافه کرد: پرونده هر ۱۵ متهم این ماجرا به اتهام اخلال در نظام پولی و بانکی کشور در دادگاه انقلاب سیرجان در حال رسیدگی است.

سیرجان در ۱۷۵کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احد سراه

      کاش میبردند بهترازاین بود که آقازاده ها بخورند یاواریز کنند بحساب خارج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج