۱۰۱۳۲۹۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

درسی که کلوپ به فوتبال ما داد

کلوپ در پایان بدترین بازی تیمش در زمان هدایت قرمز‌های بندر لیورپول، درس مربیگری داد.

خبرورزشی: لیورپول قهرمان شده بود که حساس‌ترین بازی دور برگشت لیگ برتر بین منچسترسیتی و لیورپول برگزار شد. اگر سیتی در بازی هفته قبل (هفته ۳۱ مقابل چلسی) هر ۳ امتیاز را از دست نداده بود، بازی هفته ۳۲ در ورزشگاه اتحاد می‌توانست فینال لیگ برتر باشد. اگر چه فاصله لیورپول با سیتی آنقدر زیاد شده بود که حتی در صورت شکست در آن بازی هم می‌توانستند در هفته ۳۳ قهرمان لیگ برتر شوند. در هر حال لیورپول با شکست سیتی مقابل چلسی قهرمان لیگ برتر شد و هفته بعد به شهر منچستر رفت تا با آبی‌ها بازی کند. آن بازی با پیروزی خیره‌کننده ۴ بر صفر سیتی تمام شد. این سنگین‌ترین شکست یورگن کلوپ در روز‌های حضورش روی نیمکت لیورپول بود.

رسانه‌های انگلیسی، بازیکنان لیورپول را دلیل این شکست معرفی کردند. عده‌ای گفتند آن‌ها عمداً باختند. عده‌ای هم گفتند بازیکنان به دلیل قهرمانی در هفته پیش، انگیزه‌ای برای این بازی نداشتند، اما کلوپ گفت کوچک‌ترین تردیدی به بازیکنانم ندارم. آن‌ها همان بازیکنانی هستند که قاطعانه‌ترین قهرمانی لیورپول را به ارمغان آوردند و دلیلی ندارد به آن‌ها شک کنم.

این حرف‌های کلوپ کاملاً با رفتار برخی مربیان ایرانی در تعارض و تقابل است. آن‌ها که اصولاً به همه چیز مشکوک هستند و اطمینانی در زمینه وفاداری بازیکنان‌شان ندارند. از نظر آن‌ها هر بازیکنی مستعد خیانت است مگر آنکه خلافش ثابت شود.

کلوپ در پایان بدترین بازی تیمش در زمان هدایت قرمز‌های بندر لیورپول، درس مربیگری داد. مربی یا به بازیکنانش اعتماد و اعتقاد دارد یا ندارد. اگر اعتماد دارد از آن‌ها بازی می‌گیرد و در صورت هر عملکردی از آن‌ها دفاع می‌کند. اگر هم اعتماد ندارد، دلیلی ندارد از آن‌ها استفاده کند و در صورت عملکرد نامناسب به آن‌ها بتازد.

نکته دیگر در مورد کلوپ، احترام است. احترام به پپ گواردیولا یعنی بزرگ‌ترین و تنها رقیبش در راه قهرمانی و احترام به همه حریفان. او فصل قبل و بعد از قهرمانی منچسترسیتی اعلام کرد سیتی شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی بود (دقیقاً همان جمله‌ای که گواردیولا این فصل و بعد از قطعی شدن قهرمانی لیورپول گفت) و این فصل هم گفت افتخار می‌کند که در لیگی قهرمان شده که بهترین مربی جهان در آن مربیگری می‌کند.

بیاموزیم به هم احترام بگذاریم نه آنکه به هم بتازیم و یکدیگر را تحقیر کنیم. در فوتبال دنیا همه چیز در دانش مربیان، توانایی آن‌ها در کنترل تیم، به کارگیری متخصصان مختلف (تغذیه، بدنسازی، تمرین و آنالیز) و همین‌طور دید خوب برای کوچینگ محدود می‌شود و همین عناصر، جایگاه مربیان را رقم می‌زند، اما خوب می‌دانیم که در ایران خیلی چیز‌ها به حضور مربیان روی نیمکت تیم‌های خاص منجر می‌شود که «ارتباط» مهمترین عنصر در میان اینهاست. شاید همین فاکتور معلول موجب شود احترام را درست نیاموزیم و درست به کار نبندیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فوق العادس این مربی من خودم منچستری هستم ولی دانش و حرفای این مربی رو واقعا تحسین میکنم

    • مافیای لنگ

      ,نمی توانید به قهرمانی‌های اسنپی لنگ با این چرندیات مشروعیت ببخشید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هنوز داری برای سوپرجام میسوزی؟خوب عزیز روز بازی فرار نمیکردی ترکیه. تازه بازی دربی بعد از سوپر حام هم که باختین به سرورتون. من آخرش نتونستم بفهمم فاز شماها رو.. ولی خب حق میدم بهتون که اینطوری تهمت بزنید.اخه ۴فصل پیاپی قهرمانی ما و دفن شدن چهار حعلیتون دردناکه.. شاید ما هم جای شما بودیم همین حرفا رو میزدیم

      • علی 11

        آخه کجای مملکت ما درسته که فوتبالمون بخواد درست باشه، اگه حتی 1 مورد از امور مملکت درست پیش می‌رفت، میشد حتی 1 درصد بگیم قهرمانی رو خودشون بدست آوردن، مشخصه که جام‌های این چند سال هم مثل بقیه جاها با رانت و سفارش بوده، حالا طرفداراشون خودشونو گول بزنن، بگن ما جام آوردیم، شما بگو باشه

      • امیدوار۸۱

        شما که مدعی هستید که این جام اسنپی است وزیر پرسپولیسه خوب انصراف بدین که اینقدر حرص نخورید والله برای سلامتیتون بده خداناکرده یهو پس میافتین اونم برای جام اسنپی

      • بدون نام

        این مطالب برای امثال تو نیست خوشگلم.
        شماها تشریف ببرید مریخ یه تمدن مناسب با روحیات غیر انسانی که دارید تشکیل بدین و اون وسط یه تیم هم درست کنید اسمشو بذارید استقلال.هرسال هم قهرمان میشه و دیگه حسرت قهرمانی به دل نازکتون نمیمونه.

    • امین

      مگه فوتبال ما به غیر از دلالی چیزه دیگه هم داره

    • بدون نام

      من با اینکه طرفدار یونایتد هستم ولی نمیشه کلوپ دوست نداشت و ازش متنفر بود واقعا مرد دوست داشتنی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نکته جالبی بود.اونوقت مربیان ما بقول فردوسی پور دم ازکادرفنی عالی حریف میزنند ودرپایان بازی هرچه میخواهند نثار همان کادرفنی میکنند.البته از ادب افرادی مثل جلالی ویکی دونفردیگه‌ نباید گذشت.

      • بدون نام

        تومکتب شما غیر از تنفر چیز دیگه ایی یاد نمیدن

    • بدون نام

      اونجا همه چیزدرزمین مشخص میشه حمایتهای درون حکومتی ازتیم خاصی هم نیست مافیای رسانه ای سرخ هم ندارند

    • سروش

      برای همین است که بزرگان انگشت شمارند و حکم کیمیا را دارند.

    • بدون نام

      با اینکه خدم منچستری ام ولی واقعا کلوپ یک ترینر فوق‌العاده است

    • فرهاد

      احترام به یکدیگر در فرهنگ و ورزش ما خیلی کمرنگ شده..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج