۱۰۱۳۵۵۷
۱۲ نظر
۵۰۱۸
۱۲ نظر
۵۰۱۸
پ

ترفند دلالان برای بالا نگه‌داشتن قیمت‌ خودرو

در حالی که هیچ خریداری ر بازار خودرو نیست اما با این حال به دلیل آنچه فعالان این بازار معاملات صوری می خوانند قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان افزایشی است

خبرآنلاین: از ابتدای سال ۹۹ بازار خودرو با شتابی بی سابقه افزایش قیمت را در پیش گرفت و در این بین تمهیداتی برای کنترل نوسانات بازار خودرو صورت گرفت که براساس آن توقع می رفت تا بازار خودرو کمی آرام بگیرد اما نه تنها آرام نگرفت، بلکه منحنی قیمت‌ها صعودی‌تر از قبل نیز شد. بنابر اخبار رسیده از بازار، قیمت خودروهای داخلی طی یکی دو هفته گذشته حداقل پنج میلیون تومان افزایش یافته است که البته در مورد خودروهای وارداتی، صحبت از رشد بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نیز به میان می‌آید.

نوسان قیمت در بازار خودرو اکنون از هر زمان دیگری بیشتر است به گونه ای که به گفته یکی از نمایشگاه داران قیمت خودرو ساعتی در حال تغییر است و برای خرید و فروش خودرو در بازار نرخ مشخصی وجود ندارد و این امر موجب شده است تا یک خودرو در برخی مواقع با اختلافی ۳ تا ۴ میلیون تومانی در نقاط مختلف خرید و فروش می شود.

نوسان قیمت در بازار خودرو طی هفته اخیر موجب شده است که برخی خودروها نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت ناچیزی را تجربه کنند و در مقابل بازار شاهد افزایش قیمت برخی از انواع دیگر خودروها طی هفته جاری باشد به گونه ای که قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ که در هفته گذشته تا ۱۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا رفته بود امروز به ۱۳۹ میلیون تومان رسید و در مقابل آن پژو ۴۰۵ اس ال ایکس افزایش قیمت چشمگیری را در هفته جاری تجربه کرده است؛ این خودرو که طی هفته های گذشته درصد کم تری افزایش قیمت را در نسبت با سایر خودروهای بازار تجربه می کرده است طی یک هفته اخیر بیش از ۱۰ میلیون تومان گران شده است و قیمت آن به ۱۴۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت پژو ۲۰۰۸ که در هفته گذشته ۵۸۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده بود امروز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به ۵۸۵ میلیون تومان رسیده است در مقابل افزایش قیمت ناچیز پژو ۲۰۰۸ سمند ال ایکس به طور چشمگیری طی هفته جاری گران شده است؛ این خودرو که در هفته گذشته کاهش قیمت ۱ میلیون تومانی را تجربه می کرده است در هفته جاری بیش از ۱۰ میلیون تومان گران شده است و قیمت آن به ۱۳۶ میلیون تومان رسیده است.

در این میان قیمت انواع مدل های خودرو پراید نیز کماکان بالای مرز ۷۰ میلیون تومان است به گونه ای که قیمت پراید ۱۱۱ در مرز ۸۰ میلیون تومان یعنی ۷۹ میلیون تومان قرار دارد، قیمت پراید ۱۳۱ و ۱۳۲ نیز به ترتیب ۷۳ و ۷۴ میلیون تومان اعلام شده است و قیمت وانت آریسان نیز در مرز صد میلیون تومانی قرار دارد و نرخ این خودرو در حال حاضر در بازار ۹۸ میلیون تومان اعلام شده است.

افزایش قیمت ها در بازار خودرو در حالی اتفاق می افتاد که اغلب سرمایه گذاران از این بازار خارج شده و به سمت بازار های بورس، طلا و سکه حرکت کردند و به گفته کارشناسان افزایش نرخ های خودرو طی هفته های اخیر ناشی از مقاومت فروشندگان این بازار در مقابل کاهش قیمت خودرو است.معاملات صوری مهمترین دلیل بروز این اتفاق است . بررسی ها نشان می دهد قمت ها روندی افزایشی را در بازار طی می کنند در خالی که بازار خالی از مشتری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      واقعا خیلی مسخره وخنده داره هیچ قانونی وجود نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه مشکل قیمت ازدلال است پس چرا درسالهای گذشته قیمت خودرویکباره اینقدر،رشدنمیکردمگراون موقع دلال نبود!؟
        فعلا کارخانه های خودروسازی ماشین روعرضه نمیکنن وقیمت رو افزایش میدن اونم به اسم دلال
        بازار ارز هم پرشده ازدلال چرا!؟
        چون وقتی چیزی درکشورگرون بشه مردم همیشه درصحنه تغییرکاربری میدن وتبدیل میشن به معامله گر ودلال

    • بدون نام

      مدیران صمت و ایران خودرو و سایپا بایستی استعفا بدهند و جوابگوی این فساد بازار باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه تازه منسوب شده اند کجابروند

      • بدون نام

        مردم با عمل شایسته خود هر سلطه ای را می توانند به زانو در آورند ویکی از آنها به زانو درآوردن سلطه گران دربازار خودرو است ویک راه بیشتر ندارد وآن نخریدن است ،آنقدر نخرند تا متصدیان بنشینند سماق بمیکند.بهترین راه مبارزه در ورود به هر آشفته بازاری است.این مسئولین حساب خودشان را پس داده اند،مگر خدا نظر کند ودرک صحیح مردم در برخورد با هربلبشوئی.

      • بدون نام

        قبلا"،مردم یک اتحادی باهم داشتند و این خودروهای بی کیفیت را نمی خریدند ورو دستشان می ماند مدتی است این اتحاد کم رنگ شده.این مردم اند که فقط وفقط می توانند به این آشفته بازاری ونابسامانی خاتمه بدهند وبه، باصطلاح مسئولین بفهمانند ما می توانیم واین شدنی است با کمی همت وغیرت و ارق ملی.

      • بدون نام

        اول بایستی درد راشناخت سپس به دنبال درمانش رفت.ضعف در مدیریت را اول بایستی درمان کرد.کارها ی بزرگ را به افراد کاربلد وتوانمند وپاکدست ودلسوز جامعه بایستی محول کرد تا باز خوردش را جامعه ببیندکسی که یک مرغ وتخمش را نمی تواند مدیریت کند آشفته بازارصنعت خودرو را می تواند کنترل کند؟!!!واین ۲ حالت بیشتر ندارد:ا_عزم راسخی پشتش نیست۲_توان ومدیریت آن را ندارند.بنابراین عزم راسخ وتوان مدیریت جهادی ودلسوزانه چاره کار است ویک اما دارد وانهم اگر اگر اگر بخواهند بخواهند بخواهند؟!!!

    • @یاعلی@

      واقعا برای تعزیراتی ها متاسف هستم
      خوب درب آنجا را ببندید و هزینه های کلان نکنید

    • بدون نام

      خدا انشاالله ازکسانی که به هر طریقی به خاطر منافع خودشون باعث سخت شدن زندگی برمردم میشن نگذره و لعنتشون کنه وتو دنیا و اخرت رسواشون کنه

      پاسخ ها

      • لی لی پوت

        خداوند به یک ملت همه چیز می دهد آزادی شرافت انسانی وقتی کفران نعمت کردند به عذابی دچار می کنند که به چکنم چکنم بیفتد کفران نعمت اینه که ماشین شش میلیونی بشه ۷۷میلیون؟؟باز در خواب باش؟؟

    • Javad Dhghanpor

      چرا اینجوری شده مملکت ما ،چرا یکی پیدا نمیشه درستش کنه ،مسئولین دارن چکار میکنن ...

    • ابلی

      مگه ندیدین مردم چطور واسه گرفتن دلار ۲۲ تومنی حتی حاضر بودن همدیگر را زیر دست و پا له کنند اینا که تقصیر ندارن اونای که واسه گرفتن هر امتیازی تصمیم گرفتن از مردم مایه بزارن همون مردمی که اونارو ولی نعمت خود میدانند ولی به خاطر منافع خودشون اینطوری مردم را خوار و خفیف کرده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج