جاباما
۱۰۱۳۸۰۸
۱۲ نظر
۵۱۲۶
۱۲ نظر
۵۱۲۶
پ

راهنمای خرید پیانو؛ انواع و قیمت آن

اگر تصمیم به خرید پیانو دارید باید این را بدانید که صرفِ تصمیم به خرید و البته تهیه بودجه مناسب برای آن کفایت نمی‌کند. باید اعتراف کنیم که خرید پیانو به همین سادگی‌ها نیست و دنیای مخصوص به خودش را دارد. در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید پیانو بپردازیم و شما را با راه‌های انتخاب و خرید این محصول آشنا کنیم.

برترین‌ها: اگر تصمیم به خرید پیانو دارید باید این را بدانید که صرفِ تصمیم به خرید و البته تهیه بودجه مناسب برای آن کفایت نمی‌کند. باید اعتراف کنیم که خرید پیانو به همین سادگی‌ها نیست و دنیای مخصوص به خودش را دارد. به همین دلیل هم لازم است که قبل از اقدام به خرید این محصول حتماً از نکات خرید پیانو باخبر باشید تا در نهایت بتوانید خریدی درست و هوشمندانه داشته باشید. در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید پیانو بپردازیم و شما را با راه‌های انتخاب و خرید این محصول آشنا کنیم.

راهنمای خرید پیانو؛ انواع و قیمت آن

انواع پیانو

به طور کلی پیانو‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند انواع متفاوتی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به پیانو‌های دیواری، پیانو‌های اسپینت، پیانو‌های کنسول و همین‌طور پیانو‌های بزرگ اشاره کرد. در این میان، اما پیانو‌های دیجیتال نیز طرفداران خود را دارند. این نوع از پیانو‌ها ابزار‌هایی الکترونیکی هستند که با بازپخش صدای پیانوی ضبط‌شده‌ای که در حافظه‌شان وجود دارد کار می‌کنند. معمولاً تعداد کلاویه‌های این نوع از پیانو‌ها بین ۶۱ تا ۸۸ کلید است و چکش، سیم و خیلی دیگر از اجزای متحرک موجود در مدل‌های آکوستیک در این نوع از پیانو‌ها دیده نمی‌شود.

قیمت پیانو

طبیعی است که پیانو در میان گران‌قیمت‌ترین ساز‌ها قرار می‌گیرد و به همین دلیل نیز در وهله اول باید بودجه خوبی را برای آن کنار بگذارید. اما شاید یکی از اصلی‌ترین سؤال‌های افراد در این رابطه این است که چرا باید پیانو را از گران‌قیمت‌ترین ساز‌ها دانست؟ به طور کلی باید بگوییم که علت گران بودن پیانو به ساخت و پیاده‌سازی مکانیسم پیچیده اکشن ساز و همین‌طور مواد و متریال به‌کاررفته در آن ارتباط پیدا می‌کند. امروزه پیانو‌های دیجیتالی در بازار موجود هستند که نسبت به پیانو‌های آکوستیک، قیمت به مراتب کمتری دارند.

کلاویه و تاچ پیانو

برای آنکه بتوانید در خرید پیانو موفق عمل کنید باید عوامل بسیاری را موردتوجه خود قرار دهید. یکی از این موارد کیبورد پیانو است. به طور کلی شما باید به اجزای صحیح و بدون نقص نت‌ها دقت کنید تا شنونده بتواند متوجه سطوح مختلفی از بلندی صدا در قسمت‌های مختلف موسیقی بشود. این امکان در پیانو‌هایی دیده می‌شود که تاچ بسیار خوبی دارند و با حساسیت خود بتوانند تفاوت‌ها را به خوبی نشان دهند.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که به صدا در آمدن ساز در پیانو‌های آکوستیک با فشردن کلاویه صورت می‌گیرد که در این فرآیند چکش متصل به آن با برخورد به سیم‌های پیانو و ایجاد یک فرآیند مکانیکی باعث به وجود آمدن صدا خواهد شد. به همین دلیل هم بدیهی است که هرچه کلاویه‌ها را آرام‌تر و آهسته‌تر بفشارید صدای پیانوی شما نیز دقیقاً مطابق با کار شما و بدون کم و کاستی شنیده خواهد شد؛ بنابراین شما باید حتماً در زمان خرید پیانوی خود به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشید.

راهنمای خرید پیانو؛ انواع و قیمت آن

علاوه بر این باید اضافه کنیم که توصیه می‌شود کلاویه‌های پیانوی آکوستیک شما چوبی باشد تا ساز شما حس و حال زنده و بهتری را به فرد نوازنده انتقال دهد. در رده‌های بعدی نیز عاج طبیعی، عاج مصنوعی و پلاستیک نیز قابل انتخاب خواهند بود.

کیفیت صدای پیانو

به طور کلی باید بگوییم که عواملی بسیاری در کیفیت صدای پیانو تأثیرگذار خواهند بود و شما نیز باید در زمان انتخاب و خرید پیانوی موردنظر خود به آن‌ها توجه لازم را داشته باشید. اولین نکته‌ای که می‌توانیم بگوییم این است که کیفیت صدای ساز در پیانو‌های آکوستیک با نواختن و به مرور بهبود می‌یابد، چراکه عملکرد اکشن ساز و همین‌طور مواد به‌کاررفته در آن به مرور زمان بهتر می‌شوند.

علاوه بر این مسئله دیگری که می‌تواند در کیفیت صدای پیانوی شما تأثیر داشته باشد کوک بودن آن است. این موضوع در رابطه با پیانو‌های دیجیتال متفاوت است، چراکه در این نوع از پیانو‌ها به دلیل استفاده از سیستم الکترونیکی، کیفیت و کوک ساز ثابت است و دچار هیچ تغییری نیز نخواهد شد.

در کنار تمامی این‌ها نوع طراحی پردازنده صوتی ساز، پلی فونی، نوع و اندازه اسپیکر‌ها نیز تأثیر بسیار زیادی را در کیفیت صدای پیانوی شما خواهند داشت. با این حال باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تمامی این عوامل می‌توانند نسبت به سلیقه‌های گوناگون متغیر باشند. در واقع افراد مختلفی سلیقه‌های متفاوتی در پسندیدن صدای پیانو دارند و به همین دلیل نیز چیزی به جز تست و آزمایش پیانو از نزدیک تعیین‌کننده نخواهد بود.

ابعاد و وزن پیانو

یکی دیگر از عوامل و معیار‌های مؤثر در انتخاب و خرید پیانو ، ابعاد و وزن این ساز است. معمولاً یکی از مهم‌ترین مشکلات افراد در زمان تهیه و خرید پیانو‌های آکوستیک وزن بسیار بالای آن‌هاست. به همین دلیل هم هست که اغلب افرادی که اجاره‌نشین هستند به کلی بی‌خیال خرید این نوع از پیانو‌ها می‌شوند، چراکه امکان جابه‌جایی راحت و سریع پیانوها مقدور نیست. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در بیشتر مواقع فروشندگان پیانو‌های آکوستیک در زمان فروش پیانو، سرویس‌هایی را برای حمل و انتقال این ساز ارائه می‌کنند و با این کار نیز خیال مشتریان و خریداران را به مراتب راحت‌تر می‌سازند.

معضل و مشکل وزن و ابعاد بالای پیانو‌های آکوستیک در رابطه با پیانو‌های دیجیتال وجود ندارد و شاید یکی از اصلی‌ترین دلایلی که افراد به سراغ پیانو‌های دیجیتال می‌روند نیز همین باشد. معمولاً در ساخت و طراحی پیانو‌های دیجیتال با وزن مناسب و قابل حملی از این ساز‌ها روبه‌رو می‌شویم و علاوه بر این نیز شاهد امکان تقسیم به بخش‌های قابل حمل نیز خواهیم بود. در واقع این بخش‌ها با کمک پیچ‌های پنهانی به هم متصل شده، بعد از کار و یا در زمان جابه‌جایی امکان جداسازی را پیدا کرده و حمل و نقل را نیز به مراتب راحت‌تر می‌سازند.

راهنمای خرید پیانو؛ انواع و قیمت آن

کارخانه سازنده پیانو

طبیعی است که یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین معیار‌های خرید و انتخاب پیانو توجه به برند و همین‌طور کارخانه تولیدکننده این ساز باشد. به طور کلی امروزه کارخانه‌ها و برند‌های مختلفی در بازار جهانی موجود هستند که نام و آوازه به خصوصی را در حوزه طراحی و ساخت پیانو به دست آورده‌اند. معمولاً نیز افراد ترجیح می‌دهند که با ریسکی کمتر به سراغ این برند‌ها بروند.

با این حال نکته‌ای که می‌توانیم در این رابطه به آن اشاره کنیم توجه به کشور تولیدکننده پیانو است. معمولاً این معیار می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای بر کیفیت ساز داشته باشد. امروزه کشور‌های آلمان و آمریکا در طراحی و ساخت پیانو حرف اول را می‌زنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیابون لارستان تو مطهری مرکز پیانوی کشوره

    • بدون نام

      واقعا الان تو این شرایط هیچ چیزی مثل خرید پیانو حال آدم رو خوب نمیکنه... خوبی؟؟؟؟؟!!!!!!

      پاسخ ها

      • تهرانی

        خوب اونی که شکمش از سیری باد کرده دنبال پیانو که چیزی نیست دنبال پورشه ومازاراتیه

    • بدون نام

      ما که پولمون نمیرسه ولی اگه کسی میخره در راه فرهنگ و هنر بخره نه دکور لاکچریه خونه

    • بدون نام

      این مطلب که قیمت نداشت! خیلی زشته که با تیتر دروغ سعی در جذب مخاطب دارید

    • مارى

      پيااانو!!! چى هست

    • خسرو

      آره ،الان موقع خوبی هست برای خریدش,هم دلاربالا است وهم اونی که مینوازه باخریدش,خاله حوبی داره

    • بدون نام

      كسي مي دونه قيمت يك پيانو حقوق چند سال منه(حقوق دو ميليوني )

    • مسعود

      آره خ لارستان بغل خ میرزای شیرازی در خ مطهری بورس پیانو هست ولی انقدرکالای لاکچری شده وگرون هست که همه نمیتونن بخرن و معمولا سرمغازه هاخلوته

    • بدون نام

      پیانو چیه

    • Hasti

      شیراز هم گالری نت هشتم مناسبه برای خرید ساز

    • بدون نام

      به نظر شما خوانندگان این مجله از قشر پیانو بخرن ؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج