۱۰۱۳۸۶۹
۲۴ نظر
۵۰۱۲
۲۴ نظر
۵۰۱۲
پ

نامه سرگشاده سازمان نظام پزشکی به مردم

شورای عالی سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای با اشاره به ۱۲۰ شهید مدافع سلامت در کشور، از مردم خواست با رعایت موارد بهداشتی، مدافعان سلامت را در ارایه بهتر خدمات درمانی یاری کنند.

ایسنا: شورای عالی سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای با اشاره به ۱۲۰ شهید مدافع سلامت در کشور، از مردم خواست با رعایت موارد بهداشتی، مدافعان سلامت را در ارایه بهتر خدمات درمانی یاری کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در بخشی از این نامه بااشاره به چالش‌ها و مشکلات کشور از جمله مسایل اقتصادی، اجتماعی، سوء مدیریت‌ها و غفلت‌های داخلی آمده است: فرزندان خدوم شما در حوزه سلامت همانند دوران جنگ تحمیلی و وقوع بلایای طبیعی هم اکنون نیز با وجود کم لطفی‌ها و حتی جسارت‌های بی‌سابقه و علیرغم عزادار بودن همکاران جانباخته و هموطنان عزیز خود در راه مقابله با کرونا و دلشکسته و مغموم از توهین‌ها، هتک حرمت‌ها و حتی ضرب و شتم کادر مراکز درمانی؛ با جانفشانی وایثارگری به صورت شبانه روزی به خدمت صادقانه مشغولند و تاکنون در این راه شاهد پَرپَر شدن حدود ۱۲۰ نفر از بهترین دوستان خود بوده‌اند. مرگ فجیع و اسفناک عزیزان‌مان در حادثه مرکز درمانی سینای اطهر نیز قلوب آنان را مالامال اندوه و غم نموده است.

در ادامه با اعلام اینکه حدود شش ماه از درگیری کادر بهداشت و درمان با بلای بزرگ کرونا می‌گذرد، آمده است: فعالیت طاقت فرسای شبانه روزی در مراکز بهداشتی و درمانی روح و جسم آنان را فرسوده کرده و بدتر از آن نگرانی و اضطراب در خصوص افزایش مجدد ابتلای هموطنان‌مان به این بیماری، آنان را خسته‌تر کرده است.

اعضای شورای عالی نظام پزشکی به عنوان نمایندگان جامعه بزرگ پزشکی ایران ضمن آرزوی صحت و سلامتی کامل برای یکایک هموطنان بر رعایت موارد زیر تأکید کرده است:

۱- مشارکت و همکاری عموم مردم شرط اساسی کنترل همه‌گیری کروناست. استفاده همگان از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، عدم برگزاری اجتماعات (مراسم عزاداری، جشن و ...) و رعایت سایر توصیه‌های بهداشتی ضرورتی حیاتی و سرنوشت ساز برای پیشگیری از بیماری و مرگ عزیزان‌مان است.

۲- تنها و تنها راه برون رفت از شرایط وخیم فعلی؛ حفظ آرامش، تفاهم، همبستگی، آگاهی و افزایش اعتماد عمومی است که باید در گفتار و رفتار تمامی اقشار جامعه بالاخص دولتمردان تجلی یابد.

۳- علیرغم عدم انسجام و آینده‌نگری لازم در سیاستگذاری‌های مربوط، مجددا بر رعایت توصیه‌ها و نکات بهداشت فردی و اجتماعی به صورت کامل توسط مردم تاکید می‌کنیم، امری که می‌تواند از بروز یک فاجعه ملی به علت شیوع و مرگ و میر مضاعف بیماری کرونا جلوگیری کند.

۴- ملت عزیز ایران؛

پزشکان، پرستاران و سایر فرزندان شما در حوزه بهداشت و درمان با تمام توان تلاش می‌کنند تا به بهترین نحو خدمت نمایند، لیکن در کمال تعجب مشاهده می‌کنند که عده معدودی ناآگاه، با اسائه ادب، توهین و تهدید و اعمال خشونت زخم‌های بسیار عمیقی بر دل‌های آزرده آنان وارد می‌کنند. حداقل انتظار این است که با تأسی به فرهنگ کهن ایرانی و آموزه‌های دینی با تامین امنیت و رعایت حرمت سپیدپوشان فداکار عرصه سلامت و با فراهم آوردن فضایی آرام و انگیزه بخش، مدافعان سلامت را در ارائه بهتر خدمات و کمک بیشتر به همنوعان‌مان یاری نمایید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      اولان انفجار درمانکاه اطهر گردن مردن نیندازید مقصر اصلی خود شما مسئولین هستید دوم اگر رپز اول شناسایی ویروس کرونا به مردم اعلام می کردید و همان اول قم قرنطینه میکردید این مشکلات پیش نمیامد پس موردم دوم هم شما مقصر هستید مردم دنبال نون هستند تو این گرونی و تورم وحشت ناک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آمریکا و کشورهای اروپایی هم قم داشتند که به این روز گرفتار شدن؟

    • بدون نام

      باسلام به خادمان امور پزشگی که دستان یکایک آنان را بادل گرم فشرده ومیبوسم وامیدوارم همانطور که درخدمتشان صادق جانفشانی برای حفظ جان هموطنان گوشا هستند باشند که هستند باز دستان مهربانشان را میبوسم که میگویم خسسسسستتتتتتتههه نباشند مولا علی یاریشان میکند خواهد کرد.

    • همیشه بهار

      تبریزیان کجاست میگن برای روغن بنفشه که به دروغ گفته بود ۷۰ ضربه شلاق محکومش کردن

    • بدون نام

      درود بر کادر درمانی کشور بزرگ و باستانی ایران این تنها دلسوزان ملت ایران

    • بدون نام

      چهارتافیلم تخیلی آخرزمانی آمریکایی و....ازبیماری های فراگیر،پخش کنید!

    • شیردل

      اقا نمکی اون دارویی که دکتر هاشمی ریس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری به صراحت گفتن بدهید ما به ۳۰ نفر دادیم و فقط دو نفر اونم بیماری زمینه ای داشتن فوت کردن بقیه ۲۸ نفر شفا یافته و بهبودی کامل حاصل نمودند و اون دارو را ژاپن اعلام کرد مجانی در اختیار تمام کشورها قرار میدهد شما صداشو در نیاوردید و فوری مقداری از ان را برای حضرات پنهان کردید خوب چرا از اون دارو به هم وطنام نمیدهید که این طور پرپر نشن جلو چشم خانواده هاشون تو طرفدار حسن روحانی هستی نکنه مردم به این دولت و وزیرانش اعتماد انچنانی ندارند اگر واقعا راهت از این دولت جداست و به فکر جان همکاران بیچاره و ملت هستید باید دارو را تمام و کمال در اختیار تمام بیمارستانهای ایرانی بگذاری و دیگر به حول و قوه الهی هیچکسی از دنیا نرود حتی پزشکان و پرستاران عزیز و زحمتکش یا علی مدد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا اسم دارو چیه شما که اطلاعاتت زیاده؟بگو تا مردم بدونن شاید تونستن از بازار سیاه تهیه کنند

    • بدون نام

      بهتر بود این نامه رو به دولت می‌زدند.چون‌اونا مایحتاج مردم رو تامین کنند تا مردم میان بیرون.یه‌میلیون‌دادند،حالا مردم برای جبران قسطش باید کار کنند.خنده داره.متاسفم

    • بدون نام

      واقعا خجالت زده هستیم. من خودم ماسک میزنم ولی یه عده که نمیزنند به مردم خیانت می کنند و اینهایی که مراسم میگیرن واقعا پست هستند

    • عبدالله

      خدا به شما قوت ، سلامتی و اجر دنیا و آخرت بده
      واقعا" بعنوان یک هموطن و کسی که شاهد زحمات
      شما عزیزان بوده و هستم ، برای مظلومیتتان بدرد
      آمده ، اما کو گوش شنوا .

    • بدون نام

      چرا با اجرای صحیح قانون حتاکان وضاربان به فرشتگان وکادر ایثارگر وفداکار پزشکی را به مجازات اعمال زشت خودنمیرسانید اینها چه کسانی هستند که آزادانه به مراکز درمانی مبروند وبا بی تفاوتی نگهبانان وحراست عزیزان این مملکت را به خاک وخون میکشند آقای وزیر این اعمال شنیع با اعلامیه وتقاضا خاتمه پیدا نمیکند اعلامیه وتقاضا برای مردم با فرهنگ وخدا شناس است نه ارازل وادباش

    • محمد بهاری

      انشا الله مردم توجه کنند

    • شلپور خان از کرج

      خدا قوت عزیزان

    • بدون نام

      فعلا که بفرموده تکایا و هیئات در محرم برقراره، فقط ظاهرا مراسم عروسی ممنوعه!

    • بدون نام

      واقعا مردم خسته شده اند دارند بدون درنظر گرفتن پروتکلها زندگی روزمره خود را دنبال میکنند.

    • بدون نام

      من خاک پای کادر پزشکی رو سرمه چشم میکنم ولی لعنت به مسئولین بیعرضه و ...

    • چهله

      جای نامه سرگشاده به مردم باید به ریس جمهور نامه بنویسم که دستور داد تمام مراکز تجاری و تفریحی و بازار و پاساژ و فوتبال و .....باز بگذارند

    • بدون نام

      شرمنده ایم از شهدای سلامت و کادر درمان

    • بدون نام

      نامه سرگشاده به مردم احتیاج نیست زمین الهی هم جا برای ساکنان زنده در روی سطح خود و هم جا برای ساکنان مرده در زیر سطح خود دارد شما با توکل به خداوند متعال کارتان را با آرامش انجام دهید و تنها از او یاری بخواهید امر الهی در زمین و آسمان انجام شدنی است

    • زیر صفر

      نخوندم ولی میدونم چی میخواد بگه
      فقط وانمود میکنن که حرف تازه ای برای گفتن دارن

    • لک لک پیر

      چرافقط ازمردم توقع دارین چراازخوددولت شروع نمیکنین چراوقتی سازمان تبلیغات اسلامی بیانیه میده امسال درایام محرم هیئتهابازهستن ومراسم عزاداری باشکوه هرچه تمامتربرگزارمیشه سکوت میکنین وهیچی نمیگین؟

    • بدون نام

      واقعا از مردم اهل مسافرت و اهل ماسک و اهل عدم رعایت بهداشت انتظار توجه به کادر درمان رو دارن؟از این مردم؟

    • ح

      نامه رو اشتباهی نوشتین مردم چیکاره اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج