جاباما
۱۰۱۴۰۲۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

سامسونگ به جبهه اپل پیوست

اخیراً یکی از افشاگران معروف توییتری با نام Ming-Chi Kuo با انتشار گزارشی مدعی شده است که اپل شارژر و هدفون EarPods را از درون جعبه گوشی آیفون ۱۲ حذف کرده است. حال به نظر می‌رسد که اپل در این راه تنها نبوده و این ایده پلید به ذهن سایر شرکت‌های بزرگ نیز خطور کرده است، زیرا به گفته منابع کره‌ای سامسونگ قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ شارژر را از درون برخی از گوشی‌های خود حذف کند.

شهر سخت افزار: اخیراً یکی از افشاگران معروف توییتری با نام Ming-Chi Kuo با انتشار گزارشی مدعی شده است که اپل شارژر و هدفون EarPods را از درون جعبه گوشی آیفون ۱۲ حذف کرده است. حال به نظر می‌رسد که اپل در این راه تنها نبوده و این ایده پلید به ذهن سایر شرکت‌های بزرگ نیز خطور کرده است، زیرا به گفته منابع کره‌ای سامسونگ قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ شارژر را از درون برخی از گوشی‌های خود حذف کند.

شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری همواره به دنبال کاهش هزینه تولید محصولات خود و افزایش حاشیه سود خود هستند. اصولاً شرکت‌ها به منظور افزایش سود خالص برخی از قطعات مهم محصولات خود را به صورت اختصاصی تولید می‌کنند و با سفارش انبوه سایر قطعات هزینه نهایی ساخت محصول را کاهش می‌دهند، اما به نظر می‌رسد که این‌بار شرکت ها برای افزایش حاشیه سود خود به طور جدی بر روی کم فروشی و خالی کردن جیب کاربرانشان سرمایه گذاری کرده‌اند.

سامسونگ به جبهه اپل پیوست

اخیراً افشاگر معروف Ming-Chi Kuo با انتشار گزارشی مدعی شده است که اپل قصد دارد تا شارژر و هدفون EarPods را از درون جعبه گوشی آیفون 12 حذف کند. این موضوع با توجه به قیمت نجومی گوشی‌های آیفون و حاشیه سود بسیار بالا اپل غیر منطقی به نظر می‌رسد، اما اپل در این راه تنها نیست زیرا اخیراً برخی از منابع خبری کره‌ای با انتشار گزارشی مدعی شده‌اند که سامسونگ قصد دارد تا در سال 2021 برخی از گوشی‌های هوشمند را بدون شارژر به بازار عرضه کند.

تا این لحظه سامسونگ و اپل نسبت به گزارش‌های منتشر شده هیچ واکنشی نشان نداده‌اند و دلیل آن کاملاً مشخص است. شرکت‌های بزرگ به طور معمول برای سنجش میزان رضایت کاربران از سیاست‌های غیر معمول خود به طور نامحسوس شایعه‌هایی را توسط برخی از رسانه‌ها و افراد خاص در فضای مجازی منتشر می‌کنند تا واکنش کاربران را نسبت به مواضع جدید خود بسنجند.

هزینه تولید شارژر به نسبت سایر قطعات به کار رفته در گوشی‌های هوشمند پایین‌تر است. در این بین فناوری 5G و مودم‌های گران قیمت آن به شکل قابل توجهی هزینه تولید گوشی‌های هوشمند را افزایش داده است؛ از طرفی شرکت‌ها به دنبال راهکاری برای کاهش قیمت نهایی گوشی‌های 5G و همه گیر کردن این فناوری در میان کاربران هستند.

از دیدگاه اقتصادی حذف شارژر از درون جعبه گوشی‌های هوشمند کاملاً به نفع شرکت‌های تولید کننده خواهد بود و به شکل قابل توجهی حاشیه سود را افزایش خواهد داد، اما شرکت‌ها برای انجام این کار باید به دنبال بهانه قابل قبولی باشند زیرا حذف یکی از اصلی‌ترین اقلام مورد نیاز کاربران برای استفاده روزانه از گوشی‌های هوشمند کار چندان منطقی نیست و انتقادهای بسیاری را به همراه خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از ایران یاد گرفتن

    • آشنای تو

      خاکتوسرشون

    • gg

      داریم الگوی دنیا میشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج