۱۰۱۴۶۴۱
۲۰ نظر
۵۰۱۴
۲۰ نظر
۵۰۱۴
پ

تهدید وزارت ارتباطات برای همراه اول و ایرانسل

دعوای وزارت ارتباطات و دو اپراتور اصلی ایران به نقطه حساسی رسیده است. «حسین فلاح جوشقانی»، معاون وزیر و رییس سازمان رگولاتوری، اعلام کرده که همراه اول و ایرانسل باید قیمت بسته‌های اینترنت را به حالت قبلی برگردانند و خسارت مشترکان را نیز جبران کنند؛ در غیر این صورت جریمه ۲ میلیارد تومانی در انتظار آن‌هاست.

دیجیاتو: دعوای وزارت ارتباطات و دو اپراتور اصلی ایران به نقطه حساسی رسیده است. «حسین فلاح جوشقانی»، معاون وزیر و رییس سازمان رگولاتوری، اعلام کرده که همراه اول و ایرانسل باید قیمت بسته‌های اینترنت را به حالت قبلی برگردانند و خسارت مشترکان را نیز جبران کنند؛ در غیر این صورت جریمه ۲ میلیارد تومانی در انتظار آن‌هاست. از سوی مقابل اما همراه اول و ایرانسل در سکوت کامل هستند و هنوز هیچ اظهار نظر رسمی نداشته‌اند.

پس از آن‌که وزیر ارتباطات برای اولین بار در خصوص تغییرات در بسته‌های اینترنت، واکنش نشان داد و به سوابق ماجرا، زیرفروشی اینترنت به قیمت هر گیگابایت ۱۷۵۰ تومان و حتی به «بیچاره کردن شرکت‌های اینترنت ثابت» اشاره کرد، حالا معاون او نیز در گفتگویی با روابط عمومی خود وزارت ارتباطات اعلام کرده که اگر در ۱۰ روز تغییرات به حالت قبلی برنگردد، جریمه ۲ میلیاردی و «مجازات‌های دیگری مانند کاهش مدت اعتبار پروانه» در انتظار همراه اول و ایرانسل است.

تهدید وزارت ارتباطات برای همراه اول و ایرانسل

این اولین بار است که دو اپراتور اصلی کشور و وزارت ارتباطات، به این شکل در برابر هم قرار می‌گیرند. مسئله اینجاست که بر خلاف وزارت ارتباطات، اپراتورها هنوز هیچ اظهار نظر رسانه‌ای نداشته‌اند.

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرده که اپراتورها بازار را به سمتی برده‌اند که مشترک مجبور شود نیازش را بر اساس بسته‌های موجود با قیمت خیلی بالاتر تامین کند. او در همین رابطه گفت: «این کار مصداق گران‌فروشی است و اگر معادل‌سازی کنیم متوجه می‌شویم که مردم باید بیش از دو برابر پول بدهند. علاوه بر اینکه بسته‌هایی که جذابیت داشته‌اند مثل بسته‌های یک، دو و سه‌ماهه را که باعث مدیریت مصرف می‌شد حذف‌ شده‌اند.» او می‌گوید اپراتورهای مسلط (که همراه اول و ایرانسل هر دو مسلط هستند) باید تغییرات بسته‌ها را پیش از اعمال با رگولاتوری هماهنگ کنند: «اپراتورها حتی محدودیت در بسته‌ها را هم باید به تایید سازمان برسانند ولی این اتفاق نیفتاده است.»

تهدید وزارت ارتباطات برای همراه اول و ایرانسل

او همچنین توضیح داد: «اپراتورها ظاهر را درست کرده‌اند یعنی در حالی‌که گران‌فروشی اتفاق افتاده، بسته‌های بلند مدتی که مردم برای خرید آن‌ها تمایل بیشتری داشته‌اند را حذف کرده‌اند تا مردم بسته‌های گران و نامطلوب را بخرند. این کار اپراتورها شفاف نیست و دقیقاً مصداق این است که چون ۹۵ درصد بازار را در اختیار داریم و با هم جلو آمده‌ایم پس همینه که هست! و این عملاً یک نوع رفتار انحصارگرایانه است.»

نکته دیگری که جوشقانی به آن اشاره می‌کند این است که اپراتورها یک ماه پیش درخواست افزایش قیمت را ارائه داده بودند اما سازمان با این درخواست مخالفت کرده است. حال بر همین اساس، جوشقانی این استدلال را مطرح می‌کند: «این نشان می‌دهد که اپراتورها می‌دانند برای هرگونه تغییر باید به رگولاتوری مراجعه کنند و چون نتیجه مطلوب مورد نظر خود را نگرفته‌اند به‌صورت غیرقانونی اقدام کرده‌اند. از طرف دیگر ما گزارش هایی داریم که این کار حتی مورد تائید هیات مدیره آن‌ها هم نبوده است.»

او در کنار بحث جریمه ۲ میلیارد تومانی و کاهش زمان پروانه، اعلام کرد که در صورت استمرار به تخلف از سوی اپراتورها، دست رگولاتوری برای محدود کردن اپراتورها باز است: «ما استفاده از این شیوه‌ها را در حال حاضر مصلحت نمی دانیم. ما تخلف را به سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کننده اطلاع داده‌ایم و هرگونه مستنداتی لازم داشته باشند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.»

البته با این حال جوشقانی اعلام کرده که اپراتورها درخواست مذاکره با وزارت ارتباطات را داشته‌اند اما در همین رابطه می‌گوید: «تنها شرط ما برای مذاکره با اپراتورها بازگرداندن بسته‌ها به حالت قبل است و پس‌ از آن راه برای گفت‌وگو باز می‌شود و اگر بخواهند به رفتار تخلف آمیزشان ادامه دهند و توقع مذاکره داشته باشند، امکان‌پذیر نیست.»

اکنون باید دید سرنوشت این اختلاف که روزبه‌روز در حال بزرگ‌تر شدن است، چه خواهد بود و اپراتورها آیا به دنبال ایجاد تغییری مطابق میل وزارت ارتباطات در بسته‌های اینترنت خود خواهند بود یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقا این چه وضعش هس هیچکی نمیتونه حریف این ها بشه مگه قانون وجود نداره که هر چقدر میخوان گرون فروشی میکنن ۲ گیگ اینترنت ایرانسل ۱۴ تومن بعدشم ماهینابه بیشتر از ۲ گیگ نداره

      پاسخ ها

      • محمد1200

        تهدید چرا درش را گل بگیرید دهروز فرصت دادین بیست روز هم گران‌فروشی کردن پنجاه میلیارد جریمه بگیرید باز هم استفاده بردن فقط اینجا حق مردم .....

      • به نام خدا ------ عامری

        همراه اول هم بدتر از ایرانسل
        بسته هارو گردان و مدت زمان
        و میزان گیگابایت رو کم کردن
        تو مکالمه که نگو
        همش بفکر دزدی از مردم
        به هرشکلی و روشی هست

      • @یاعلی@

        وای بچه ها جهرمی داغ کرده
        البته زیاد جدی نگیرید او فیلم بازی میکند
        چون تمام این افزایشات طبق دستور خود اوست به صورت مکتوب

    • TNT2

      افرین به این وزیر جوان ...خدایی از بین همه ادمهای روحانی جهرمی از همه بهتر هستش

    • بدون نام

      انقد ملت بی درو پیکر شده که وزیر ارطباتات باید به زیر مجموعه خودش التماس کنه

    • مح

      واقعا حروم خور هستن مخصوصا همراه اول

    • بدون نام

      تا چند روز پیش این بسته یک ساله ایرانسل بود الان دیدم حذف کردن، روحانی مچکریم

    • بدون نام

      همه دروغگو

    • جافی

      بیاید سمت رایتل بسته های بلند مدت به صرفه داره من بعد 5 سال برگشتم سمت رایتل راضی هم هستم

    • بدون نام

      تنها شرط برای مذاکره با اپراتور ها بازگرداندن بسته ها به حالت قبل است و پس از آن راه برای گفت و گو با می شود، شبیه شرط های ترامپ برای مذاکره با ایران هست خخخ

    • حمید ح

      همراه اول و ایرانسل شدن مثل ایرانخودرو و سایپا دیدن مملکت وله

    • بدون نام

      خونتون باشه. دزدی که فقط دست تو جیب دیگران نیست.همراه اول اینترنت ماهیانه را به دو کیک کاهش داده و هر گیگ راحداقل ۶ هزار تومان به مردم میده. این کلاهبرداری و گرانفروشی نیست؟

    • بدون نام

      بخداشرکت نفت وصنایع فولادفقط اسمشون بددرفته که سرشارازدرامدهستند درحالیکه درامدمخابرات بحدی است که میتوانداین شرکتهارافتیله پیچ کند

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه

    • بدون نام

      ایرانسل و همراه اول صاحب گردن کلفت دارن و چه سودی به جیب میزنن و کسی نمیتونه بشون اعتراض کنه فقط خدا میتونه مارو نجات بده

    • بدون نام

      چرا کسی نیست جلوی این دزدان را بگیرد هر کدام ب نحوبی دستشان توی جیب مردم است همه همه خودرو مخابرات هرکدام هر کاری بخواهند میکنند کسی جلوشان را نمی تواند بگیرد

    • بدون نام

      هر کس از یه گوشه شروع کرده پوست مردم را میکنه،گناه داره بزارید این دوتا(همراه اول_ایرانسل)هم سهمی داشته باشن

    • بدون نام

      همراه اول و ایرانسل مثل سایپا و ایران خودرو بزرگترین دزدهای ایرانن

    • محمد

      حالا گرون فروشیشون ب کنار ی سامانه درس کردن ب نام ستاره یک مربع
      ک دوستم اونجا کار میکنه میگه همه الکین قرعه کشی درسته تو لایو زنده هس ولی از طریق کامپیوتر اون شماره ای ک دلشون میخواد رو ok میکنن
      میخوام بگم گول این ستاره مربع ها رو هم نخورین خواهشا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج