جاباما
۱۰۱۵۱۷۰
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

شیوع کرونا به صدرنشین هم رسید

تیم فوتبال پرسپولیس یکی از تیم‌هایی است که به‌دلیل شرایط خاص خود در جدول رده‌بندی اصرار زیادی داشت که بازی‌ها ازسر گرفته شود و آنها بتوانند برای تاریخ‌سازی در فوتبال ایران اسب خود را زین کنند.

فرهیختگان: تیم فوتبال پرسپولیس یکی از تیم‌هایی است که به‌دلیل شرایط خاص خود در جدول رده‌بندی اصرار زیادی داشت که بازی‌ها ازسر گرفته شود و آنها بتوانند برای تاریخ‌سازی در فوتبال ایران اسب خود را زین کنند. موضوع همین‌طور هم پیش رفت و رقابت‌های لیگ برتر با مجوز ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و نظر مثبت سازمان لیگ با درنظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد اما این شروع مجدد شروع دردسرهای مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بود.

بسیاری از تیم‌هایی که در قامت معترض به شروع بازی‌های لیگ برتر بودند بعد از تست کرونا از بازیکنان‌شان مدعی شدند تعدادی از آنها به این ویروس منحوس مبتلا شده‌اند تا به این واسطه فشار خود را برای تعطیلی بازی‌های لیگ برتر آغاز کرده باشند.

تعداد بالای کرونایی‌های فولاد و استقلال این موضوع را به اوج خود رساند و هر لحظه تصور می‌شد که قرار است با تصمیمی جدید فوتبال بار دیگر به تعطیلات برود اما این اتفاق رخ نداد و اصرار برای ادامه بازی‌ها ازسوی مسئولان فوتبال ادامه داشت.

حالا شنیده می‌شود سرخ‌ها که خیلی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش می‌کردند و در این کار پیشقدم بودند با یک بازیکن کرونایی بین نفرات تیم‌شان مواجه شده‌اند و همین اتفاق نگرانی بازیکنان این تیم را در پی داشته است.

بازیکن کرونایی کیست؟

دیروز بسیاری از رسانه‌ها بعد از شنیدن خبر ابتلای یک بازیکن جوان پرسپولیس به ویروس کرونا تلاش خود را برای پیداکردن نام این بازیکن آغاز کردند و گمانه‌زنی‌هایی در این زمینه آغاز شد و البته نام‌های زیادی هم در این بین مطرح شد. طبق پیگیری‌ها بین نام‌های مطرح‌شده نام یک بازیکن جوان هم وجود داشت که بازیکن کرونایی پرسپولیس بوده است. آریا برزگر، بازیکن جوان سرخ‌ها که با سروصدای زیادی به این تیم پیوست پیش از بازی با ماشین‌سازی علائمی از خود نشان داد که مشکوک به کرونا بود و باعث شد بلافاصله قرنطینه شود.

هم‌اتاقی برزگر بازی کرد؟!

موضوعی که در این شرایط موجب نگرانی بازیکنان پرسپولیس و هواداران سرخ شده، هم‌اتاقی آریا برزگر در اردوی پیش از بازی با ماشین‌سازی است. هرچند باشگاه پرسپولیس تلاش زیادی می‌کند تا نام هم‌اتاقی برزگر را لو ندهد اما شنیده می‌شود این بازیکن در دیدار مقابل ماشین‌سازی به میدان رفته و برای پرسپولیس بازی کرده است و همین اتفاق باعث شده بازیکنان نگران این باشند که هم‌اتاقی برزگر ناقل بوده و این ویروس را بین هم‌بازیانش پخش کرده باشد. با این حساب بعید نیست بعد از انجام تست، پرسپولیس بیش از یک بازیکن مبتلا به کرونا داشته باشد.

حال برزگر خوب است

ظاهرا در روزی که این بازیکن جوان برای شروع تمرینات خودش را به محل تمرین رسانده بود با علائمی نظیر تب و سرفه مواجه بوده و با توجه به نزدیکی علائمش به آنفلوآنزا، پزشک تیم را مجبور کرد برای اطمینان بیشتر این بازیکن را از تیم جدا کرده و برای تست کرونا او را راهی بیمارستان کند اما حالا شنیده می‌شود این بازیکن در این روزها علائم بدی نشان نداده و جزء آن‌دسته از نفرات کرونایی است که بدون مشکل در حال سپری‌کردن دوران قرنطینه است و جای نگرانی‌ای وجود ندارد.

پرسپولیسی‌ها هم علیه پروتکل شدند!

با اینکه همیشه از پرسپولیس به‌عنوان تیمی یاد می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت می‌کند اما در موضوع تست کرونا از بازیکنان آنها هم پروتکل را زیرپا گذاشتند و شاید مقصر اصلی حضور یک بازیکن کرونایی در تیم مسئولان باشگاه باشند.

طبق پروتکل، همه تیم‌های لیگ‌برتری موظفند هر ۱۰ روز یک‌بار از بازیکنان خود تست بگیرند تا با خیالی راحت به تمرین و انجام مسابقات بپردازند اما پرسپولیسی‌ها که آخرین‌بار پیش از شروع لیگ برتر و دوم تیرماه تست کرونا را پشت‌سر گذاشته بودند حالا بعد از بیش از ۲۰ روز می‌خواهند بازیکنان خود را مورد آزمایش قرار دهند و این نقض یکی از بندهای پروتکل بهداشتی است که ستاد مبارزه با کرونا در ورزش به باشگاه‌ها ابلاغ کرده‌اند.

بازیکنان پرسپولیس که همیشه رعایت پروتکل‌های بهداشتی خود را به رخ حریفان می‌کشند حالا با مثبت اعلام شدن تست کرونای یک بازیکن این خطر را بیخ گوش خود حس می‌کنند که نتیجه تست‌شان مثبت شود. آنها به همین دلیل حسابی به کم‌کاری باشگاه در تست گرفتن از بازیکنان و عوامل تیم معترض شده‌اند و بر این باورند که کم‌کاری باشگاه در هماهنگی انجام این تست ممکن است آنها و خانواده‌شان را در معرض خطر قرار دهد و البته پرسپولیس را در بازی‌های آتی با مشکل مواجه کند.

پاسخ باشگاه به اعتراض بازیکنان؛ پول نداشتیم تست نگرفتیم!

تلاش زیادی کردیم تا متوجه شویم دلیل تاخیر در گرفتن تست کرونا از بازیکنان چه بوده است. آن‌طور که شنیده می‌شود پرسپولیسی‌ها به‌دلیل مشکلات مالی و مبلغ بالایی که این تست روی دست باشگاه می‌گذارد، تصمیم گرفتند انجام این تست را چندروزی به تاخیر بیندازند. یکی از مسئولان باشگاه که نمی‌خواست نامش فاش شود در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «واقعا انجام تست کرونا هر ۱۰ روز یک‌بار خیلی سخت است و به باشگاه‌ها از لحاظ مالی فشار زیادی وارد می‌کند. ما هم از این قائده مستثنی نیستیم و کمی مشکل مالی داشتیم که نتوانستیم به‌موقع از بازیکنان تست بگیریم.»

حقیقت: الان هم اجباری به انجام تست نداریم!

برای اطلاع از اوضاع و احوال بازیکن کرونایی پرسپولیس با حقیقت، پزشک سرخ‌ها تماس گرفتیم تا توسط او از شرایط آریا برزگر باخبر شویم. او در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «اینکه نام بازیکن کرونایی آریا برزگر است یا بازیکن دیگری را من نمی‌توانم بگویم. اما اگر درخصوص بازیکنی که تست کرونایش مثبت اعلام شده صحبت می‌کنید خدا را شکر وضعیت خوبی دارد و درحال استراحت است تا بعد از گذراندن دوران قرنطینه به تیم اضافه شود.»

پزشک سرخ‌ها درخصوص هم‌اتاقی این بازیکن گفت: «جای نگرانی ندارد. ما از یک نفر هم‌اتاقی این بازیکن و چند نفر از دوستان نزدیکش در تیم که با یکدیگر ارتباط زیادی دارند تست گرفته‌ایم و تست آنها منفی شده است و از این جهت بازهم جای نگرانی وجود ندارد.»

حقیقت درخصوص اینکه بازیکن هم‌اتاقی در بازی ماشین‌سازی برای پرسپولیس بازی و بازیکنان را نگران کرده است، ادامه داد: «اول اینکه من نمی‌دانم کدام بازیکنان در ترکیب بوده‌اند و کدام‌شان نبودند! اصلا از من بپرسید که دروازه‌بان تیم چه کسی بود هم نمی‌دانم. اما درخصوص نگرانی بازیکنان و شما باید بگویم اگر آزمایش خون گرفته بودیم می‌توانست جای نگرانی داشته باشد که این نفرات ناقل هستند اما ما از آنها تست PCR گرفته‌ایم که پاسخ آن منفی بوده و این یعنی نفرات مشکوک ناقل هم نیستند.»

پزشک پرسپولیس درخصوص رعایت نکردن پروتکل بهداشتی و تاخیر در گرفتن تست از بازیکنان گفت: «همین حالا هم اجباری در انجام تست نداریم و خودمان می‌خواهیم آن را انجام دهیم. خیلی از تیم‌ها هستند که دیربه‌دیر تست می‌دهند و قطعا اگر لزومی بود آن را انجام می‌دادیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرهاد

      قشنگ مشخصه نویسنده این مطلب استقلالیه.
      یخورده بی طرف تر مینوشتی خب

      پاسخ ها

      • Parsa

        دقیقا

      • ع ن

        همه میدونن نویسنده لنگیه .ازهرسه مطلب یکی درمورد لنگه ویکی هم برضد تاج کبیر مینویسه.کجای دوره روحانی لنگ پول نداشت که این دفعه دومش باشه.لنگ توتعطیلات گروهی تمرین کردن کسی هم نتونست چیزی بهشون بگه چون فدارسیون نشین ها به دستور بابا مسعود نباید به لنگ چیزی بگن

    • بدون نام

      تو چاهی که خودشون کنده بودن افتادن.اگه تست هم اتاقی منفی چرا اسمش اعلام نکردین؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج