جاباما
۱۰۱۵۷۸۹
۹ نظر
۵۰۲۹
۹ نظر
۵۰۲۹
پ

تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی

امروزه دنیای عطر و ادکلن رشد بسیاری بسیار زیادی پیدا کرده و برند‌های مختلفی نیز وارد بازار شده‌اند. در این میان بالا رفتن قیمت عطر و ادکلن‌های اصل نیز موجب شده که شرکت‌های بسیاری به تولید عطر‌های تقلبی با هزینه‌ای کمتر بپردازند. در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی بپردازیم و شما را در این راه کمک کنیم.

برترین‌ها: امروزه دنیای عطر و ادکلن رشد بسیاری بسیار زیادی پیدا کرده و برند‌های مختلفی نیز وارد بازار شده‌اند. در این میان، اما با توجه به بالا رفتن قیمت عرض و افزایش قیمت‌های موجود در بازار، بالا رفتن قیمت عطر و ادکلن‌های اصل نیز موجب شده که شرکت‌های بسیاری به تولید عطر‌های تقلبی با هزینه‌ای کمتر بپردازند. این نوع از عطر‌ها قطعاً کیفیت محصولات اصل را ندارند و از ماندگاری بسیار کمی نیز برخوردار هستند.

در چنین شرایطی طبیعی است که تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی کمی کار سختی به حساب بیاید و شاید در نگاه اول نیز قابل‌فهم نباشد. اما شما می‌توانید با رعایت نکات و در نظر گرفتن برخی از ویژگی‌ها به تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی بپردازید و در نهایت نیز به محصول موردنظر خود دست یابید. در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی بپردازیم و شما را در این راه کمک کنیم.

تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی

توجه به بسته‌بندی عطر

یکی از بهترین مسائلی که می‌تواند در تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی به شما کمک کند توجه به بسته‌بندی محصولات است. معمولاً در بسته‌بندی عطر‌های اصل از سلفون‌هایی استفاده می‌شود که ضخامت زیادی دارند و به طور کامل بر روی بسته‌بندی قرار گرفته و به آن چسبیده‌اند. در صورتی که در عطر‌های تقلبی، سلفون‌ها نازک‌تر بوده و به خوبی بر روی جعبه قرار نگرفته‌اند.

معمولاً در بسته‌بندی عطر‌های اصل تمامی بخش‌های تاخورده بسیار مرتب و بدون هیچ نقصی قرار می‌گیرند، در صورتی که در نمونه‌های تقلبی معمولاً تاخوردگی‌ها غیرمنظم و با پهنای غیرمنطقی طراحی می‌شوند؛ بنابراین با توجه به این مسئله نیز می‌توانید در تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی موفق باشید.

یکی دیگر از مسائلی که در رابطه با بسته‌بندی عطر‌های تقلبی و اصل می‌توانید مقایسه کنید برچسب‌ها و نوشته‌هاست. توصیه‌ای که برایتان داریم این است که به وب‌سایت عطر موردنظر مراجعه کنید و اطلاعات روی بسته‌بندی را با محصولی که در دست دارید تطبیق دهید. تمامی علائم و نوشته‌ها باید به شکل کاملی با چیزی که در وب‌سایت می‌بینید منطبق باشند، در غیر صورت شک نکنید که عطر شما تقلبی است.

بررسی طراحی عطر

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در تشخیص عطر تقلبی و اصل به شما کمک کند توجه به طراحی شیشه عطر است. برای مثال معمولاً در طراحی شیشه عطر‌های اصل از متریالی استفاده می‌شود که کاملاً باکیفیت و صاف است و هیچ‌گونه پستی و بلندی ندارد، در صورتی که در شیشه عطر تقلبی غالباً شما با متریالی خشن، زمخت و ناهمواری بسیاری روبه‌رو می‌شوید.

نکته دیگری که در رابطه با طراحی عطر باید به آن اشاره کرد بحث تقارن است. در طراحی شیشه و بطری عطر اصل همواره تقارن به طور کامل حفظ می‌شود. به همین دلیل هم اگر با محصولی روبه‌رو شدید که تقارن نداشت مطمئن شوید که تقلبی خواهد بود. پس قبل از انتخاب و خرید محصول، تمامی بخش‌های آن، اعم از بدنه بطری، درب عطر و... را به خوبی بررسی کنید و از تقارن طرفین بطری اطمینان خاطر حاصل کنید.

تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی

باید این نکته را نیز اشاره کنیم که معمولاً در طراحی بطری عطر‌های اصل، تمامی بخش‌ها با هم کاملاً منطبق بوده و تناسب دارند. به همین دلیل هم هست که درب عطر به خوبی بسته شده و شما را اذیت نمی‌کند، در صورتی که در عطر‌های تقلبی معمولاً درب عطر‌ها به خوبی جا نیفتاده و با اندازه عطر تناسب ندارند.

نکته دیگری که می‌توانیم بگوییم توجه به رنگ مایع عطر است. به طور کلی در برند‌های معروف و محصولات اصل از رنگ بسیاری برای مایع عطر استفاده نمی‌شود. به همین دلیل هم غالباً عطر‌های اصل مایع کمرنگ‌تری دارند، در صورتی که در نمونه‌های تقلبی و فیک معمولاً رنگ مایع عطر تیره‌تر است و به خوبی نیز می‌توان این تفاوت را مشاهده کرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که پیش از انتخاب و خرید عطر موردنظر به رنگ مایع عطر و محصولی که در دست دارید دقت کنید و به سراغ نمونه‌هایی بروید که غالباً کمرنگ‌تر هستند و از رنگ به مراتب کمتری برای آن‌ها استفاده شده است.

توجه به ماندگاری عطر

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که در تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی مؤثر است توجه به میزان ماندگاری عطر است. معمولاً عطر‌های اصل چیزی حدود ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری بود خواهند داشت که این میزان می‌تواند به نسبت مواد تشکیل‌دهنده عطر و اینکه بر پایه چه چیز‌هایی تولیدشده متفاوت باشد، در صورتی که عطر‌های تقلبی خیلی زودتر از چیزی که فکرش کنید ماندگاری بوی خود را از دست می‌دهد.

به طور کلی باید بگوییم که عطر‌های اصلی که بر پایه مرکبات ساخته می‌شوند ماندگاری کمتری دارند و عطر‌هایی که بر پایه گل ساخته می‌شوند به مراتب ماندگارتر خواهند بود. نکته دیگری که باید بدانید این است که این میزان و مدت‌زمان تخمین زده شده بابت ماندگاری عطر در رابطه با عطر‌هایی است که از بسته خود باز شده و مصرف شده‌اند. طبیعی است که تا بسته‌بندی عطر خود را باز نکنید ماندگاری آن کم نخواهد شد!

تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی

لزوم تست عطر

یکی از مسائلی که حتماً باید در زمان خرید عطر در نظر داشته باشید این است عطر موردنظر را تست کنید. معمولاً عطر‌های تقلبی احتمال ایجاد آلرژی، خارش، جوش و... را دارند و به همین دلیل هم می‌توانند مشکلات بسیاری را برایتان پیش بیاورند. به همین دلیل هم حتماً پیش از انتخاب و خرید محصول موردنظر خود عطر را بر روی قسمتی از پوست دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که آلرژی ندارید و محصولی اصل انتخاب نموده‌اید. در زمان تست عطر این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ماندگاری عطر تا چند ساعت است و آیا بر اساس گذر زمان تغییر بو و رایحه دارد یا خیر.

توجه به قیمت عطر

طبیعی است که یکی از اصلی‌ترین معیار‌هایی که افراد را به خرید عطر تقلبی وا می‌دارد هزینه به مراتب پایین آن‌هاست؛ بنابراین اگر محدودیت مالی ندارید این را بدانید که عطر‌هایی که به شکل غیرمنطقی و بیش از حدی ارزان‌قیمت هستند، قطعاً عطر تقلبی بوده و ماندگاری خوبی نیز نخواهند داشت.

تشخیص عطر اصل از عطر تقلبی

به خاطر داشته باشید که خرید عطر تقلبی با قیمت کم، شاید در نظر اول هوشمندانه به نظر برسد، اما به دلیل کیفیت خیلی پایین عطر‌های تقلبی، به نوعی دور ریختن پول به حساب می‌آید و همان هزینه‌ای را نیز که بابت خرید عطر تقلبی صرف کرده‌اید هدر خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا22

      متشکرم اگه پول باشه عالیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان به هیچ کس اطمینانی نیست. عطر دیور از فروشگاه هایلند آرژانتین گرفتم یک و نیم. دو ساعت هم دوام نداره

      • بدون نام

        دوست گرامي عطرهاي جديد ديگه هرگز ماندگاري گذشته ها رو نخواهند داشت و اين به دليل ممنوعيت استفاده از پارافين در عطرها هست كه بخاطر آثار منفي روي پوست از سوي سازمان جهاني بهداشت ديگه استفاده از اون در خوشبوكننده ها مجاز نيست.

      • بدون نام

        ضمن اينكه سياست هاي جديد بازار اقتضا ميكنه كمپانيهاي سازنده عطر و ادكلن ماندگاري عطرها رو كمتر كنن بخاطر اينكه شما مجبور بشي بيشتر از عطر استفاده كني كه زودتر تموم بشه و دوباره بري بخري. اين جبر اقتصادي فعلي دنيا هست هيچ چيزي ماندگاري دهه هاي قبل رو نداره كه مجبور بشي بيشتر و زودتر بخري. از جمله عطر و ادكلن.

    • بدون نام

      این عطرهایی که می گن تستر بوده و به خاطر همین جعبه نداره و ارزون تره آیا واقعا اصله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اصل نیست. شیشه های خالی عطرهای استفاده شده رو ورمیدارن با چرت و پرت پرش میکنن به اسم تستر میفروشن

    • بدون نام

      واردات عطر ممنوع شد لطفا در خصوص عطر شاه عبدالعظیمی هم مطالبی بنویسید

    • بدون نام

      فقط حرم !

    • هومن

      از وزرا سفارش بدید عالیه، همه جا هم نمایندگی داره، گوگل كنید عطر وزرا میاد سایتشان و خرید اینترنتی هم داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج