جاباما
۱۰۱۵۸۴۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ماسک را از دستفروشان نخرید

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت چگونگی امحای ماسک‌های استفاده شده از سوی مردم و در سطح شهر، تاکید کرد که مردم به هیچ عنوان ماسک را از منابع نامشخص و دستفروشان خرید نکنند.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت چگونگی امحای ماسک‌های استفاده شده از سوی مردم و در سطح شهر، تاکید کرد که مردم به هیچ عنوان ماسک را از منابع نامشخص و دستفروشان خرید نکنند.

دکتر کیانوش جهانپور در واکنش به ویدئوهای منتشره در فضای مجازی مبنی بر جمع‌آوری ماسک‌های مصرف شده توسط زباله‌گردها و فروش دوباره آنها، گفت: چگونگی امحای ماسک‌های مصرف شده، بسیار مهم است. مردم دقت داشته باشند که ماسک‌های مصرف شده می‌توانند به نوعی زباله عفونی تلقی شوند، بنابراین چگونگی امحای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: امحای ماسک‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طبق پروتکل مربوطه بوده، به عنوان زباله عفونی با آنها برخورد می‌شود، ابتدا گندزدایی شده و سپس برای امحا توسط شرکت‌ها به مناطق مشخص حمل می‌شوند.

جهانپور در این باره افزود: در سطح شهرها خانواده‌ها دقت کنند با توجه به اینکه احتمال سوء استفاده از ماسک‌های مصرف شده، وجود دارد، بعد از مصرف یا آن را به نوعی قیچی کنند یا طوری باشد که قابل استفاده مجدد نباشد، سپس آن را داخل کیسه فریزر قرار داده و در سطل‌های زباله بیندازند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم حتما ماسک را از مراکز مجاز نظیر داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی تهیه کنند. البته ماسک‌های خانگی و پارچه‌ای که در منزل تهیه شده نیز در کنترل و پیشگیری از بیماری بسیار تاثیر گذار است؛ این ماسک‌ها قابل شستشو بوده و افراد می‌توانند پس از هر بار مصرف آن را ضدعفونی و اتو کرده و مجددا استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان ماسک را از منابع نامشخص و افراد دستفروش و پراکنده خرید نکنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین با بیان اینکه ماسک از هر واکسنی برای پیشگیری از کرونا موثرتر است، گفت: به طوری که استفاده از ماسک تا ۹۵ درصد از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جلوگیری می‌کند.

جهانپور افزود: راه‌های پیشگیری از بیماری کووید۱۹ در همه دنیا چیزی به جز شست‌وشوی مداوم دست با آب و صابون، پرهیز از حضور در اجتماعات غیرضروری، فاصله‌گذاری فیزیکی دقیق و مهم‌تر از همه استفاده همگانی از ماسک به خصوص در هنگام حضور در اماکن عمومی نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج