۱۰۱۶۴۱۴
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

کودکان، سعدی را لایک باران کردند!

منصور ضابطیان درباره استقبال چشمگیر ا ز مسابقه مجازی «شش بیت سعدی» سخن گفت.

روزنامه خراسان: منصور ضابطیان درباره استقبال چشمگیر ا ز مسابقه مجازی «شش بیت سعدی» سخن گفت.

سایه کرونا هنوز سنگین است، اما نه‌آن‌قدر که شور سعدی‌خوانی را از سر دوستدارانش بیندازد. ماجرا این است که منصور ضابطیان سفرنامه‌نویس و مجری برنامه‌های تلویزیونی «رادیو هفت» و «صدبرگ»، چندی پیش مسابقه‌ای را به نام «شش بیت سعدی» در فضای مجازی به راه انداخت. مسابقه‌ای که در آن افراد شرکت‌کننده باید شش بیت از یکی از غزل‌های سعدی را انتخاب می‌کردند و آن را مقابل دوربین تلفن‌همراه خود می‌خواندند تا در نهایت، هیئت داوران شش ویدئوی برتر را انتخاب کنند. در ادامه، از منصور ضابطیان، طراح و یکی از اعضای هیئت داوری این پویش، درباره جزئیات «شش بیت سعدی» و فعالیت‌ این روزهایش پرسیدیم.

کودکان، سعدی را لایک باران کردند!

استقبال باور نکردنی از سعدی

پویش «شش بیت سعدی» با استقبال خوبی در فضای مجازی رو‌به‌رو شد. منصور ضابطیان درباره این که آیا این پویش برای شاعران دیگر ادامه‌ خواهد یافت، می‌گوید: «بالاخره چون تجربه موفقی بود، فکر می‌کنم این فضا را در مقاطع دیگر، به شکل‌های دیگری ایجاد کنم تا تعاملی بین مردم و ادبیات شکل بگیرد. ولی هنوز برای آن برنامه‌ریزی خاصی نکردم، چون پروژه سعدی خیلی سنگین بود و خیلی وقتم را گرفت. راستش زمان طراحی‌اش فکر نمی‌کردم این قدر کار پرمشغله و سختی باشد؛ ولی به‌هر حال مشارکت مردم در این پویش خوشحال‌کننده بود.»

خوانش درست و تاثیرگذاری خوب

نویسنده کتاب «مارک‌و‌پلو» در پاسخ به این‌که چطور شد سعدی برای این پویش انتخاب شد، می‌گوید:«من معتقد نیستم شعرهای سعدی سخت‌خوان است. اتفاقاً اگر قرار باشد یک شاعر کلاسیک را انتخاب کنم که زبانش به زبان امروز ما خیلی نزدیک باشد، بی‌تردید آن شاعر سعدی است. ولی به‌هرحال ملاک‌های ما این بود که شرکت‌کننده خوانش درست و تاثیرگذاری خوب داشته باشد. جدا از این‌که نکات فنی هم مدنظرمان بود. حضور بچه‌ها در این مسابقه غافلگیرمان کرد؛ اول این‌که انتظار نداشتم 700 نفر در این مسابقه شرکت کنند و دوباره انتظار نداشتم 70 نفر از این شرکت‌کننده‌ها کودک باشند.»

در انتظار سفرنامه غذایی ایتالیا

منصور ضابطیان در پاسخ به این سوال که آیا برای دور بعدی پویش‌هایی مانند «شش بیت سعدی» به سراغ شاعرانی مانند فردوسی خواهد رفت، می‌گوید :«چرا که نه. شاید خودم به اندازه‌ای که با شیخ‌اجل سعدی مانوسم، با فردوسی نباشم، ولی خب بخش دیگری از جامعه به‌شدت علاقه‌مند به فردوسی است، باید برای آن هم ساز‌و‌کاری پیدا کنم که بتواند حق مطلب را ادا کند و شان فردوسی هم حفظ شود.» نویسنده سفرنامه‌های «چای نعنا»، «موآ» و «بی‌زمستان» این روزها منتظر چاپ کتاب جدیدش است. او درباره این کتاب می‌گوید:«کتاب جدیدم «سه رنگ» نام دارد که سفرنامه غذایی من به کشور ایتالیاست.» البته او مشغول ساخت یک برنامه جدید نیز است و درباره آن می‌گوید:«این روزها به همراه تیم برنامه «رادیو هفت» مشغول تولید یک برنامه مشابه «رادیو هفت»، منتها به زبان عربی برای یک شبکه عربی و عرب‌زبانان نیز هستم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرمان عظیمی

      سعدی یا، مرد نکونام نمیرد هرگز!!

    • سوزدل وآه نالان

      آدم لوس وداغونیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب!!!!!!!!!!!کاش همه داغونا اینجور بودن‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج