۱۰۱۸۳۷۲
۱۲ نظر
۵۰۱۴
۱۲ نظر
۵۰۱۴
پ

روحانی: روابط اقتصادی ایران و عراق ارتقا می‌یاید

رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق، گفت: اراده دولت بر این است که روابط تجاری دو کشور ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار ارتقاء بخشد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق، گفت: اراده دولت بر این است که روابط تجاری دو کشور ایران و عراق به ۲۰ میلیارد دلار ارتقاء بخشد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پس از دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق با تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: خدمت نخست وزیر محترم عراق و هیئت همراه به خاطر حضورشان در جمهوری اسلامی ایران و پاسخ مثبت ایشان به دعوت اینجانب برای این سفر خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: جناب آقای نخست وزیر آقای مصطفی کاظمی که در شرایط بسیار حساسی مسئولیت دولت عراق را به عهده گرفتند در طول این چند ماه ریاست ایشان شاهد یک حرکت خوب در روابط تجاری دو کشور بودیم و امروز در این زمینه گفتگو کردیم.

وی گفت: در بحث‌های امروز ما راجع به شرایط بهداشتی منطقه و مسئله ویروس کرونا با هم گفتگو کردیم و جمهوری اسلامی این وعده را به دولت و ملت عراق می‌دهد که در همه توان و امکان خودش از لحاظ همه اقلام بهداشتی و دارویی در کنار ملت عراق باشد.

رئیس جمهور تاکید کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توان و امکانات لازم را برای رفع نیازمندی های ملت عراق در زمینه مسائل بهداشتی و دارویی و آمادگی برای تبادل و مشورت بین مسئولین بهداشتی دو کشور دارد.

روحانی اظهار داشت: موضوع دومی که مورد بحث ما بود مسئله ارتقاء و گسترش روابط تجاری بین دو کشور بود که اراده دولت بر این است که روابط تجاری دو کشور به ۲۰ میلیارد دلار ارتقاء بخشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین دو کشور مصمم هستند برای توافقاتی که در ماه اسفند سال ۹۷ در بغداد بین دو دولت به تایید رسید و تفاهم شد که همه مواد آن تفاهم را اجرایی و عملیاتی کنند.

روحانی اضافه کرد: در اینجا لازم می‌دانم از دو قهرمان مبارزه با تروریسم یعنی سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی و همچنین شهید ابو مهدی المهندس به بزرگی یاد کنم که جزو سردارانی بودند که برای امنیت عراق در طول سالیان گذشته تلاش کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      البته بدون دریافتی بدهی عراق

    • خدابخش محمدی

      سلام دورودبرسرداران اسلام

    • منوچهر

      تو به ملت خودت نمیتونی برسی درکنار ملت خودت باش نه ملت عراق چقدر خوشحال شده کشور جنگ زده وبدبخت عراق اومده ایران کشورهای اروپائی وامریکائی که مارا تحویل نمیگیرند به برکت سیاست اقایان چهار کشور مثل عراق وسوریه لبنان ویمن ازمابدبخت تر باید با ما مراوده داسته باشند

    • علیرضا

      یه وقت با آلمان و ایتالیا و کاناداو ... روابط نبندید اونا غلط کردند . با سوریه و عراقو اینا ببندید. اینا منافع دارن واسه شما. مردم هیچ

    • کارمند

      به جز همین کشورهایی که با باج گرفتن به ظاهر با ما رابطه دارند هیچ کشور به درد بخور وتاثیر گذاری با ما رابطه ی خوبی ندارد چین وروسیه هم به ظاهر وبا اشغال دریای خزر وخلیج فارس تا تامین منافعشان با ما همراه هستند.
      انزوای ایران واقعیت انکار ناپذیر است اما میشود آن را درست کرد

    • بدون نام

      آخه عراق غیر از نفت چی داره؟

    • بدون نام

      اره باج بدید درست میشود

    • ******* shanjani ******

      .... یعنی . اقلام صادراتی ما به عراق ..بسیار افزایش میابد..!!

    • بدون نام

      دیکه دیر دیکه دیر سر تو بزار زمین بمیر اقای هزار چهره

    • هم ولایتی

      خدارا شکر نزدیک بود عراقم از دست بدیم

    • بدون نام

      میخوام صدسال سیاه علاقه نداشته باشیم تاکمترِغارتگرمون کنند

    • بدون نام

      ارزش پولی چقدر ارتقاع پیدا میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج