جاباما
۱۰۲۰۷۴۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

خیز محمود فکری برای نیمکت استقلال؟

رویارویی فکری و جواد نکونام که هر دو شماره ۶ استقلال را بر تن کرده‌اند جذاب بود، گرچه سابقه و عملکرد آنها در لباس آبی اصلاً با هم قابل قیاس نیست.

احسان محمدی در عصر ایران نوشت: «در حالی که برخی از هواداران استقلال در روزی حساس که تیم محبوب‌شان برای سهمیه آسیایی می‌جنگید یکباره هشتگ استراماچونی باید برگردد را علم کردند، شاگردان فرهاد مجیدی در جم و در یک بازی کاملاً برتر با نتیجه ۲-۰ پارس جنوبی را شکست دادند و به رده دوم آمدند. علی کریمی و شیخ دیاباته گل زدند تا آنها با یک خیز بلند بالاتر از تراکتور، سپاهان، فولاد و ... بایستند. این پیروزی در حالی به دست آمد که استقلال در هفته گذشته زیر بار تساوی خانگی مقابل نساجی شانه خم کرد و بی‌نظمی منجر به اخراج محمد دانشگر هم برای مجیدی حاشیه ساخت.

پیروزی بزرگ هفته را اما باید به نام نساجی قائمشهر نوشت. تیمی که در خانه و در یک بازگشت خیره‌کننده توانست ۳-۲ فولاد مدعی را شکست دهد. یک بازی جنجالی که حاشیه‌ها و درگیری‌های پایان بازی بر متن غلبه کرد اما تغییری در سه امتیاز شیرین آن نمی‌دهد. شاگردان محمود فکری در حالی که تا دقیقه ۸۰ با دو گل از فولاد عقب بودند، ورق را در ۱۰ دقیقه برگرداندند.

از روزی که فکری به نساجی پیوست این تیم در شش بازی شکست نخورده و دو تیم مدعی یعنی فولاد و تراکتور را شکست داده است و اگر مهاجمانش کمی دقیق‌تر عمل می‌کردند می‌توانستند استقلال را در آزادی شکست دهند. گرچه گل چهل‌متری محمد میری به سبک شوت‌های خود محمود فکری بعید است تا مدت‌ها از خاطر برود.

رویارویی فکری و جواد نکونام که هر دو شماره ۶ استقلال را بر تن کرده‌اند جذاب بود گرچه سابقه و عملکرد آنها در لباس آبی اصلاً با هم قابل قیاس نیست. محمود فکری یکی از اسطوره‌ها و رکوردداران قدرندیده باشگاه است. او چندماه قبل آشکارا از برخی از هواداران استقلال رنجید و البته قابل کتمان نیست که خود را شایسته نشستن روی نیمکت استقلال می‌داند. اتفاقی که هنوز رخ نداده اما بعید نیست نوبت به او برسد.

گرچه استقلالی‌ها چشم به راه بازگشت استرماچونی هستند اما با شرایط اقتصادی کشور به نظر می‌رسد به قاعده شعار «ایرانی، جنس ایرانی بخر» باید کم‌کم به سراغ سرمایه‌های داخلی برویم و شاید امثال یحیی گل‌محمدی را بیشتر کشف کردیم. فکری هم سزاوار تجربه کردن این موقعیت است و لابد در خلوت با خودش کلنجار می‌رود که چه چیزی کمتر از فرهاد مجیدی دارد؟

او گرچه در جوانی بازیکن مستحکم و بی‌اغماضی بود، از ورود به درگیری ها نمی‌ترسید و اگر تیم را در خطر می‌دید دست به هر کاری می‌زد اما حالا متین و موقر برخورد می‌کند. مثل مربیان کلاسیک لباس می‌پوشد، از ورود به کُری‌خوانی‌های حاشیه‌ساز خودداری می‌کند و به نظر می‌رسد رابطه بسیار خوبی با بازیکنانش دارد که برایش مثل سربازهای وفادار می‌جنگند.

پیروزی ۳-۲ در خانه با اعتراض فولادی ها به داوری همراه بود. آنها از اخراج وحید حیدریه و پنالتی دقیقه ۹۰ به شدت گله‌مند بودند اما این امر نمی‌تواند کتمان‌کننده کیفیت نساجی باشد. تیمی که در غیاب محمد عباس‌زاده، با تکیه بر درخشش حامد شیری، مجتبی ممشلی، علی اصغر عاشوری و حتی علیرضا حقیقی که احیا شده و بدون حضور تماشاگران پرشورشان فوتبال را زیبا و پرهیجان بازی می‌ کند.

دیدار شنبه آینده آنها با پرسپولیس یک فرصت مغتنم برای محمود فکری است تا بتواند کیفیت خود را به عنوان یک مربی قابل اعتماد به رخ بکشد و با دلبری از آبی‌ها شاید به یک گزینه بالقوه برای نشستن روی نیمکت استقلال تبدیل کند. تیمی که فکری موهایش را آنجا سفید کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جمشید

      بیجا کرده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج