جاباما
۱۰۲۱۷۷۷
۲۲ نظر
۵۰۰۵
۲۲ نظر
۵۰۰۵
پ

انتقاد تند بازیگر «دخترم نرگس» از کمبود بودجه

مریم خدارحمی، بازیگر سریال «دخترم نرگس» معتقد است که اگر بودجه بیشتری به این سریال تعلق می‌گرفت، بیشتر به کیفیت سریال پرداخته می‌شد.

خبرآنلاین: مریم خدارحمی، بازیگر سریال «دخترم نرگس» معتقد است که اگر بودجه بیشتری به این سریال تعلق می‌گرفت، بیشتر به کیفیت سریال پرداخته می‌شد.

مخاطبان پر و پا قرص تلویزیون به تازگی شاهد پخش سریالی با نام «دخترم نرگس» از شبکه یک سیما بودند، سریالی که شاید به نظر می‌آمد موضوع آن تکراری باشد اما با جلوتر رفتن داستان مشخص شد که مقداری با تصورات تفاوت دارد. مریم خدارحمی یکی از بازیگران نقش اصلی سریال بود که سال‌ها از تلویزیون فاصله گرفته بود و ما کمتر شاهد نقش آفرینی او در عرصه تلویزیون بودیم او که پس از بازی در این سریال دوباره به جایگاه قبلی خود بازگشت از کمبود بودجه و بی توجهی به سریال سازی در شهرستان گلایه داشت. به همین بهانه با او به گفت و گو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

انتقاد تند بازیگر «دخترم نرگس» از کمبود بودجه

مدت طولانی بود که فعالیت نداشتید. چرا حضورتان کمرنگ شده بود؟ با تلویزیون قهر کرده بودید یا خداحافظی؟

موضوع قهر و خداحافظی نبود. من یک مدتی احساس کردم که بهتر است آدم در بعضی از نقش‌ها بازی نکند و از کار دور باشد تا اینکه فعالیت کند اما از کار راضی نباشد. در واقع کیفیت را به کمیت ترجیح دادم.

زمانی از این تصمیمم اطمینان حاصل کردم که برای بازی در فصل اول سریال «بچه مهندس» به من پیشنهاد بازی دادند. فیلمنامه سریال کامل نبود و به من گفته بودند که قرار است نقش اصلی باشم اما فیلمنامه که جلوتر رفت دیدم خیلی در آن سریال حضور ندارم و در چنین شرایطی روحیه آدم به شدت از بین می‌رود. چرا که من یک سری فعالیت انجام دادم و زحمت کشیدم و زمانی که می‌بینم آنطور که باید و شاید به من و امثال من بها داده نمی‌شود، آزرده خاطر می‌شوم، به همین دلیل تصمیم گرفتم مقداری فاصله بگیرم تا نقشی که در شان من باشد به من پیشنهاد شود. تا اینکه سریال«دخترم نرگس» به من پیشنهاد شد و بازخوردهای خوبی را هم از مخاطبان دریافت کردیم. نرگس محوریت قصه و بسیار پر چالش بود و زمانی که فیلمنامه را خواندم پذیرفتم که پس ازسال‌ها دوری از کار دوباره به کار بازگردم.

خب این کناره گیری شما از فضای تصویر باعث نشد که کارگردانان شما را فراموش کنند؟

من سالیان سال است که در عرصه تصویر فعالیت کردم و بسیاری نیز مرا می‌شناسند اینگونه نیست که بگویم شناخته شده نیستم. یک جایی تصمیم می‌گیری که حضور پیدا کنی تا مطلقا فراموش نشوی اما به قدری سطح کیفی کار پایین است که کلا ترجیح می‌دهی فراموش شوی. به همین دلیل عده‌ای به طور کلی فراموش شدن و در خانه نشستند را انتخاب کردند و عده‌ای دیگر هم رفتند یک شغل دیگر پیدا کردند تا به گونه‌ای خرج زندگیشان را بدهند.

من بازی در «دخترم نرگس» را پذیرفتم چون احساس کردم کیفیت بالایی دارد. هرچند که مجبور بودم پنج ماه از خانواده دور باشم، اما به نظر من ارزشش را داشت و بازخوردهای خوبی هم گرفتم. البته که سختی‌های کار بسیار زیاد بود به طور مثال مسئله بودجه خیلی مهم بود و متاسفانه بودجه شهرستان‌ها از بودجه سریال سازی در تهران کمتر است و این خودش یک مشکل بزرگ است.

جرا برای ساخت این فیلم از تهران خارج شدید و به ارومیه رفتید؟ امکان اینکه این فیلم در تهران یا هر جای دیگری ساخته شود وجود داشت. چرا که خیلی به فرهنگ و آداب و رسوم مردم ارومیه نپرداخته بود.

آقای باقر پیران، نویسنده و کارگردان این سریال اهل ارومیه هستند و آقای پیران قصد داشت این فیلم را برای استان خودشان و بازیگران خودشان تولید کند و این موضوع هم بسیار درست است باید به هنرمندان شهرستان پرداخته شود من اصالتا اصفهانی هستم اما چون تولیدات در آنجا ضعیف و کم است مجبور شدم به تهران بیایم تا در کنار هنرمندان پایتخت فعالیتم را ادامه دهم. این سریال هم برای بومیان آن منطقه ساخته شده بود اما برای اینکه سریال از شبکه سراسری پخش شود باید چند بازیگر شناخته شده هم در آن ایفای نقش می‌کردند.

من سالیان سال است که در عرصه تصویر فعالیت کردم و بسیاری نیز مرا می‌شناسند اینگونه نیست که بگویم شناخته شده نیستم. یک جایی تصمیم می‌گیری که حضور پیدا کنی تا مطلقا فراموش نشوی اما به قدری سطح کیفی کار پایین است که کلا ترجیح می‌دهی فراموش شوی. به همین دلیل عده‌ای به طور کلی فراموش شدن و در خانه نشستند را انتخاب کردند و عده‌ای دیگر هم رفتند یک شغل دیگر پیدا کردند تا به گونه‌ای خرج زندگیشان را بدهند.

اگر یک روزی توجه به سریال سازی در شهرستان‌ها افزایش پیدا کند شما حاضرید به شهر خودتان برگردید و برای شبکه اصفهان بازی کنید؟

بله، اگر تولیدات بهتر شود، بودجه کافی بدهند و کارهای با کیفیت ساخته شود حتما بازمی‌گردم به شهرم چون در ابتدا من کارم را در اصفهان آغاز کردم و چه کسی بدش می‌آید که در شهر و دیار خود بماند؟ اما متاسفانه هنرمندان شهرستان بیکارند و خیلی بها داده نمی‌شود، در صورتی که بسیار نیاز است.

فکر می‌کنید این سریال به قدری تاثیرگذار بود که دیگر کارگردان‌ها نیز به این فکر بیفتند که به شهر و دیار خودشان بازگردند و از بازیگران بومی آنجا استفاده کنند؟

من امیدوارم که این اتفاق بیفتد اما چیزی که وجود دارد این است که بیشتر تمرکز در تهران است. این موضوع یک برنامه ریزی بزرگ می‌خواهد. من امیدوارم این اتفاق بیفتد اما کمبود بودجه برای ساخت سریال در شهرستان نیز خودش یک مشکل بزرگ است.

ما۲۷ قسمت را در پنج ماه کار کردیم و تمام عوامل به سختی و با بودجه کم این سریال را ساختند، حتی مهلت ما به قدری کم بود که فرصت تمرین و دور خوانی هم نداشتیم. این فشارهای مالی در کاهش کیفیت کار تاثیر گذار بود و امکانش هست که یک بودجه بیشتری بدهند تا عوامل هم با دقت بیشتری روی کار متمرکز شوند.

یعنی معتقدید یکی از دلایل اصلی اُفت کیفیت سریال‌های تلویزیون در تمام شبکه‌ها مشکل بودجه است؟

بله، صد درصد یکی از موارد بودجه است و مورد دیگر نیز تنوع در بازیگر است ما بسیار شاهد این موضوع هستیم که همزمان دو سریال از تلویزیون پخش می‌شود و بازیگرانی که در سریال اول بازی کردند در سریال دوم هم بازی کردند و بسیار این اتفاق می‌اُفتد و همین موضوع باعث می‌شود تا طیف وسیعی از بازیگران کنار گذاشته شوند و عده معدودی دائم دیده شوند و متاسفانه هیچ نظارتی هم روی آن انجام نمی‌شود. خود من فراموش شده بودم و این موضوع بسیار طبیعی است که فراموش شویم چون به اندازه کافی به بازیگرها بها داده نمی‌شود، فقط عده معدودی هستند که خیلی فعالند و به آنها خیلی توجه می‌شود و این تنها حرف من نیست، حرف جمعیت زیادی است. که آیا امیدی هست که که یک تقسیم کار عادلانه شکل بگیرد؟ در کل من این سریال را بسیار دوست داشتم و به شدت شخصیت نرگس را باور کرده بودم. علاوه بر تمام این مواد باور دارم که هم نویسندگی کار و هم کارگردانی آن بسیار قوی بود.

یک چیزی درباره نقش نرگس وجود دارد و ان هم این است که اگر کسی بفهمد فرزند یک خانواده نیست، باید رفتارش با اعضای خانواده‌اش تغییر کند؟

نه اینگونه نیست، اما روزی که ما رفته بودیم روابط عمومی سازمان و به تلفن‌ها پاسخ می‌دادیم خانمی تماس گرفت و گفت موضوع مشابه این سریال برای یکی از اقوام ما اتفاق افتاد و آن دختر بسیار بی معرفت بود و زمانی که خانواده واقعی خود را پیدا کرد، خانواده‌اش را رها کرد و با آنها به انگلستان مهاجرت کرد. تربیت آدم‌ها بسیار متفاوت است، نرگس داستان از یک خانواده اصیل بود و خانواده بسیار درستی داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ماسک بزنیم

      خیلی مسخرس . خب بودجه ندارین ، نسازین . مجبورین چرندیات به خورد مردم بدین . داستان بی سروته و دیالوگهای نامفهوم و بازیهای لوس ربطی به بودجه نداره . اگه ربط داشته باشه یعنی چون پول گرفتین ، کم فروشی کردین

    • بدون نام

      دروغ می گه باور نکنید !!!!!!الان هم تولید فیلم و سریال کم شده و هم تعداد بازیگر زیاد به همین خاطر نقش بهشون نمیرسه از خودشون کلاس میزارن و می گن خودم نخواستم بازی کنم و خواستم یه خورده از فضای بازیگری فاصله بگیرم اره ارواح عمه ات!!!!!!!! اینقد فیلم و سریال کم شده که حتی بازیگر های طراز اول هم شروع کردن به تبلیغ آدامس و پفک و چیپس و شکلات و لبنیات!!!!!!!

    • بدون نام

      تو یکی حرف نزن اخه این همه مدت نبودی اخرش با این فیلم ابکی ومزخرف اومدی که چی خیلی مصنوعی بازی میکردن

    • امیررضا

      خیلی عالی ودوست داشتنی، درود

    • aras

      ظاهرا قرار بوده در این اثر از بومیان ارومیه و آذربایجان غربی استفاه شود اما متاسفانه دوربین فیلمبردار حساسیت شدیدی به نصف بیشتر ساکنان ارومیه داشت و اگر در زمینه تصویر کسی با پوشش آن نیمه پنهان از جلو دوربین رد میشد به گونه‌ای تصویر فید میشد تا جلب توجه نکند واقعا کار کارگردان وا عوامل فیلم در این زمینه تحسین برانگیز بود . مرحبا به سازندگان آخرین ورژن فیلم هندی.

    • سید

      سریال ضعیف بود و این خانم هر کلا سریال را از چشم انداختهدبود با بازی ضعیف و تکراری و حرفه ای کلیشه ای و کنار بودن وی به خاطر کیفیت نیست .بازیگر ضعیفی هست بازم گلی به جمال سریال ترکیه

    • هلی

      نظر ایشون مثل من است

    • بدون نام

      شما كلا نوع حرف زدنت يكنواخته تو عصبانيت و ناراحتي و خوشحالي و تعجب يه مدل صحبت ميكني اونوقت با افزايش بودجه قراره بازيگري شما بهتر بشه؟!!!!!

    • بدون نام

      مزخرف ترین سریال ایران

    • بی نام

      بابا شناخته شده

    • بدون نام

      بازی در سریال اینقدر تند نبودی البته فقط قسمت آخرش را دیدم آرام و متین بودی

    • بدون نام

      آفرین

    • نازی

      برید بابا با این سریال مسخره
      حیف از یک ریال

    • هموطن

      وای اعصابمون خردشدازاین نرگس دخترم نرگس واقعا خودت بشین فیلمو ببین

    • بدون نام

      برو عامو . معلوم نیس با چه رانتی با این همه عمل و ممل بدون سواد بازیگری اومده تلویزیون . نقش یه چادری هم بهش میدن که مثل او پارسا چادر رو زیر سوال ببرن . حالا کاسه داغتر از آشم میشه .

    • بدون نام

      شکمت سیره والا دولت پول نداره دارو تهیه کنه بده مردم نمیرن بعدش میخواهید پول بیت المال را بده این جنفگیات را بسازین

    • رز

      ضعیف تر،وبی معنی ترازاین سریال وجودنداشت مخصوصا بازیگرای ناشی وبی تجربه،که مثل مجسمه ای بودن،،،،همشون ازنرگس ،برادر وخواهرش،انگار عصا قورت داده بودن وفقط باید سربه آسمون راه میرفتن،،،بسیار بی مفهوم بود ووقت تلف کنی

    • بدون نام

      فیلم دخترم نرگس

      قسمت آخر خیلی بد بود

    • محمد

      اره چرا اندازه چند تا کتاب مقاله نوشتی دلت گرفته ایران نه دنیا، ایران همینه شک نداشته باش.

    • بدون نام

      حیف پول که بدن به اینا

    • قالی سق

      صداسیمای میلی پولش میتونه باس امثال الدنگهایی وانگلهایی متل علی خانی هزینه کنه بابرنامه بی محتوابدردنخور عصرجدیدمیلیارد بالا بکش

    • بدون نام

      میلیاردها میکشن بالا ناراضی هم هستن سلبریتهای بی خاصیت ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج