جاباما
۱۰۲۱۹۲۷
۱ نظر
۵۸۲۸
۱ نظر
۵۸۲۸
پ

فهرست ۲۰نفره گران‌ترین فوتبالیست‌های ایرانی

با فرا رسیدن مهلت نقل‌وانتقالات دوباره شایعه جابه‌جایی چند لژیونر فوتبال ایران قوت گرفته و ستاره‌هایی چون سردار آزمون و مهدی طارمی که فصلی درخشان را در لیگ‌های خود سپری کرده‌اند با پیشنهادهای زیادی ازسوی تیم‌های دیگر روبه‌رو شده‌اند.

با فرا رسیدن مهلت نقل‌وانتقالات دوباره شایعه جابه‌جایی چند لژیونر فوتبال ایران قوت گرفته و ستاره‌هایی چون سردار آزمون و مهدی طارمی که فصلی درخشان را در لیگ‌های خود سپری کرده‌اند با پیشنهادهای زیادی ازسوی تیم‌های دیگر روبه‌رو شده‌اند. علیرضا جهانبخش هم به‌احتمال زیاد از تیمش جدا خواهد شد و با شرایطی که درحال‌حاضر دارد، بعید است در تیم‌ ماندگار شود. در ادامه نگاهی به فهرست گران‌ترین بازیکنان حال‌حاضر فوتبال ایران براساس رده‌بندی سایت ترانسفر مارکت خواهیم داشت.

سومین بازیکن گران آسیا

سردار آزمون با فاصله‌ای زیاد نسبت به رقبا گران‌ترین بازیکن کنونی فوتبال ایران است. مهاجم زنیت که عنوان آقای گلی لیگ روسیه را نیز به‌دست آورده است، ۱۸ میلیون یورو قیمت‌گذاری شده است. البته معمولا ارزش‌گذاری سایت «ترانسفر مارکت» با آنچه در زمان نقل‌وانتقالات رخ می‌دهد متفاوت است و شرایط بازیکن، نیاز باشگاه‌ها به او و همچنین قدرت چانه‌زنی باشگاه‌ها و مدیربرنامه‌ها تاثیر زیادی در رقم نهایی انتقال دارد. شیوع کرونا در دنیا روی قیمت بازیکنان نیز تاثیر منفی داشت و باعث شد تا تمامی ارقام کاهش یابد، اما حالا با شروع زمان نقل‌وانتقالات قیمت‌ها تقریبا دوباره به‌روال سابق برگشته است. سردار در زمان انتقال به زنیت ۹.۵ میلیون یورو قیمت داشت که درنهایت این باشگاه برای خرید او ۱۲ میلیون یورو پرداخت کرد. درخشش او در این باشگاه و در قهرمانی به‌همراه این تیم و کسب عنوان آقای گلی مسابقات حالا قیمت او را به ۱۸میلیون یورو رسانده است. بااین‌حال زنیت به مشتریان او اعلام کرده با رقمی کمتر از ۳۰ میلیون یورو حاضر به فروش ستاره ایرانی خود نیست. از ناپولی، میلان، وستهام و آرسنال به‌عنوان مشتریان احتمالی او نام برده می‌شود. آزمون تنها ایرانی حاضر در فهرست ۱۰ بازیکن گرانقیمت آسیاست که پس از هیونگ مین سون وینگر کره‌ای تاتنهام و تاکه‌فوسا کوبو پدیده ۱۹ ساله ژاپنی که سال‌گذشته راهی رئال‌مادرید شد و فصل قبل به‌صورت قرضی در مایورکا بازی می‌کرد، در رتبه سوم قرار گرفته است.

سقوط جهان به رده دوم

نفر دوم این فهرست علیرضا جهانبخش است که دو فصل بد را در برایتون سپری کرده و از آقای گلی لیگ هلند به نیمکت‌نشینی در این تیم متوسط انگلیسی رسیده است. جهانبخش در آلکمار پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشت و پیش از انتقال به برایتون ۱۸ میلیون یورو قیمت‌گذاری شده بود تا در آن زمان گرانقیمت‌ترین بازیکن ایرانی لقب بگیرد. آلکمار از فروش او ۱۹ میلیون یورو درآمد کسب کرد، اما نمایش نه‌چندان خوب این وینگر ایرانی در لیگ جزیره سبب شد طی دوسال قیمت او به نزدیک یک‌سوم کاهش پیدا کند و حالا تنها۶.۵ میلیون یورو قیمت دارد. گراهام پاتر، سرمربی این فصل برایتون اعتقاد زیادی به بازی او نداشت و در بیشتر بازی‌ها او را نیمکت‌نشین یا حتی سکونشین کرد. در این شرایط بعید است جهانبخش را فصل بعد با پیراهن برایتون ببینیم و گفته می‌شود بازگشت به هلند و حضور در یکی از دو تیم آژاکس یا آیندهوون اصلی‌ترین گزینه‌های او در تابستان هستند.

طارمی به قدوس رسید

سامان قدوس در رده سوم این لیست قرار دارد. بازیکن دوتابعیتی که در لیگ سوئد به ستاره‌ای تاثیرگذار تبدیل شد و نهایتا بازی در تیم ملی ایران را انتخاب کرد. قدوس دوفصل پرحاشیه را در آمیان فرانسه سپری و در این مدت اتفاقات عجیبی را تجربه کرده است. محرومیت ۴ ماهه پس از انتقال نافرجام از استرشوندس سوئد به هوئسکا و پس از آن سقوط آمیان به دسته ۲ فرانسه که پس از نیمه کاره ماندن لیگ این کشور اتفاق افتاد سال بدی را برای این مهاجم تکنیکی رقم زد. او که قیمتش به ۵ میلیون یورو هم رسیده بود حالا۳.۲ میلیون یورو قیمت‌گذاری شده و به نوشته رسانه‌های فرانسوی با وجود سقوط آمیان، از این باشگاه جدا نخواهد شد.

مهدی طارمی رتبه سوم مشترک را به‌همراه قدوس در اختیار دارد. سورپرایز این فصل لیگ پرتغال که تا آستانه آقای گلی این مسابقات هم پیش رفت و درنهایت درحالی‌که با وینیسیوس، مهاجم برزیلی بنفیکا در تعداد گل‌ زده مساوی بود به‌دلیل دقایق بیشتر حضور در میدان به این عنوان نرسید. قیمت او پیش از شیوع کرونا به ۴ میلیون یورو رسیده بود و در ادامه به ۲.۳ میلیون یورو رسید. البته این سایت هنوز ارزش جدید این ستاره ایرانی را به‌روزرسانی نکرده و آخرین تغییر قیمت او حدود ۴ ماه پیش انجام شده است.

مسلما با درخششی که به‌خصوص پس از وقفه در لیگ این کشور داشته و ۱۱ گلی که در این مدت به‌ثمر رسانده است، قیمت او افزایش قابل توجهی خواهد داشت و شاید حتی به رتبه دوم این فهرست صعود کند. او هم چندین مشتری جدی دارد و ریو آوه احتمالا با رقمی کمتر از ۱۰ میلیون یورو حاضر نیست جواهر ایرانی‌اش را از دست بدهد.

افت قیمت رضایی

در ادامه این فهرست نام کاوه رضایی، علیرضا بیرانوند و میلاد محمدی دیده می‌شود که همگی ۲.۸ میلیون یورو ارزش دارند. قیمت رضایی در دوره نخست حضورش در شارلروا به سرعت بالا رفت و به ۴ میلیون یورو رسید اما انتقال ناموفقش به بروژ باعث افت او شد. رضایی در دوران حضور دوباره و قرضی در شارلروا عملکرد خوبی داشت، اما سرمربی بروژ تمایلی به حفظ او ندارد و دیروز اعلام شد که او یک فصل دیگر به‌عنوان بازیکن قرضی در شارلروا بازی خواهد کرد. بیرانوند نیز بالاخره انتقالش به آنتورپ قطعی شد، اما مبلغ انتقالش با قیمتی که قبلا روی او گذاشته شد فاصله زیادی داشت و این باشگاه بلژیکی (به‌ادعای ترانسفرمارکت) تنها ۶۰۰ هزار یورو برای جذب او به پرسپولیس پرداخت.

میلاد محمدی در فصل‌گذشته خیلی زود به ترکیب اصلی خنت رسید و مدافع چپ ثابت تیمش شد. او تابستان گذشته درحالی‌که ۵ میلیون یورو قیمت داشت با انتقالی آزاد از احمد گروژنی روسیه به بلژیک رفت و در یک‌سال گذشته با افت قیمت روبه‌رو شد که بخشی از آن به‌دلیل بحران مالی در فوتبال دنیا به سبب ویروس کروناست.

جوانان 2 میلیونی

مجید حسینی و علی قلی‌زاده بازیکنان ۲ میلیون یورویی این لیست هستند. حسینی فصل نسبتا خوبی را در ترابزون اسپور ترکیه سپری کرد و با این تیم در آستانه قهرمانی در لیگ نیز قرار داشت اما درنهایت به این عنوان نرسید و قهرمانی در جام حذفی تنها موفقیت این تیم در این فصل بود. قرارداد مدافع سابق استقلال در پایان فصل به‌پایان می‌رسید، اما ترابزون بند تمدید یک‌ساله آن را فعال کرد.

گفته می‌شد حسینی به‌تازگی پیشنهادی ۲ میلیون یورویی از سمپدوریای ایتالیا دریافت کرده بود. قلی‌زاده هم فصل پیش یکی از بهترین بازیکنان شارلروا در لیگ بلژیک بود که درنهایت توانست تیمش را به رتبه سوم جدول برساند. وینگر سابق سایپا ۴ سال دیگر با تیمش قرارداد دارد و با ادامه این روند می‌تواند به‌زودی بازی در تیم بزرگ‌تری را تجربه کند. مهرداد محمدی، مهاجم آوس پرتغال رده دهم گران‌ترین بازیکنان ایرانی را با ۱.۶ میلیون یورو در اختیار دارد. درخشش او در آوس هم نتوانست مانع از سقوط این تیم شود و به‌احتمال زیاد او در پایان فصل از این باشگاه جدا می‌شود. محمدی دو پیشنهاد از تیم‌های سن‌اتین و مون‌پلیه فرانسه دارد.

ترابی، گران‌ترین بازیکن لیگ

کریم انصاری‌فرد بازیکن ۱.۲ میلیون یورویی این رده‌بندی است که در السیلیه قطر توپ می‌زند و رسانه‌های این کشور از تمدید قرارداد او خبر می‌دهند. مهدی ترابی درحال‌حاضر گران‌ترین بازیکن ایرانی شاغل در لیگ داخلی است که هم‌قیمت انصاری‌فرد است و رده یازدهم را در اختیار دارد.

احسان حاج‌صفی نیز تنها نماینده تراکتور در ۲۰ نفر ابتدایی این لیست است که با یک‌میلیون یورو در رتبه سیزدهم جای دارد و البته در نقل‌وانتقالات تابستانی احتمالا یکی از بازیکنانی خواهد بود که تیم‌های مدعی لیگ ایران برای خرید او با هم رقابت خواهند کرد، هرچند گفته می‌شود ممکن است به لیگ یونان برگردد. در رده‌های بعدی این فهرست مرتضی پورعلی‌گنجی (۹۵۰ هزار یورو)، امید ابراهیمی، شجاع خلیل‌زاده، امیر عابدزاده، علی علیپور و احمد نوراللهی (۸۰۰ هزار یورو) قرار دارند و فرشید اسماعیلی، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی، پیام نیازمند و یونس دلفی با ۷۲۵هزار یورو مشترکا رتبه بیستم را در اختیار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لنگ

      لنگ اولین خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج