۱۰۲۲۱۱۳
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

راه‌اندازی اولین نیروگاه اتمی در کشور‌های عربی

«محمد بن راشد آل مکتوم» رئیس و نخست‌وزیر امارات عربی متحده، امروز (شنبه - ۱ آگوست)، در توئیتی در شبکه توئیتر از راه‌اندازی اولین رآکتور هسته‌ای در کشورهای عربی خبر داد.

خبرگزاری فارس: «محمد بن راشد آل مکتوم» رئیس و نخست‌وزیر امارات عربی متحده، امروز (شنبه - ۱ آگوست)، در توئیتی در شبکه توئیتر از راه‌اندازی اولین رآکتور هسته‌ای در کشورهای عربی خبر داد.

در این توئیت آمده است: «امروز اعلام می‌کنیم که امارات موفق شده است اولین رآکتور هسته‌ای صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای در جهان عرب را در نیروگاه هسته‌ای "براکه" در ابوظبی راه‌اندازی کنند.. گروه‌ها موفق شدند بسته‌های سوخت هسته‌ای را بارگیری و آزمایش‌های جامعی را اجرا کنند. عملیات راه‌اندازی با موفقیت به اتمام رسید».

در ادامه این توئیت آمده است: «هدف راه‌اندازی چهار نیروگاه انرژی هسته‌ای است که یک چهارم نیاز کشور به برق به‌طور ایمن، قابل‌اطیمنان و بدون آلودگی پاسخ خواهد داد».

در بخش پایانی این پیام آمده است: «امارات هسته را شکافت و می‌خواهد به اکتشاف کهکشان بپردازد.. پیامی به جهان؛ عرب‌ها می‌توانند روند علمی خود را از سر بگیرند.. و با دیگر امت‌های عظیم جهان به رقابت بپردازند.. هیچ‌ چیز محال نیست».

پروژه ساخت نیروگاه براکه سال ۲۰۱۲ با همکاری مهندسان کره‌ای آغاز شد. منابع خبری، پیشتر، گزارش داده بودند که شرکت کره‌ای «کیبکو» پیمانکار اصلی نیروگاه یادشده است و وظیفه طراحی، ساخت و راه‌اندازی آن را برعهده دارد.

امارات، پیشتر، اعلام کرده بود که رآکتور اول نیروگاه انرژی اتمی براکه پس ارزیابی‌های اولیه آماده بهره‌برداری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بفرما آقای روحانی تحویل بگیر با برجام که تمام زحمات قبلی این ملت به باد فنا دادی بقل گوشمان حوزه خلیج فارس صاحب انرژی پاک شدن یاد بگیرید آنها ظرفیت یک استان مارا ندارند دولت پوشالی تدبیر امید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام عزیز دل امارات در دنیا آنقدر ثروت دارد که هیچ کشوری در دنیا آن را ازدست نمی دهد ضمنا امارات ام القراء جهان اسلام نیست که دنیای زر و زور با آن دشمن باشد، دنیای استکبار با ایران و اهداف جهانی اش دشمنی دارد ،

      • عععع

        ایران یه کشور از چند ملتی تشکیل شده است دیر یا زود از هم پاشیده میشوند به امید خدا

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        بحث ما با دنیا اینه که هم میخوایم با همه داد و ستد کنیم ، هم میخوایم باشون بجنگیم ، واقعا شما فکر میکنید دنیا چه عکس العملی نشان می ده ، اونا میگن سری که درد نکنه رو دستمال نمیبندیم ، نه باهامون داد و ستد میکنن نه دست دوستی بهمون میدن ، خلاصه همه چی دست خودمونه .

    • بدون نام

      چطور اونا ظرف ۵ سال کارشون راه افتاده ولی ما حدود ۳۰ ساله زور میزنیم و ۲۰۰ میلیارد دلار هزینه دادیم به روسها و هنوز منتظریم راه بیافته....نه اماراتی ها دروغ میگن،....فقط ما حقیقت رو میگیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج