۱۰۲۲۱۷۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

هادی: با یک اشتباه به طلای جهان نرسیدم

دارنده مدال برنز جهان تاکید: کشتی آزاد سنگین وزن ایران شایستگی کسب مدال های جهانی و المپیک را دارد

خبرگزاری ایسنا: دارنده مدال برنز جهان تاکید: کشتی آزاد سنگین وزن ایران شایستگی کسب مدال های جهانی و المپیک را دارد

پرویز هادی آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران،درباره پیگیری تمریناتش بعد از تعطیلی اردوی تیم ملی به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: بعد از آنکه اردو تعطیل شد و خبر آمد که المپیک هم عقب افتاده، مدتی تمریناتم را کم کرده و کنار خانواده بودم اما از خرداد ماه به تهران آمدم و تمرینم را زیر نظر اسماعیل پلویی شروع کردم. با توجه به اینکه روی تشک نمی رویم، تمرین کردن سخت است. باید از دانشگاه علم و صنعت تشکر کنم که سالن اختصاصی در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم آمادگی نسبی مان را حفظ کنیم. گفته بودند لیگ شروع می شود و ما تمرین مان را آغاز کردیم اما الان معلوم نیست چه می شود. امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود که کشتی گیران به سالن بروند و مرور فن انجام دهند.

وی که میهمان برنامه دایره طلایی بود، ادامه داد: تمریناتمان را با آقای پلویی دنبال می کردیم که او درگیر بیماری کرونا شد و در بیمارستان بستری شد، باید از علیرضا دبیر و محسن کاوه تشکر کنم که تا به آنها وضعیت مربی مان را اعلام کردیم، سریعا پیگیر حالش شدند. او اکنون اوضاعش خوب است و قرنطینه دو هفته ای را سپری می کند که به تمرینات برگردد. امیدوارم هر چه زودتر کرونا از بین برود و مردم راحت شوند.

دارنده مدال برنز جهان با اشاره به اینکه سنگین وزن کشتی ایران همیشه مدعیان زیادی داشته، تاکید کرد: از گذشته تاکنون سطح سنگین وزن کشتی کشور ما همیشه بالا بوده است، از پهلوان باشی، مرحوم علیرضا سلیمانی گرفته تا رضا سوخته سرایی و نسل بعدی آنها علیرضا رضایی و فردین معصومی. ۱۰ سالی که خود من در این وزن حضور داشتم همیشه بین ۸ تا ۱۰ مدعی بودند و نقطه عطفی است که من به عنوان یک سنگین وزن نمی روم بخوابم و تمرین نکنم، می دانم داخل کشور حریف دارم. وقتی هم که از این رقابت داخلی انتخاب می شوم، در خارج از کشور کشتی بهتری می گیرم. خوشبختانه سنگین وزن ما به خودباوری لازم رسیده است که به فکر طلای جهانی و المپیک باشد.

هادی با تاکید بر اینکه در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ باید مدال طلا می گرفت، تصریح کرد: زمانی که حریف ترکیه ای را بردم، طلا را برای خودمان کنار گذاشتیم. خوب یادم هست که رسول خادم گفت کشتی بعدی ات با حریف گرجستانی از طاها آکگول راحت تر است. یدالله محبی هم با آکگول کشتی گرفته، او کشتی گیر تمام عیاری است و تمام فاکتورهای یک سنگین وزن خوب را دارد که آن گرجستانی ندارد. الان هم به آن کشتی فکر می کنم و به اشتباه بزرگی که کردم. نباید در آن مبارزه عجله می کردم.

این کشتی گیر آذری در مورد اینکه به دلیل مصدومیت کمرش از حضور در مسابقات جهانی نورسلطان انصراف داد، خاطرنشان کرد: قرار بود در انتخابی مرحله نهایی کشتی بگیریم. درست یک هفته مانده به انتخابی روز هفتم تیر، یک ماساژوری بود که کمرم را ماساژ می داد اما کمرم گرفت و تا روز انتخابی تمرین نکردم ولی خداراشکر با آمادگی خوبی که داشتم انتخابی گرفتم و اول شدم. بعد به اردوی تیم ملی رفتیم که مربی اختصاصی نبود. کمرم درد می کرد و حتی ام آر آی گرفتیم گفتند دیسکی وجود ندارد و مهره بیرون نزده و من فشار آوردم تا جایی رسید که نمی توانستم سرپا بایستم و مجبور شدم اردو را ترک کنم. رفتم سراغ فیزیوتراپی و زیر نظر دکتر رحیمی کار را ادامه دادم. کمرم کامل خوب نشده بود که مصطفی حسین خانی زنگ زد که یک مربی بدنسازی پیدا کردم که کارهای اصلاحی انجام می دهد و ازآن وقت به تهران آمدم و درمان طبی را رها کردم و زیر نظر سعید تجسسی حرکت درمانی کردیم.

وی افزود: رفته رفته بهتر شدم و پزشکی را به من معرفی کردند که خیلی کمکم کرد و در همین حین که کمرم بهتر می شد اعلام کردند باید جام تختی کشتی بگیرم. ۶-۷ ماهی بود که از تمرین کشتی دور بودم و مجبور شدم ۲۰ روزه خودم را زیر نظر آقای پلویی آماده کنم. ۴۰ درصد آمادگی هم نداشتم ولی در کرمانشاه کشتی گرفتم و بعد هم که اردوها پس از آسیایی لغو شد و المپیک هم به تعویق افتاد.

دارنده ۲ طلای بازی های آسیایی در مورد چرایی ثبت نام و سپس انصرافش از انتخابات هیئت کشتی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هیئت ما با سرپرست اداره می شد، وقتی ثبت نام شروع شد با درخواست پیشکسوتان استان که گفتند حالا ثبت نام کن چون زمانی نیست و بعد تصمیم نهایی را خودت بگیر، اقدام به ثبت نام کردم. بعد محسن کاوه تماس گرفت که تو حضور در دو المپیک و مدالش را از دست دادی و فدراسیون صلاح نمی داند تو به انتخابات ورود کنی. به همین دلیل گفتم اولویت من نمی تواند هیئت کشتی باشد و باید خود کشتی باشد و کنار کشیدم.

وی با انتقاد شدید از مدیرکل ورزش استان آذربایجان شرقی گفت: گله دارم از ایوب بهتاج که من برای آمدنش به اداره کل خیلی کمک کردم چون می دانستم آدم ورزشی و از خانواده کشتی است و طبیعتا وقتی مدیر شود هم به ورزشکاران رسیدگی خواهد کرد و هم ورزش استان ولی متاسفانه در این مدت حتی یک بار هم زنگ نزده حالم را بپرسد حالا بماند من چند تا مدال جهانی و بازی های آسیایی و تورنمنت دارم. پاداش که تا حالا نگرفته ام هیچ، یک تماس خشک و خالی هم ندیدم. اگر به منِ پرویز هادی که دراین استان مدال جهانی دارم و امید المپیک دارم و چند ورزشکار دیگرت که شانس المپیک دارند، زنگ نزنی، به چه کسی زنگ می زنی؟ حالا در مورد انتخابات هیئت کشتی هم سه بار نفرات مجمع را عوض کردند، من واقعا از این مسائل گله مندم. وظیفه مدیرکل استان هست به استاندار بگوید اینها امید المپیک هستند، من خواهش می کنم جلسه بگذارند و به درد و دل آنها برسند.

هادی با بیان این جمله که اعتقاد ویژه ای به خانم زینت (س) دارد، افزود: من اول خدا و دوم از ائمه همه چیز را می خواهم. اعتقاد خاصی دارم به حضرت زینب(س) دارم، ایشان شخصیت خیلی بزرگوار و رنج کشیده اهل بیت هستند.

پرویز هادی در پایان صحبت هایش گفت: پسرم دو ساله هست، در این مدت شاید تنها ۳-۴ ماه خانه بودم خانمم و خانواده اش همه کارها را انجام داده اند. من در بچگی پدرم را از دست دادم، برادرانم همه جا و همیشه پشتم بودند دست شان را می بوسم و امیدوارم آنها را به آرزوی شان که مدال المپیک است، برسانم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی کرمی

      خوب است

    • مملی

      انشاالله طلا میگیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج