۱۰۲۲۵۳۰
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

جوابیه آستان قدس درباره برج‌سازی در باغ خوردین

سازمان موقوفات آستان قدس رضوی با ارسال جوابیه ای اگرچه ساخت برج تجاری در باغ خوردین تهران را رد کرده، اما درباره ساخت برج مسکونی در این باغ و تعطیلی مرکز تربیتی فعال در آن سکوت کرده است.

خبرگزاری مهر: سازمان موقوفات آستان قدس رضوی با ارسال جوابیه ای اگرچه ساخت برج تجاری در باغ خوردین تهران را رد کرده، اما درباره ساخت برج مسکونی در این باغ و تعطیلی مرکز تربیتی فعال در آن سکوت کرده است.

در پاسخ به انتشار گزارشی در خبرگزاری مهر در خصوص تغییر کاربری باغ خوردین در محدوده خیابان ایران زمین، سعید جعفری مدیرعامل سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در استان تهران، اعلام کرده است: احداث برج تجاری در باغ خوردین شایعه است.

وی ضمن تکذیب شایعه احداث برج تجاری در باغ خوردین، گفت: حفظ منابع طبیعی جزو سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی است و بر این اساس هیچ گونه بحثی در خصوص احداث برج تجاری در باغ خوردین مطرح نبوده و نیست. شهردار منطقه ۲ تهران نیز اعلام کرده که آستان قدس رضوی تاکنون درخواستی برای اخذ مجوز تجاری سازی در محدوده باغ خوردین ارائه نداده است.

جعفری با تاکید بر ضرورت بهره برداری بهینه از موقوفات در راستای توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی آستان قدس رضوی، گفت: پشتوانه اصلی فعالیت‌های گوناگون آستان قدس رضوی موقوفات، نذورات و هدایایی است که مردم متدین در ادوار تاریخ و با ارادت قلبی به ساحت قدسی رضوی اهدا کرده‌اند و متولیان این مجموعه هم با اشراف بر جهات شرعی و قانونی، دقت نظر و حساسیت فراوان و هم چنین استفاده از نظر کارشناسان متخصص نسبت به مدیریت و بهره وری این موقوفات و عمل به نیات واقفین اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف از موقوفات و نذورات فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است و امور اقتصادی مرتبط با بهره‌وری موقوفات نباید منافاتی با اصول ارزشی داشته باشد، افزود: بر این اساس ما موظف هستیم برنامه ریزی و اقدامات لازم در راستای بهره برداری بهینه از موقوفه و عمل به نیات واقفین را در دستور کار قرار دهیم. اما در این مسیر تبعیت از سیاست‌های کلان مجموعه در زمینه‌های مانند حفظ منابع طبیعی و عدم ورود به فعالیت‌های اقتصادی ناسالم را همواره مد نظر داریم و در عین حال فعالیت‌های اقتصادی سالم و مؤثر در پیشرفت اقتصاد کشور را در راستای بهره وری موقوفات جزو تکالیف خود می‌دانیم.

مدیر عامل سازمان موقوفات آستان قدس رضوی در تهران از باغ خوردین به عنوان یکی از موقوفات آستان قدس رضوی یاد و عنوان کرد: شش‌دانگ موقوفه خوردین، پلاک ۱۷۴ اصلی بخش ۱۱ تهران در شهرک غرب، از موقوفات بسیار قدیمی آستان قدس رضوی در تهران به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ درختان و فضای باغی این موقوفه با توجه به دستور صریح تولیت آستان قدس رضوی، گفت: به هیچ عنوان برنامه‌ای برای تجاری سازی در این منطقه ندارد.

جعفری با اشاره به برنامه آستان قدس رضوی در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مناطق کم برخوردار، گفت: بر این اساس توسعه و تجهیز برخی مراکز فرهنگی در مناطق هدف استان تهران در دستور کار این سازمان قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امام آمد

      خخخخخخخخخخخخخ
      تو راست میگی

    • امام آمد

      داداش خودت را ناراحت نکن شما پول بده تا وسط اتوبان برای شما ویلا بسازم
      فقط پول بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج