۱۰۲۲۹۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نکات طلایی برای خرید خودرو

در انتخاب و خرید خودرو علاوه بر علایق و سلایق شخصی فاکتورهای زیادی دخیل هستند که می‌توانند کار را برای خریدار مشکل کنند.

بازار خبر: آیا می‌توانید شخصی علاقه‌مند به رانندگی را پیدا کنید که نخواهد یک فراری ۴۵۸ را داشته باشد؟ شرکت‌های تبلیغاتی مختلف هر روز در تلاش هستند تا مردم را در این رویا ببرند که ماشین خاص ملاک موفقیت و سبک زندگی ایده آل است.

در بعضی از کشورها نیز این مسأله در فرهنگ آن کشور ریشه دوانده که موقعیت اجتماعی یک شخص بسته به نوع خودرویی که سوار می شود مشخص می شود.

زندگی شخصی افراد مشهور به داشتن خودروهای لوکس و گران قیمت به نوعی مشوق ایجاد این فرهنگ در جامعه های مختلف شده است که داشتن ماشین گران قیمت‌تر نشان دهنده شخصیت فرد است. به همین دلیل در بسیاری از کشورها مردم به ویژه جوانان مبالغ زیادی از درآمد خود را صرف خرید خودروهای گران‌قیمت می کنند تا به قول معروف در دسته افرادی با کلاس اجتماعی بالاتر قرار بگیرند و دیگران را تحت تأثیر قرار دهند.

نکات طلایی برای خرید خودرو

اما آیا این اقدام عقلانی است؟

وضعیت اقتصادی بسیاری از مردم با میلیونرها تفاوت زیادی دارد. و این سوال پیش می آید که چطور می‌توان با قیمتی مناسب خودرویی مناسب خودتان را برانید؟

در ادامه به ۴ فاکتور اصلی در انتخاب و خرید خودرو که باعث می شود خیلی از لحاظ مالی در تنگنا قرار نگیرید.

۱. به هزینه های مالکیت خودرو توجه کنید

طبق آمار و ارقام جهانی متوسط قیمت یک خودروی نو در سال ۲۰۰۷ معادل ۲۷۰۰۰ دلار بوده و میانگین قیمت یک خودروی دست دوم ۸۱۰۰ دلار. این ارقام برای خودروها در سال ۲۰۱۰ به ترتیب به ۲۶۵۰۰ و ۸۵۰۰ دلار تغییر کرد.

هنوز هم خرید خودروی دست دوم بسیار ارزانتر از یک خودروی صفر کیلومتر است. اما نکته اساسی در خرید خودروی دست دوم توجه به جزئیات و پیشینه خودرو است. باید این نکته را به خاطر داشته باشید که خودروها ، مخصوصا خودروهای سبک سواری جزء دارایی هایی محسوب می شوند که با گذشت زمان از ارزش آنها کاسته می شود. گاهی انتخاب یک خودروی دست دوم که هزینه های جانبی زیادی داشته باشد در دراز مدت بسیار گرانتر از هزینه یک خودروی صفر کیلومتر تمام می شود.

یکی از فاکتورهای مهم دیگر هزینه بیمه خودرو است. نرخ بیمه خودروها به عوامل مختلفی مانند تجربه و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. شرکت های بیمه موقعیت منطقه را از لحاظ میزان و نرخ تصادفات سالانه میزان جرم و جنایت و شرایط آب و هوایی می سنجند و مبلغ بیمه را برای انواع خودروها انتخاب می کنند.

از دیگر هزینه های که هنگام خرید خودرو باید به آنها توجه کنید می توان به مواردی مانند قیمت سوخت مصرفی ، هزینه های ثبت ، مالیات ها ، هزینه های جابجایی و حق مالکیت هزینه های تعمیر و نگهداری و قیمت قطعات مصرفی و یدکی و حتی هزینه پارکینگ خودرو اشاره کرد.

۲. از منابع اطلاعاتی مختلف برای تحقیق قبل از خرید غافل نشوید

هیچ گاه برای خرید اتومبیل به مشخصات ارائه شده توسط شرکت سازنده بسنده نکنید. یکی از بهترین کارها تست خودرو موردنظر قبل از خریداری است. این موضوع مخصوصا در مورد خودروهای جدید و صفر کیلومتر مصادق بیشتری دارد. هیچ چیز جای تجربه شخصی یک فرد در مورد رانندگی خودرو را نمی گیرد. از مجلات و وب سایتهای خارجی و داخلی که در مورد خودرو فعالیت می کنند نیز غافل نشوید. با استفاده از این منابع می توانید اطلاعات زیادی در مورد قیمت، مشخصات و حتی تجربیات کاربران دیگر در مورد استفاده از خودرو را به دست آورید.

برخی از وب سایت ها امکان مقایسه سر به سر خودروها را نیز فراهم می کنند که قابلیت بسیار کارآمد و سودمندی است.

۳. میزان مصرف سوخت را فراموش نکنید

نوع استفاده خود از خودرو را قبل از خرید مشخص کنید. آیا خودرو را برای مصارف شهری می خواهید؟ و یا از آن دسته افرادی هستید که بیشتر وقت خود را با ا تومبیل در جاده ها طی می کنند؟ در نظر گرفتن این مورد کمک زیادی به شما در انتخاب خودرو با میزان مصرف سوخت مناسب خواهد کرد.

در این مورد می توانید با افرادی که از اتومبیل های مشابه استفاده می کنند در مورد مصرف سوخت سوال کنید. وب سایت های مختلفی نیز در زمینه محاسبه مصرف سوخت - ساخت قابل پیمایش وجود دارد که در برخی موارد کاربرد زیادی دارند. یک نمونه از آنها را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

۴. خرید نقدی یا لیزینگ؟

در نگاه اول ممکن است خرید خودرو بسیار باصرفه تر و اقتصادی تر از لیزینگ خود باشد. اما وقتی شرایط لیزینگ را در نظر می گیرید می بینید که می توانید بجای خرید پول خود را در جای دیگر سرمایه گذاری کنید و در کنار آن صاحب یک خودرو نو نیز باشد. انتخاب بین این دو تماما به اولویت ها و موقعیت خود فرد بستگی دارد.

لیزینگ خودرو برای افرادی که توانایی پرداخت مقادیر زیادی را در ماه دارند بسیار مناسب است ولی در عوض در صورتی که فردی در حین پرداخت اقساط قرارداد را لغو کند جریمه های سنگینی متوجه وی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج